تعمیرات مک بوک پرو

به عنوان یک کاربر مک بوک پرو ، وجود مشکلات یا مضرات مربوط به macOS یا سخت افزار ممکن است یک تصور دور به نظر برسد اما مشکلات غیر منتظره ای نیز در سیستم های مک بوک پرو بوجود می آیند که باعث ناامیدی و کاهش بهره وری می شوند از جمله این مشکلات اتلاف داده های تصادفی ، تخلیه باتری مک بوک پرو ، عدم وجود صفحه منطق و تعمیر شارژر مک بوک پرو و چندین مورد دیگر است بنابراین ، ما در این مقاله 10 مشکل رایج با راه حل های عملی و آسان برای تعمیرات مک بوک پرو را برای شما شرح می دهیم.

 

 

 

مشکلات جدی در تعمیرات مک بوک پرو

مشکل 1. تنظیمات مربوط به برق

راه حل: تنظیم مجدد SMC، NVRAM یا PRAM

 

SMC (کنترل کننده سیستم مدیریت) ، NVRAM (حافظه دسترسی تصادفی غیر فرار) و PRAM Parameter Random Access Memory اجزای اساسی هر لپ تاپ مک پرو هستند که مسئول ذخیره و پردازش توابع مهم راه اندازی در مک بوک پرو هستند در عوض ، مک های جدید با PRAM همراه نیستند ، بلکه NVRAM را شامل می شوند که عملکردهای مشابهی را انجام می دهد NVRAM مسئول حجم بلندگو ، وضوح صفحه نمایش ، انتخاب دیسک راه اندازی و اطلاعات منطقه زمانی است تنظیمات مربوط به برق از طریق SMC کنترل می شوند بنابراین ، تنظیم مجدد SMC، NVRAM یا PRAM می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به راه اندازی و قدرت لپ تاپ شما را برطرف کند برای تنظیم مجدد NVRAM خود ، این مراحل را دنبال کنید:

 

  • مک بوک پرو خود را خاموش کنید ، سپس آن را روشن کنید و بلافاصله Command (⌘)، Option، P و R را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید
  • اگر مک بوک قدیمی دارید ، کلیدها را تا زمان شروع صدا نگه دارید ، در غیر این صورت کلیدها را برای مدت زمان 20 ثانیه فشار دهید و نگه دارید
  • کلیدها را همزمان رها کنید
  • برای اطمینان از تنظیم مجدد تنظیمات Open System را باز کنید

 

و برای رفع مشکلات مربوط به برق و باتری ، SMC را مجدداً تنظیم کنید:

 

  • مک بوک پرو خود را خاموش کنید
  • دکمه power را فشار دهید و کلیدهای Shift + Control + Option را نگه دارید
  • سپس برای راه اندازی مجدد تمام کلیدها را رها کنید

 

امیدوارهستیم که این مراحل عیب یابی مشکلات شما را برطرف کند ، در غیر اینصورت ، به مراکز تعمیرات تخصصی مک بوک پرو مراجعه نمایید و مشکل رابه آسانی برطرف کنید.

 

 

مشکل 2. سطل زباله  به طور تصادفی خالی از داده ها است

راه حل: بازیابی

 

هنگامی که یک پرونده را از مک بوک پرو خود حذف می کنید ، به طور خودکار در قسمت حذف شده ها ذخیره می شود بنابراین شما به راحتی می توانید پرونده های حذف شده را از سطل زباله بازیابی کنید ، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل حذف شده را جستجو کنید ، بر روی آن راست کلیک کنید و گزینه”Put Back” را انتخاب کنید با این حال ، روند جستجو در یک پرونده خاص کار دشواری است و شما باید برای بازیابی موارد حذف شده از macOS Trash به یک نرم افزار مربوطه مراجعه کنید علاوه براین می توانید فایل ها را فقط در مواردی که در سطل زباله ذکر شده است بازیابی کنید ، اما اگر سطل زباله خالی شده است ، فقط یک راه برای بازیابی فایل های حذف شده وجود دارد که از یک نرم افزار بازیابی اطلاعات مک بوک استفاده نمایید این نرم افزار در زمان صرفه جویی می کند و به شما آرامش می بخشد. می توانید از طریق مشاوران تعمیرات مک بوک پرو و تعمیرات آی مک بهترین نرم افزار را برای این کار استفاده کنید.

