نصب دوربین مدار بسته در منزل

انتقال تصویر دوربین مداربسته

ما در این بخش به مبحث انتقال تصویر دوربین مداربسته می پردازیم .

بخش ها و مراحل انتقال

  1. DVR یا NVR : این مرحله اولین مرحله برای انتقال تصویر دوربین ها است . برای انتقال و بازدید آنلاین در هر دو صورت شما باید این قسمت از دستگاه خود را تنظیم کنید . در DVR  دستگاه های مختلف اختلاف های کمی در تنظیماتشان وجود دارد اما اصول کلیشان یکی است که به آن اشاره می کنیم .

انتقال PORT   های دستگاه مودم اینترنت

انتقال PORT  های مودمتان به شما این دسترسی را می دهد که از یک مکان دیگر و با نت به دستگاهتان ((DVR به راحتی دسترسی داشته باشید .  فوروارد کردن در هر مودم بنا به نوع مودم متفاوت است .

تنظیم دستگاهی که تصاویر را قرار است دریافت کند

این تنظیمات با نصب نرم افرارهایی مخصوص به منظور مچ شدن با مودمتان قابل اجراست .

 

تنظیم DVR  برای فوروارد عکس ها و فیلم ها

در اول دستگاه را رو شن می کنیم و وارد صفحه تنظیمات آن می شویم . در این بخش صفحه ای مانند عکس زیر را می بینیم . این تنظیم ها برای انواع مختلف دستگاه های DVR  متفاوت است .

ولی بخش های کلی این تنظیمات در دستگاه های مختلف هم یکسان است .

انتقال تصویر دوربین مداربسته

آدرس آی پی

هر دستگاهی در شبکه اینترنت یک آدرس مخصوص خود را دارد . که به صورت یک کد عددی است که چهار عدد کنار هم را نشان می دهد . به طور نمونه  192.168.0.98  . شما خودتان دسترسی دارید که هر کدام از این اعداد را از 1 الی 255 تنظیم کنید . این عدد باید با آدرس شبکه نصب شده موجود یکی باشد . 3 بخش اول این عدد نشان دهنده بازه ای پی شماست . اگر قصد دارید دستگاه را به شبکه وصل کنید باید سه بخش آی پی شما مانند باقی دستگاه ها باشد و بخش چهارم آی پی باید با باقی دستگاه ها فرق کند . هیچ گاه دو دستگاه با دو آی پی یکسان نمی تواند در شبکه وجود داشته باشد .

SUBNET MASK

این ابزار بیشتر در شبکه های پیچیده استفاده می شود . با این ویژگی شما می توانید محدوده آی پی خودتان را مشخص کنید

Default gateway

این بخش کمی مفهومش پیچیده است . این بخش را شما باید با آدرس آی پی تان پر کنید .

اگر دستگاه از قبل نصب شده باشد شما باید Default gateway را در همه دستگاه های متصل به شبکه بخوانید .

به طور رایج در شبکه های نت ip  مودم شما به 192.168.1.1 ختم می شود . و دستگاه بعدی که وصل شود آی پی  192.168.1.2 به آن اختصاص داده می شود .

Client port

این بخش « مدیا پورت » هم نام دارد . به طور معمول port  سرور در dvr  ها روی 8000 تنظیم است . به وسیله port  کاربر می تواند عکس های dvr  را بر موبایل خود تماشا کند .

http port  

نام دیگر http port  اینترنت پورت و یا وب پورت هم هست . شما باید این پورت را بر روی دستگاه مودِم خود انتقال دهید . این port  به شما توانایی انتقال تصویر دوربین مداربسته را با اینتر نت بر روی کامپیوتر می دهد .

شما با تنظیم این این قسمت به شبکه متصل می شوید .

برای جا به جایی عکس ها باید port  های مودم را فوروارد کنید

 این قسمت پیچیده ترین بخش انتقال تصاویر است .

فوروارد کردن پورت ها در انواع مودم ها مختلف است . ما یک نوع مودم را بررسی می کنبم . پورت کلانیت

و « http port  » که به وسیله این ها شما می توانید تصویرها را بر روی دستگاه موبایل و لپ تاپ خود ببینید .

تنظیمات فورواد پورت ها

اول وارد منو می شوید . سپس ip  مودم خود را وارد می کنید . که  به طور معمول 192.168.1.1  است . اگر آدرس را نداشتید باید default gateway  را بر یک دستگاه متصل به شبکه نگاه کنید . سپس نام کاربری و رمز ورود خود را برای ورود به مودم وارد می کنید .

