تعمیرات مودم تی پی لینک را چگونه انجام دهیم؟

مودم های تی پی لینک tp link همواره مورد اقبال کابران اینترنت بوده و از مودم هایی است که توسط بسیاری از کاربران اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد اگر مود ADSL شما با مشکل مواجه شده است و نمی توانید به اینترنت وصل شوید در مرحله اول و قبل از مراجعه به تعمیرکار مواردی مانند آداپتور، خط تلفن و مدت زمان و حجم اینترنت خود را کنترل نمایید.

در ویدئو زیر نکاتی که بهتر است قبل از مراجعه به تعمیرکار کنترل کنید توضیح داده شده ویدئو را تا انتها ببینید و اگر هنوزمشکل مودم شما رفع نشده بود با کلیک روی دکمه پایین ویدئو فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل کنید.

مهم!

4 اقدام مهم برای عیب یابی و تعمیر مودم بدون نیاز به تعمیرکار!
ویدئو زیر را ببینید

دیجی بان کیست؟ و چطور به شما کمک میکند؟

دیجی بان، همراه و پشتیبان همیشگی شما است و همه مسایل و مشکلات شما در فضای دیجیتال اعم از سخت افزاری و نرم افزاری را حل می کند.

با خیال راحت مودم خود را برای تعمیر به دیجی بان بسپرید و از نتیجه مطمئن باشید.

ما برای رفع دغدغه های شما آماده ایم

مزایای استفاده از خدمات دیجی بان

  • 4 روز مهلت تست

    یکی از دغدغه های مشتریان گارانتی تعمیرات و مهلت تست است، دیجی بان تا 4 روز پس از تحویل تعمیرات خود را گارانتی می نماید در این مدت اگر در حال استفاده از مودم هر مشکلی برای مودم شما ایجاد شود دیجی بان ایراد ایجاد شده را برای شما رفع می کند.

  • استفاده از قطعات اصل (اورجینال)

    همواره برای تعمیر مودم شما از قطعات اصل و معتبر موجود در بازار استفاده می نماییم.

  • تعمیرکاران مجرب، کارآزموه و مطمئن

    تعمیرکارانی باتجربه و مطمئن که علاوه بر تعمیرات صحیح، از دستگاه شما نیز محافظت می کنند و دستگاه شما نزد آنها ایمن و مطمئن خواهد بود

  • رسیدگی سریع و بدون معطلی

    می دانیم که زندگی روزمره همه ما به اینترنت وابسته شده  بنابراین عدم تاخیر و تعمیر مودم در کوتاه ترین زمان ممکن را از وظایف اصلی خود می دانیم و به آن توجه می کنیم.

  • تنظیم رایگان مودم بصورت تلفنی

    اگر مودم شما پس از تعمیر نیاز به نصب و راه اندازی داشته باشد دیجی بان این خدمات را بصورت تلفنی و رایگان به شما ارائه می نماید و اگر نیاز به اعزام کارشناس باشد آن را انجام می دهد.

هزینه تعمیر مودم چقدر است؟

هزینه تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع ایراد نیاز به تعویض قطعه نیز داشته باشد.

  • هزینه تعمیر مودم معمولا بین 150 تا 250 هزار تومان است.
  • میانگین هزینه تعمیر مودم نیز 220.000 تومان است.
  • کمترین هزینه تعمیر مودم در دیجی بان تا کنون 50.000 تومان و بیشترین هزینه تعمیر مودم 400.000 تومان بوده است.
قیمت تعمیر مودم

زمان تعمیر مودم چقدر است؟

مدت زمان تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع خرابی به تعویض قطعه داشته باشد که این موضوع می تواند زمان تعمیر را افزایش دهد.

  • معمولا تعمیر مودم بین 3 تا 6 روز زمان نیاز دارد
  • میانگین زمان تعمیر مودم در دیجی بان 4 روز است.
  • بیشترین مدت زمان طی شده برای تعمیر یک مودم در دیجی بان 12 روز و کمترین زمان تعمیر 1 روز است.
تعمیرات مودم

چرا به دیجی بان اعتماد کنیم؟

تا کنون تعمیر مودم بیش از 1500 مشتری که به دیجی بان اعتماد کرده اند انجام شده است

1500+

مودم تعمیر شده و مشتری راضی

همه برندهای مودم نیاز به تعمیر پیدا می کنند، در نمودار زیر سهم هر برند از کل تعمیرات مودم دیجی بان قابل آورده شده است.

نظر برخی مشتریان درباره دیجی بان

با تشکر از مجموعه دیجی بان که دغدغه های تعمیرات را برای من حل کرد و در مدت کوتاهی مشکل مودمم برطرف شد

حسین احمدیتعمیر مودم دی لینک

تشکر از شما . من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 5 روز تعمیر انجام شد و از هزینه که دادم راضی هستم

علیرضا غلامیتعمیر مودم ایرانسل

ممنون از شما . من از همه خدمات راضی بودم فقط اگه بشه روند تعمیر سریع تر بشه عالی میشه

زهرا حسینیتعمیر مودم دی لینک

بسیار عالی از خدمات راضی بودم

مجید مختاریتعمیر مودم تی پی لینک

تشکر من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 7 روز تعمیر شد اگه زمان تعمیر کوتاه تر بشه خیلی عالی میشه

مریم نیازیتعمیر مودم مبین نت

با تشکر من از تعمیرات و خدماتی که گرفتم کاملا راضی بودم

احسان محمدجعفرتعمیر مودم دی لینک

برای دریافت مشاوره رایگان و درخواست تعمیر مودم اینجا کلیک کنید و در صورت نیاز میتوانید مقاله آموزشی زیر را مطالعه کنید

تعمیرات مودم تی پی لینک را چگونه انجام دهیم؟

برای تعمیرات مودم تی پی لینک اگر مودم adsl بعضی اوقات قطع میشود ابتدا باید روشن بودن و وصل بودن کابل آن به خط تلفن و کامپیوتر را چه کنیم بعد از آن از فعال بودن سرویس اینترنت مطمئن شویم اگر  سرویس وصل باشد چراغ adsl روی مودم روشن است اگر چراغ روشن است ولی به اینترنت دسترسی ندارید امکان دارد که اشتراکتان به پایان رسیده باشد ممکن است مودم خراب باشد و چراغ روشن نشود برای تعمیرات مودم تی پی لینک حتماً با یک مودم سالم نیز اتصال را چک کنید در مرحله بعد برای عیب یابی مودم باید بدانید که اگر مودم تان را تعویض کرده اید بعضی از isp ها شناسه سخت افزاری مودم قبلی تان را به عنوان تنها مودم دارای اعتبار برای استفاده از سرویس اینترنت تان قفل میکند یعنی اگر شما مردم را تعویض کنید به اینترنت متصل نخواهید شد پس حتماً باید این مورد را بایستی بررسی کنید و اگر فعال باشد باید مودم جدید را از حالت تلفن جدا کنید و برای رفع مشکل خط را ریست کنید.

اگر دوست دارید درباره ی مودم تی پی لینک و ویژگی های آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتما مقاله ی زیر را مطالعه کنید.

معمولاً بعد از تنظیم کردن مودم روی حالت pppoe چراغ اینترنت روشن می شود اگر هم که اینترنت روی سیستم تان ندارید باید از سالم بودن کابل ها مطمئن شوید و بعد سراغ عیب یابی مودم بروید و مطمئن شوید کارت شبکه به درستی تنظیم شده باشد اگر کابل صحیح و تنظیمات صحیح کارت شبکه انجام شده باشد چراغ لن روی مودم و روی کارت شبکه به حالت چشمک زن در می آید

ممکن است بعضی از کاربر ها با اتصال بی سیم با مودم شان مشکل داشته باشند به این صورت که میگویند از طریق کابل به اینترنت دسترسی دارند اما نمی توانند با وایرلس به مودم وصل شوند و اینترنت ندارند یعنی در حالی که به وایرلس متصل هستند اما اینترنت بی‌سیم ندارند برای تعمیرات مودم تی پی لینک در این حالت ممکن است حالت وایرلس روی مودم خاموش باشد بعضی از مودم ها برای حالت وایرلس یک دکمه جدا برای خاموش و روشن کردن دارند همچنین این احتمال وجود دارد که تنظیمات آی پی کارت شبکه وایرلس روی حالت دستی باشد بهتر است این حالت را روی اتوماتیک بگذارید بعضی اوقات هم درایور کارت شبکه وایرلس مشکلی دارد که با آپدیت کردن برطرف می شود.
مرحله ی ششم عیب یابی مودم ، مربوط به آیتم Dial On Demand هست که اگه فعال باشد، در صورت استفاده نکردن سیستم از اینترنت، مودم خود به خود قطع میشود. این حالت برای جاهای مناسب است که زمان اتصال به اینترنت هم در صورت حساب مشتری تاثیر بگذارد مانند کافی نت ها البته isp در ایران این حالت را در نظر نمی‌گیرد فراموش نکنید بعد از اینکه کامپیوتر نیاز به اینترنت داشته باشد مودم به صورت خودکار به اینترنت وصل می شود به این صورت که در زمان قطع بودن اتصال چراغ اینترنت هم خاموش می شود و شما را به اشتباه می اندازد پس حتما از فعال بودن یا نبودن این حالت مطمئن شوید

یکی دیگر از مراحل یافتن عیب مودم مربوط به و نویز و خش خش ‌های روی خط تلفن است بسیاری از کاربران از این مسئله شکایت می کنند که زمانی که تلفن زنگ میخورد اتصال اینترنت قطع میشود این مشکل مربوط به اسپلیتر یا تلفن می باشد ممکن است نوعی گیر خراب باشد و یا به درستی نصب نشده باشد بنابراین در ابتدا از اتصال صحیح این قطعه مطمئن بشوید برای این کار اول باید مطمئن شوید که خط تلفن به ورودی متصل شده باشد و پرت های خروجی به تلفن و مودم به صورت صحیح و ساده باشد اگر فاصله بین مودم و دستگاه تلفن زیاد است بهترین روش اصلاح سیم کشی تلفن است.

معمولاً روی مودم ها چراغ های متعددی وجود دارد بعضی از آنها به صورت ثابت روشن هستند و بعضی از آنها چشمک زن خاموش و روشن می شوند بهتر است با کاربردهای این چراغ ها آشنا شوید که اگر اینترنت شما وصل نبود و یا مشکلی برای مودم پیش آمد بتوانید برای وصل شدن اینترنت از آنها کمک بگیرید و مودم تان را عیب یابی کنید

چراغ های مودم d-link

برای تعمیرات مودم تی پی لینک چراغ های میتوانند به شما کمک کنند اگر به مودم دی لینک خود نگاه کنید چراغهایی مطابق تصویر زیر بر روی ن مشاهده می کنید. در ادامه معنی هر یک از این چراغها را توضیح می دهیم:

1- چراغ Power : روشن بودن این چراغ به معنای اتصال صحیح آداپتور برق مودم است .
2- چراغ LAN : نشان دهنه اتصال LAN به یک دستگاه دیگر است .
3- چراغ Wireless : روشن بودن این چراغ نشان دهنده فعال بودن وایرلس مودم است .
4- چراغ WPS : مربوط به مدل WPS است که یک استاندارد تنظیمات امنیتی شبکه های وای فای است .
5- چراغ USB : روشن بودن این چراغ نشان دهنده اتصال یک دستگاه USB است .
6- چراغ DSL : روشن بودن این چراغ به صورت ثابت نشان دهنده وجود سرویس ADSL روی خط تلفن متصل شده به مودم است .
7- چراغ Internet : سبز بودن چراغ اینترنت مودم و یا چشمک زدن آن نشان دهنده این است که تنظیمات مودم اینترنت به صورت صحیح انجام گرفته و اتصال مودم با اینترنت هم برقرار است.

چراغ های مودم TP-Link

اگر شما  مودم  TP-Link دارید  با دقت به دستگاه مودم خود نگاهی بیاندازند احتمالا چراغهایی مطابق تصویر زیر روی آن مشاهده خواهند کرد. در ادامه معنی هر یک از این چراغها را توضیح می دهیم:

1- چراغ Power : روشن بودن این چراغ یعنی برق مودم شما به صورت درست وصل است و مودم به برق متصل است.
2- چراغ ADSL : روشن بودن این چراغ یعنی سرویس ADSL روی خط تلفن وصل است .
3- چراغ Internet : روشن بودن چراغ اینترنت مودم نشان دهنده ان است که اینترنت وصل است .
4- چراغ WLAN : روشن بودن این چراغ نشان دهنده فعال بودن وایرلس مودم است .
5- چراغ های 1 تا 4 : نشان دهنده اتصال یکی از پورت های LAN به یک وسیله دیگر است .

 کارشناسان دیجیبان کار تعمیرات مودم تی پی لینک در تهران و تعمیرات مودم تی پی لینک در اصفهان را انجام میدهند.

چراغ های مودم زایکسل

در زیر چراغهای مودم زایکسل را بررسی میکنیم

1- چراغ Power : روشن بودن این چراغ به معنای اتصال صحیح آداپتور برق مودم است .
2- چراغ ADSL : روشن و ثابت بودن این چراغ نشان دهنده این است که ارتباط مودم با خط ADSL برقرار است .
3- چراغ Internet : سبز بودن چراغ اینترنت مودم نشان دهنده اتصال صحیح مودم با اینترنت است .
4- چراغ LAN : روشن بودن این چراغ نشان دهنده اتصال سیستم به آن پورت از مودم است .
5- چراغ وایرلس : روشن و ثابت بودن این چراغ نشان دهنده فعال بودن وایرلس مودم است .
6- دکمه روشن و خاموش WPS : برای استفاده از این قابلیت می توانید با فشردن دکمه روی مودم که با علامت کلید مشخص شده به مدت یک ثانیه وایرلس را روی مودم فعال کنید .

دلایل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم

چراغ هایی که روی مودم ADSL وجود دارند نشانه وجود اطلاعات بر روی خط تلفن و انتقال صحیح آن اطلاعات به DSL است و برای ارتباط با DSL باید حتما این چراغ ها روشن باشند . گاهی به دلایل مختلف این چراغ ها قرمز و یا خاموش می شوند . در این بخش از مقاله دلایل قرمز شدن چراغ مودم را بررسی خواهیم کرد :
** خاموش بودن مودم
** عدم اتصال صحیح کابل تلفن به پشت مودم
** عدم اتصال صحیح اسپلیتر به پشت مودم
** معیوب بودن پریز و کابل تلفن متصل به مودم

**بوق نداشتن خط رانژه شده

اگر چراغ اینترنت قرمز شد باید چه کاری انجام دهیم ؟

ریست کردن مودم

برای رفع مشکل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم ، اول مطمین شوید چراغ اینترنت روشن است و مطمئن شوید که کابل تلفن به صورت صحیح به پشت مودم وصل شده است. اگر با این کار مشکل برطرف نشد یک بار مودم خود را ریستارت کنید. برای این کار شما باید یک سنجاق ، سوزن ته گرد یا یک شی نوک تیز را وارد سوراخ ریز Reset مودم کرده و آن را نگه دارید تا دستگاه ریست بشود.

بررسی خط تلفن رانژه شده

سپس بررسی کنید که آیا خط تلفنی که رانژه شده همان کابلی است که به پشت تلفن شما متصل شده است یا نه ؟ ممکن است قرمز شدن چراغ مودم ، به دلیل آزاد نبودن خط رانژه شده باشد ، بنابراین بررسی کنید که آیا خط رانژه شده بوق دارد یا خیر ؟ برای این منظور خط تلفن را به یک گوشی تلفن وصل کنید اگر خط تلفن شما آزاد باشد و با برداشتن گوشی صدای بوق شنیده شود یعنی مشکلی در این رابطه وجود ندارد .

 

بررسی اسپلیتر ها

ممکن است علت قرمز شدن چراغ اینترنت عدم اتصال صحیح اسپلیتر های پشت مودم باشد . بنابراین چک کنید که Line به خط ورودی از پریز تلفن ، DSL به کابل متصل شده به مودم و Phone به کابل متصل شده به دستگاه تلفن وصل باشد . همچنین تمام دستگاه های متصل شده به تلفن مثل فکس ، اسپلیتر و سایر دستگاه ها را از تلفن جدا  کرده و مودم را به صورت مستقیم و بدون استفاده از اسپلیتر و وسایل جانبی به خط تلفن وصل کنید . همچنین پریز تلفن و کابل متصل شده به مودم را نیز عوض کنید.

 

در صورتی که با تمام این کارها مشکل قرمز شدن چراغ اینترنت مودم و وصل نشدن اینترنت حل نشد با پشتیبانی سرویسی که خریده اید تماس حاصل نمایید آنها میتوانند تعمیرات مودم تی پی لینک شما را انجام دهند

 

× مشاوره نیاز داری؟ اینجا کلیک کن