معایب مودم های ایرانسل :
- وجود سفره های امنیتی
- نبود امکان برای استفاده از استراک اینترنت در یک محیط خارج از اشتراک
- گرانی تجهیزات نسبت به خط معمولی
- سرعت متغیر
- سؤعت معمولی هنگام انتقال فایل
برخی از راهکارها برای رفع مشکلات مودم ها ایرانسل :
- تمدید کردن تاریخ انقضای بسته های فعال مشترکین اینترنت ثابت
- جا به جا کردن بسته اینترنت ثابت ( TD-LTE ) با بسته اینترنت همراه (3G , 4G )
- بازپرداخت هزینه ی دریافت خدمات
ناگفته نماند که کارشناسان ایرانسل پی گیر مشکل پیش آمده برای کاربران خواهند بود.
_ نحوه ی کانفیگ مودم های ایرانسل:
- ابتدا مودم را از طریق وای فای یا کابل Lan ایرانسل به کامپیوتر متصل کنید .
- مرورگر کامپوتر را باز کنید و در قسمت آی دی ، آدرس 168.1.1 را بنویسید.
- سپس در صفحه ی جدیدی که باز شده Username و Password را مانند پیش فرض Admin بنویسید.
- سپس در صفحه ی جدید از منوی Setup ، Basic Setup را انتخاب کنید.
- در پنجره ی جدید Encapsulation را بررسی کنید حتما گزینه ی Pppoe انتخاب شده باشد .
- موارد Vpi و Vci باید بر روی 0 و 35 تنظیم شوند .
- در قسمت Name و Password نام کاربری و رمز عبوری را که از Isp گرفته اید ، باید ثبت شود.
- تنظیمات وای فای را باید به تب Wireless ببرید.
- در قسمت Ssid نامی دلخواه برای وای فای مشخص و وارد کنید.
- در قسمت Pass Phrase رمزی برای وای فای انتخاب کنید .فراموش نکنید که رمز باید بین 8 تا 64 کاراکتر باشد .
- در آخر باید تنظیمات را ذخیره کنید و بر روی Save Settings کلیک کنید.
حالا ما راه حلی می دهیم تا تا اگر مودم شما دچار ایراد خاموش شدن چراغ اتصال وای فای شد شما بدانید که چه باید بکنید تا نیازی دیگر به تعمیرات مودم ایرانسل نباشد .
معمولا برای اکثر مصرف کنندگان این اتفاق رخ داده است که چراغ کارکرد وای فای خاموش شود و روشن نشود . در مرحله اول شما باید از اتصال انیترنت مطمعن شوید ، می توانید با یک مودم دیگر این را تست کنید و اگر مودمی موجود نمی باشد با پشتیبانی برای این قضیه تماس گیرید . اگر مشکل از مورد بود مراحل زیر را انجام دهید تا به احتمال زیاد مشکل برطرف شود .
- در نخست مودمتان را خاموش کنید .
ممکن از ایراد از اتصال خطتان باشد و با یک خاموش و روشن کردن به مدت زمان 5 الی 15 دقیقه مشکل همین جا رفع شود و شما نیازی نیست تعمیر مودم ایرانسل را انجام دهید .
- اگر از نویز گیر استفاده می کنید اتصالات آن را یک دور چک کنید . می تواند در محل نویز گیر سیم ورودی و خروجی دچار قطعی شده باشد . اگر از نویز گیر استفاده نمی کنید سیم را در طول مسیر چک کنید .
- اگر مشکل حل نشد و ایراد از سخت افزار مودم نباشد مطمعنن بایک بار ریستارت کردن به حالت کارخانه و تنظیم کردن مجدد مودم ، مودم شما مثل روز اول خواهد شد ولی اگر باز هم مودم به مشکل برخورد شما باید به یک تعمیر کار متخصص برای تعمیرات مودم ایرانسل خود مراجعه کنید . دیجی بان در این امر می تواند به شما کمک کند .
دقت داشته باشید که گاهی مودم ریست نمی شود که در این حالت دوعلت برای این قضیه وجود دارد ، یکی این که مودم در هنگام ریست خاموش بوده یا این که فریم ور دستگاه در آخرین ورژن خود نیست که در این صورت باید دستگاه خود را آپدیت کنید .
- گاهی وقت ها هم پیش می آید که شما نمی توانید وارد تنظیمات خود مودمتان شوید .
در این صورت شما در اول باید از آی دی و پس مودم خود مطمعن شوید و بعد اگر نمی توانید با صفحه مرورگر وارد شوید در بخش استارت کامپیوتر CMD را بنویسید و بعد IPCONFIG را بزنید و اگر آن موقع مودمتان وصل باشد شما در بخش Defualt gateway آی پی مودمتان را مشاهده می کنید که معمولا 1 . 1 . 168 . 192 می باشد .
اگر وای فای مودم شما قطع شده است ممکن است گاهی چند دلیل داشته باشد .
یکی از این علل احتمال دارد آپدیت نبودن مودم ای دی اس ال ( adsl ) شما باشد که با دانلود و نصب آن مشکل بر طرف خواهد شد .
ممکن است وای فای وصل باشد ولی مودم شما در نقطه کور خانه واقع شده باشد که در این مورد نیازی به تعمیرات مودم ایرانسل نمی باشد و شما با جاگذازی در منطقه مرکزی محل ، می توانید این قضیه را بر طرف کنید . دقت داشته باشید که امواج وای فای می تواند ضرر داشته باشد پس بهتر است در خانه در هنگام استفاده نکردن از مودم مانند شب از روشن گذاشتن آن پرهیز کنید . اگر مدام قطع و وصل می شود از اینکه مشکل سخت افزاریست یا نرم افزاری اطلاع یابید . برای این قضیه از یک مودم دیگر استفاده کنید اگر مشکل حل شد ایراد سخت افزاری از مودم بوده است و باید نسبت به تعمیر مودم ایرانسل قبلی اقدام فرمایید ولی اگر مشکل حل نشد موضوع به قسمت تنظیمات بر می گردد و باید از آن جا تنظیمات را دوباره انجام دهید .
گاهی اوقات شما از صحت و سلامت دستگاه و وصل بودن خط آگاهید اما یک موبایل یا دستگاهی به مودم وصل نمی شود ، در آن زمان مطمعن باشید ایراد از دستگاه شماست .
ممکن است آی دی پس مودم را اشتباه وارد کرده باشید . همچنین می توانید در قسمت کنترل پنل و در بخش کانکشن اتصالات دستگاه خود را بررسی کنید . همه دستگاه ها و همه ویندوز ها این توانایی را دارند که مشکل خود ویندوز را پیدا کنند و با به اصطلاح آن را عیب یابی کنند . شما همچنین می توانید در کنترل پنل در قسمت نتوورک اند شیرینگ سنتر در بخش ترابل شات پرابلم ( Troubleshoot Problem ) کلیک کرده تا خود لپ تابتان مشکل را اتوماتیک حل کند و بعد مجددا وصل شود .