 

مشکل 3. باتری تخلیه شده است

راه حل: تنظیم مجدد مدیریت نیرو

 

یکی از رایج ترین مشکلات مک بوک پرو تخلیه باتری است اگر باتری شما سریع تر از حد معمول تخلیه می شود بنابراین مدیریت انرژی آن را مجدداً تنظیم کنید و مک بوک پرو خود را مجدداً راه اندازی کنید همچنین برای رفع مشکلات مربوط به برق و باتری ، SMC را مجدداً تنظیم کنید:

  • مک بوک پرو خود را خاموش کنید
  • دکمه power را فشار دهید و سپس دکمه “Shift + Control + Option” را فشار دهید
  • برای راه اندازی مک بوک پرو تمام کلیدها را رها کنید

 

یکی از دلایل از بین رفتن اطلاعات ، خاموشی غیر منتظره مک بوک پرو شما است اگر پرونده های مهم را گم کردید ، آنها را از پشتیبان گیری یا از طریق یک نرم افزار بازیابی اطلاعات مک بوک بازیابی کنید یا بوسیله تکنسین های ماهر تعمیرات مک بوک پرو مشکل را برطرف نمایید.

 

 

مشکل 4. پوشه ها و نامه ها ناپدید شده است

راه حل: بازیابی پوشه ها و نامه ها

 

بسیاری از کاربران مک بوک پرو گزارش داده اند که پس از بروزرسانی macOS ، پرونده ها و چندین پوشه نامه ناپدید شده اند یا بعضی از پوشه ها وجود دارند اما خالی هستند بهترین روش برای این رفع این مشکل ، تهیه پشتیبان منظم از کلیه پرونده ها و پوشه ها است شما می توانید از پشتیبان گیری Time Machine استفاده کنید ، iCloud را روشن کنید یا حتی پرونده های خود را در درایوهای سخت خارجی و SSD ذخیره کنید اگر پوشه ها و نامه های شما پس از بروزرسانی ناپدید شده اند ، سعی کنید برنامه Apple Mail را مجدداً تنظیم و فهرست بندی کنید که بتواند این مشکل را برطرف کند با این حال ، اگر یک صندوق پستی بزرگ دارید ، این روند ممکن است چندین ساعت طول بکشد همچنین می توانید جوامع آنلاین را برای راه حل های احتمالی جستجو کنید اما گاهی اوقات این انجمن ها حتی برای بهترین افراد بسیار فنی هستند بنابراین می توانید با  تعمیرات مک بوک پرو در ارتباط باشید تا برای نجات شما بیایند.

 

 

 

مشکل 5. درایو خارجی نصب نشده است

راه حل: داده ها را از درایو نصب و بازیابی کنید

 

یکی دیگر از مشکلات رایج در مک بوک پرو زمانی است که یک درایو خارجی نصب نمی شود یا هنگام اتصال توسط سیستم تشخیص داده نمی شود این مشکل زمانی ایجاد می شود که شما نمی توانید درایو خارجی پیوست شده در Finder را پیدا کنید ، زیرا نمی توانید به داده های ذخیره شده در آن دسترسی پیدا کنید برای برطرف کردن این مشکل ، می توانید موارد متعددی مانند:

 