برای دسترسی مراحل زیر را طی می کنید . (مودم d-link  )

منوی پورت فورواردینگ سپس بخش advance setup  و بعد nat    و بعد مانند عکس زیر :

انتقال تصویر دوربین مداربسته

 

در این بخش pvc2  را می یابیم و virtual server  را می زنیم تا صفحه بعدی باز شود .

منوی پورت فورواردینگ سپس بخش advance setup  و بعد nat    و بعد مانند عکس زیر :

داخل این صفحه port  اول را به شکل زیر وارد می کنیم .

Rule index:1

نام دلخواه    Application :

Protocol : all

Start port number : 80

End port number : 80

Local ip address : 192.168.1.100

 

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی کامپیوتر

ساده ترین راه برای دیدن عکس ها کمک گرفتن از اینترنت اکسپلورر است و شما باید ip  استاتیک را از isp دریافت کنید . در بخش state مودم هم این ip نمایش داده می شود . در قسمت سرچ مانند (6.62.218.178:80 ) پورتتان را تایپ کنید .

بعد از این مرحله صفحه DVR  باز می شود . قبل از دیدن عکس ها شما باید از منوی اکسپلورر خود در قسمت  TOOLS  در پایین INTERNET options  را اجرا کنید و در قسمت بالا security  را باز کنید .

انتقال تصویر دوربین مداربسته

بخش custom level..  را انتخاب می کنیم .

انتقال تصویر دوربین مداربسته

 

درین بخش مانند عکس گزینه های مشخص را روی prompt  می گذاریم سپس و شما می توانید در مرور گر وب تصویر های دوربین را مشاهده کنید و انتقال تصویر دوربین مداربسته روی کامپیوتر شما انجام می شود .

انتقال تصویر دوربین مداربسته با آی پی استاتیک

در این ست کردن باید ip  دی وی ار با دستگاه مودمتان در یک شبکه باشد .

مدیا پورت : این پورت برای دیدن تصویر ها توسط نرم افزار بر روی کامپیوتر شما می باشد . یک عدد بین 1 تا 65500 قابل تعیین است که باید برای ست کردن با دستگاه شما به خاطر سپرده شود .

وب پورت : برای دیدن تصویر ها از راه مرور گر اکسپلورر است . و باید روی 8080 قرارش دهید.

موبایل پورت : درdvr  هایی که اخیرا به بازار ارائه شده است برای انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل و گوشی های هوشمند پورت هایی جدید قرار داده شده است . در این حالت برای انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل اندروید و یا ios  از نرم افزار مخصوص برای ست کردن پورت ها استفاده می کنیم .

تا اینجای کار با ست کردن ip  استاتیک در مرور گر اکسپلورر ما به مودم دسترسی پیدا می کنیم . و فقط یک مرحله باقی می ماند .

باید در تنظیمات مودمتان پورت ها را فوروارد کنید .

این قسمت برای تنظیم کردن مودم جهت دستیابی به تصویر های dvr  است . و برای این تنظیمات ما احتیاج به ip dvr  و media port و web port  داریم . باید وارد مودم شویم به وسیله یوزرنیم و پسوورد و با توجه به نوع مودمی که داریم تنظیمات را ست کنیم .

انتقال تصویر دوربین مداربسته بدون اینترنت

روشی وجود دارد برای این که شما به تصاویر دوربین مداربسته خود بدون نیاز به اینترنت دست پیدا کنید . درین روش باید از رادیو های فرستنده تصاویر استفاده کنید . درین راه شما با کمک امواج رادیویی تا مسافت زیادی حدود چند کیلومتر می توانید به تصاویر دوربین دست پیدا کنید . شما برای وصل شدن و انتقال تصاویر بدون نیاز به اینترنت به دو عدد فرستنده رادیویی نیاز دارید اولی در دوربین که در اصل فرستنده ی امواج و انتقال دهنده است و دومی در گیرنده که می تواند گوشی یا کامپوتر شما باشد . بهترین ویژگی این روش نسبت به انتقال تصاویر دوربین مداربسته با اینترنت سرعت بالای آن است . با اینترنت سرعت بسیار پایین است . ولی با این روش سرعت انتقال بسیار افزایش می یابد . ولی این روش عیبی هم دارد و آن این است که شما محدودیت فاصله دارید و با دور شدن از فرستنده عمل ارسال و دریافت تصاویر با مشکل رو به رو خواهد شد .

نصب و تعمیرات دوربین های مداربسته ی خود را به ما بسپارید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *