تعمیرات مودم وایرلس و آموزش عیب یابی مودم های ADSL

مودم های ADSL در بین کاربران بسیار پرکاربرد است بسیاری از کاربران که از طریق ADLS به اینترنت متصل هستند کاربر این مودم هستند البته این مودم ها نیز مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری دچار خرابی می شود اگر شما هم در اتصال به اینترنت از طریق مودم ADSL با مشکل مواجه هستید قبل از اینکه مودم خود را به تعمیرگاه ببرید ویدئو زیر را تاانتها ببینید و نکاتی که در ویدئو گفته شده را کنترل کنید اگر همچنان مشکل وجود داشت از طریق کلیک روی لینک زیر ویدئو فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل کنید تا کارشناسان دیجی بان با شما تماس بگیرند.

مهم!

4 اقدام مهم برای عیب یابی و تعمیر مودم بدون نیاز به تعمیرکار!
ویدئو زیر را ببینید

دیجی بان کیست؟ و چطور به شما کمک میکند؟

دیجی بان، همراه و پشتیبان همیشگی شما است و همه مسایل و مشکلات شما در فضای دیجیتال اعم از سخت افزاری و نرم افزاری را حل می کند.

با خیال راحت مودم خود را برای تعمیر به دیجی بان بسپرید و از نتیجه مطمئن باشید.

ما برای رفع دغدغه های شما آماده ایم

مزایای استفاده از خدمات دیجی بان

  • 4 روز مهلت تست

    یکی از دغدغه های مشتریان گارانتی تعمیرات و مهلت تست است، دیجی بان تا 4 روز پس از تحویل تعمیرات خود را گارانتی می نماید در این مدت اگر در حال استفاده از مودم هر مشکلی برای مودم شما ایجاد شود دیجی بان ایراد ایجاد شده را برای شما رفع می کند.

  • استفاده از قطعات اصل (اورجینال)

    همواره برای تعمیر مودم شما از قطعات اصل و معتبر موجود در بازار استفاده می نماییم.

  • تعمیرکاران مجرب، کارآزموه و مطمئن

    تعمیرکارانی باتجربه و مطمئن که علاوه بر تعمیرات صحیح، از دستگاه شما نیز محافظت می کنند و دستگاه شما نزد آنها ایمن و مطمئن خواهد بود

  • رسیدگی سریع و بدون معطلی

    می دانیم که زندگی روزمره همه ما به اینترنت وابسته شده  بنابراین عدم تاخیر و تعمیر مودم در کوتاه ترین زمان ممکن را از وظایف اصلی خود می دانیم و به آن توجه می کنیم.

  • تنظیم رایگان مودم بصورت تلفنی

    اگر مودم شما پس از تعمیر نیاز به نصب و راه اندازی داشته باشد دیجی بان این خدمات را بصورت تلفنی و رایگان به شما ارائه می نماید و اگر نیاز به اعزام کارشناس باشد آن را انجام می دهد.

هزینه تعمیر مودم چقدر است؟

هزینه تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع ایراد نیاز به تعویض قطعه نیز داشته باشد.

  • هزینه تعمیر مودم معمولا بین 150 تا 250 هزار تومان است.
  • میانگین هزینه تعمیر مودم نیز 220.000 تومان است.
  • کمترین هزینه تعمیر مودم در دیجی بان تا کنون 50.000 تومان و بیشترین هزینه تعمیر مودم 400.000 تومان بوده است.
قیمت تعمیر مودم

زمان تعمیر مودم چقدر است؟

مدت زمان تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع خرابی به تعویض قطعه داشته باشد که این موضوع می تواند زمان تعمیر را افزایش دهد.

  • معمولا تعمیر مودم بین 3 تا 6 روز زمان نیاز دارد
  • میانگین زمان تعمیر مودم در دیجی بان 4 روز است.
  • بیشترین مدت زمان طی شده برای تعمیر یک مودم در دیجی بان 12 روز و کمترین زمان تعمیر 1 روز است.
تعمیرات مودم

چرا به دیجی بان اعتماد کنیم؟

تا کنون تعمیر مودم بیش از 1500 مشتری که به دیجی بان اعتماد کرده اند انجام شده است

1500+

مودم تعمیر شده و مشتری راضی

همه برندهای مودم نیاز به تعمیر پیدا می کنند، در نمودار زیر سهم هر برند از کل تعمیرات مودم دیجی بان قابل آورده شده است.

نظر برخی مشتریان درباره دیجی بان

با تشکر از مجموعه دیجی بان که دغدغه های تعمیرات را برای من حل کرد و در مدت کوتاهی مشکل مودمم برطرف شد

حسین احمدیتعمیر مودم دی لینک

تشکر از شما . من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 5 روز تعمیر انجام شد و از هزینه که دادم راضی هستم

علیرضا غلامیتعمیر مودم ایرانسل

ممنون از شما . من از همه خدمات راضی بودم فقط اگه بشه روند تعمیر سریع تر بشه عالی میشه

زهرا حسینیتعمیر مودم دی لینک

بسیار عالی از خدمات راضی بودم

مجید مختاریتعمیر مودم تی پی لینک

تشکر من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 7 روز تعمیر شد اگه زمان تعمیر کوتاه تر بشه خیلی عالی میشه

مریم نیازیتعمیر مودم مبین نت

با تشکر من از تعمیرات و خدماتی که گرفتم کاملا راضی بودم

احسان محمدجعفرتعمیر مودم دی لینک

برای دریافت مشاوره رایگان و درخواست تعمیر مودم اینجا کلیک کنید و در صورت نیاز میتوانید مقاله آموزشی زیر را مطالعه کنید

تعمیرات مودم وایرلس و آموزش عیب یابی مودم های ADSL

برای اتصال به اینترنت نیاز به تهیه مودم و خرید اشتراک isp دارید. سرویس های ADSL برای اتصال به اینترنت توسط کابل های رایج تلفن طراحی شده و تا سرعت 24 مگابایت بر ثانیه را پشتیبانی می کنند.

پس از خریداری اشتراک و ثبت درخواست شما در مرکز مخابرات ، خط تلفن شما با دستگاه مودم شما اتصال پیدا میکند . توجه داشته باشید سرویس ADSL روی خط تلفن ثابت و بدون اشتراک PCM قابل ارائه است .

روشن بودن چراغ های تعبیه شده روی مودم، نشان از سالمی وعملکرد صحیح مودم شما دارد. چراغ های روی مودم هریک نشانه ای دارند و صحت عملکرد بخشی خاص از مودم را برای ما تعریف می کنند.

در صورتی که هر یک از این چراغ ها روشن نشود، آن بخش از مودم دچار مشکل شده و باید عیب یابی شود. عیب یابی مودم روش های مختلفی دارد که در این مقاله برخی از آن ها را برای شما شرح می دهیم. همراه ما بمانید!

تعمیرات مودم وایرلس و آموزش عیب یابی مودم های ADSL :

معمولا مصرف کنندگان و کاربران مودم های ADSL هنگام نصب یا استفاده از مودم هایشان با مشکلاتی مواجه هستند . در این قسمت برخی از رایج ترین مشکلات و راه حل رفع و برطرف کردنشان را آموزش می دهیم که تا حد زیادی برای کاربران کاربردی است .

آشنایی اولیه با مودم های ADSL :

سرویس های ADSL برای اتصال به اینترنت توسط کابل های رایج تلفن است و برای افزایش و گسترش آن نیازی به کابل و سیم کشی جدید و اضافی از سرویس دهنده ی اینترنت به محل کاربر نهایی ، که به آن ISP میگویند نیست .

این سرویس های مودم ADSL تا سرعت 24 مگابایت دانلود را پشتبانی می کنند و البته ناگفته نماند این سرعت بستگی به فاصله ی کاربر تا سوییچ مرکز مخابرات دارد . اما به صورت معمولی سرعت 2 مگابایت را ارائه میدهند و نهاتا فاصله ی مجاز کاربر تا سوییچ مرکز مخابرات ، 6 کیلومتر است.

( برای تعمیرات مودم وایرلس ، تعمیرات مودم وایرلس ، تعمیر آنتن مودم وایرلس ، تعمیر مودم های وایرلس و سایر خدمات ، می توانید از مجموعه دیجیبان کمک بگیرید . )

مزایای استفاده از مودم های ADSL :

  • هنگام استفاده از این مودم ها و اتصال آنها ، خط تلفن اشغال نمی شود .
  • سرعت نسبتا بالا و مناسبی را به کاربران ارائه می دهد و نسبت به اینترنت های قدیمی Dial-up سرعت بسیار بالایی دارند.
  • چند کاربر به صورت همزمان می توانند از آن استفاده کنند.
  • هنگام اتصال به راحتی متصل می شود و نیازی به صبر کردن زیاد برای وصل شدن اینترنت نیست.

چگونه می توان به این اینترنت دسترسی داشت؟

برای اتصال به این سیستم اینترنت باید ابتدا اشتراک آن از یک ISP خریداری شود و همچنین مودم ADSL هم تهیه شود .پس از خریداری اشتراک و ثبت درخواست شما در مرکز مخابرات ، خط تلفن شما با دستگاه مودم شما اتصال پیدا میکند . توجه داشته باشید سرویس ADSL روی خط تلفن ثابت و بدون اشتراک PCM قابل ارائه است . سپس تنظیمات لازم را انجام می دهید و می توانید از مودم ADSL خود استفاده کنید. نشانه ی فعال بودن مودم شما چراغ های روی آن است که هرکدام از آنها نشانه ای دارد. همانطور که گفته شد فاصله ی شما با مرکز مخابرات هم در اتصال مودم شما بسیار تاثیرگذار است که البته معمولا در مکان های شهری این فاصله ها در حد مجاز است .

( برای تعمیرات مودم وایرلس ، تعمیرات مودم وایرلس ، تعمیر آنتن مودم وایرلس ، تعمیر مودم های وایرلس و سایر خدمات ، می توانید از مجموعه دیجیبان کمک بگیرید . )

پس از معرفی مودم و نحوه ی اتصال آن وارد بحث عیب یابی مودم ها می شویم .

 

 

روش های عیب یابی مودم های ADSL :

یکی از رایج تریم مشکل کاربران وصل نشدن و کانکت نشدن به اینترنت است . در صورتی که تمام تنظیمات به صورت دقیق انجام داده اند . برای حل این مشکل با فرض اینکه تمام تنظیمات مودم را به صورت دقیق و جز به جز انجام داده اید ، ابتدا از روشن بودن مودم و اتصال درست آن به خط تلفن خود و اتصال صحیح سیستم کامپیوتر خود توسط کابل اطمنان حاصل کنید.

از فعال بودن اینترنت خود  هم اطمینان حاصل کنید .برای این کار چراغ های مودم خود را بررسی کنید و از روشن بودن آن ها مطمئن شوید .اگر چراغ ها روشن است ولی به اینترنت دسترسی ندارید امکان تمام شدن بسته وجود دارد پس بنابراین اشتراک خود را برری کنید. البته معمولا سرویس شما تا چند روز پس از اتمام اشتراک ، فعال می ماند .پس ISP را چک کنید اگر با چک کردن ISP دیدید ISP ادعا دارد که سرویس شما فعال است ، با یک مودم دیگر به سیستم اینترنت خود وصل شید و مطمئن شوید که سرویس شما فعال است یا نه. اگر متصل شد حتما مودم قبلی خراب شده است که چنین مشکلی معمولا رایج است. اگر هم موئم دوم متصل نشد باید مجددا ISP را بررسی کنید و از فعال بودن اشتراک خود اطمینان حاصل کنید.

درصورتی که مودم خود را تعویض کرده اید ، دقت کنید که گاها شناسه ی سخت افزاری مودم قبلی در ISP ثبت شده و فقط مودم قبلی را شناسایی میکند و اصطلاحا آن را قفل میکند . این قفل کردن معمولا برای امنیت بیشتر است اما گاهی مشکل ساز می شود . بنابراین برای رفع این مشکل باید مودم جدید را از خط تلفن جدا کنید و بعد در ISP خط خود را ریست کنید و سپس مودم جدید را متصل کنید.

گاهی باوجود روشن بودن چراغ های مودم باز هم اینترنت فعال نیست . دقت داشته باشید که مودم باید در حالت  PPPOE باشد . باید از سالم بودن کابل خود مطمئن شوید و مطمئن شوید که کارت شبکه درست تنظیم شده و چراغ LAN چشمک می زند.

( برای تعمیرات مودم وایرلس ، تعمیرات مودم وایرلس ، تعمیر آنتن مودم وایرلس ، تعمیر مودم های وایرلس و سایر خدمات ، می توانید از مجموعه دیجیبان کمک بگیرید . )

مودم های ADSL با روش های مختلفی اتصال می شوند. در ایران باید در حالت PPPOE باشند  هنگام تنظیم مودم باید دقت کنید که این زینه را انتخاب کنید.در این حالتی که انتخاب کردید ، مودم با Username و Password که شما مشخص کرده اید به طور اتومات به اینترنت وصل می شود و نیازی به انجام دادن کاری نیست. گاهی کاربران روی ویندوز کانکشن PPPOE  میسازند در صورتی که نیازی به این کار نیست چرا که با این کار ممکن است سایر دستگاه ها به اینترنت متصل نشوند . حالت دیگری هم به نام Bridge وجود دارد که در این حالت مودم نقش یک پل ارتباطی را ایفا میکند. باید روی سیستم خود کانکشن Broadband از نوع PPPOE ایجاد کنید. ناگفته نماند در این حالت فقط اولین سیستم کامپیوتری که این حالت را ایجاد کرده میتواند به اینترنت متصل شود و سیستم های دیگر نمیتوانند به اینترنت متصل شوند. این حالت های گفته شده معمولا در شرایط خاصی کاربردی هستند.

گاهی ممکن است مودم بی سیم توسط کابل به اینترنت متصل شود اما به صورت وایرلس متصل نشود. در صورت پیش آمدن چنین حالتی باید مواردی که گفته می شود را بررسی کنید:

ابتدا بررسی کنید که مشکل از PPPOE نباشد . سپس بررسی کنید که مودم شما دارای دکمه ی جدا گانه برای حالت وایرلس نباشد و شما آن را خاموش نکرده باشید. زیرا بعضی از مودم ها دکمه ی جداگانه برای حالت وایرلس دارند و درصورت خاموش بودن آن دکمه ، اتصال به اینترنت صورت نمی گیرد.

هنگام استفاده از حالت PPPOE باید تنظیمات VPI و VCI را روی مودم قرار دهید. میزان VPI باید روی 0 و VCI باید روی 35  باشد. برای سرویس دهنده ی پارس آنلاین باید روی 59 باشد. اما این مقادیر ممکن است در ISP های مختلف ، متفاوت باشد بنابراین توجه داشته باشید که این دو عدد را درست وارد کنید. درصورتی که راجع به این مقادیر شک دارید باید از ISP سوال کنید و مطمئن شوید.

گاهی امکان دارد که تنظیمات IP کارت شبکه وایرلس مودم شما ، در حالت دستی تنظیم شده باشد . باید بررسی کنید و آن را در حالت اتوماتیک بگذارید. فراموش نکنید که در قسمت Default Gateway و DNS هم آدرس IP مودم را ثبت کنید.

گاهی هم ممکن است درایور کارت شبکه ی وایرلس شما مشکل پیدا کرده باشد.باید درچنین مواقعی آخرین درایور کارت شبکه ی دستگاه مودمتان را پیدا کنید و نصب کنید.

 

 

یکی از شایع ترین مشکلات کاربران وجود نویز و صدای خش خش روی خط تلفنشان است. یا اینترنتشان هنگام زنگ خوردن تلفن ، قطع می شود. این مشکلات به دلیل خراب شدن یا درست نصب نشدن اسپلیتر یا همان فیلتر و نویز گیر است. باید ابتدا اتصال آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که خط تلفن به ورودی آن متصل شده و پورت های خروجی اسپلیتر به تلفن و مودم وصل شدند. دقت داشته باشید که قبل از اسپلیتر نباید هیچ خط تلفنی متصل باشد.اگر فاصله ی بین مودم و تلفن زیاد باشد ، باید سیم کشی به بهترین نحو صورت بگیرد.

گاهی ممکن است نتوانید وارد تنظیمات مودم خود شوید و تنظیمات آن را بررسی کنید و یا تغییر دهید. این مشکل میتواند به دلیل تنظیم نادرست کارت شبکه ی کامپیوتر باشد. باید تنظیمات آن را بررسی کنید و درصورت لزوم ، آن تنظیمات را اصلاح کنید. گاهی هم ممکن است این مشکل ناشی از پروکسی ای که روی سیستم کامپیوتر شما نصب است باشد باید آن را غیر فعال و یا حذف کنید.

برای آموزش های تصویری شما می توانید از سایت آپارات استفاده کنید .

 

× مشاوره نیاز داری؟ اینجا کلیک کن