  • درایو خارجی را جدا کنید و سیستم مک بوک پرو خود را مجدداً راه اندازی کنید و درایو را دوباره وصل کنید
  • مک بوک پرو خود را در حالت ایمن بوت کنید تا بررسی شود که آیا افزونه های غیر ضروری به مشکل کمک می کنند یا خیر
  • پورت را تغییر دهید یا نوع اتصال متفاوتی را امتحان کنید
  • بروزرسانی درایوهای موجود را نصب کنید
  • تعویض محفظه هارد را امتحان کنید

 

درایوهای خارجی وقتی که بخش های بدی دارند یا ساختار فهرست آنها به شدت فاسد یا آسیب دیده است خراب می شوند بنابراین مهم است که ابتدا داده های خود را از درایو خراب شده بازیابی کنید و سپس آن را با یک مورد جدید توسط تعمیرات مک بوک پرو جایگزین کنید.

 

مشکل 6. در دستگاه تایپ پشتیبان گیری انجام نمی شود

راه حل: پشتیبان گیری را تأیید کنید

 

Time Machine برنامه پشتیبان گیری پیش فرض در macOS است که هنگام بازیابی پرونده های حذف شده بسیار مفید است با این وجود وقتی پرونده ها از درایو بیرونی Time Machine حذف شوند یا تمام نسخه پشتیبان از ماشین زمان به طور تصادفی حذف شود ، وضعیت زشتی به خود می گیرد همچنین ممکن است Time Machine نتواند نسخه پشتیبان تهیه کند اگر با چنین موضوعی روبرو هستید ، راه حل های زیر را امتحان کنید.

 

  • اطمینان حاصل کنید که مک بوک پرو بروز رسانی شده است و آن را مجدداً راه اندازی کنید
  • ایستگاه پایه AirPort را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را بروزرسانی کنید و مجدداً راه اندازی کنید.
  • اتصال شبکه را بررسی کنید اگر از AirPort Time Capsule ، سرور یا درایو همگام سازی با ایستگاه پایه AirPort Extreme Base استفاده می کنید ، مطمئن شوید که مک بوک پرو شما نیز به همان شبکه وصل شده است
  • نسخه پشتیبان تهیه کنید تا ببینید که آیا این دستگاه به طور مطلوب کار می کند یا خیر
  • گزینه Option Key را نگه دارید و بر روی منوی Time Machine کلیک کنید ، سپس Verify Backup ها را انتخاب کنید
  • اگر ماشین زمان با خطایی در تهیه نسخه پشتیبان خود مواجه شود ، پیامی را با جزئیات نمایش می دهد بنابراین از دستورالعمل های روی صفحه پیروی کنید

 

اما اگر Backup Time Machine حذف شود ، چگونه آن پرونده های حذف شده را بازیابی می کنید؟ راه حل ساده است ، با اجرای یک نرم افزار بازیابی داده Time Machine می توانید پرونده های حذف شده را از درایو خارجی Time Machine بازیابی کنید بازیابی اطلاعات حرفه ای برای مکینتاش ابزاری مؤثر و کارآمد برای بازیابی نسخه پشتیبان تهیه ماشین زمان است این نرم افزار پارتیشن حذف شده شما را در چند مرحله آسان بازیابی می کند با استفاده از این ابزار ، یک لایه محافظ اضافی برای محافظت در برابر از بین رفتن داده ها اضافه می کنید اگر خودتان قادر به انچام این کار نیستید می توانید با استفاده ازتکنسین های ماهر تعمیرات مک بوک پرو این کار را انجام دهید.

 

 

مشکل 7. وحشت هسته

راه حل: لوازم جانبی و برنامه ها را بررسی کنید

 

وقتی مک بوک پرو شما برای بار بیست و یکم مجدداً راه اندازی می شود و صفحه ای با رنگ های خطی خطی می آید یا با یک پیام خطا می گوید که شما آن را مجدداً راه اندازی کنید ، این زمانی است که مک بوک پرو شما وحشت هسته را تجربه می کند وحشت هسته معادل صفحه نمایش مرگ در ویندوز بدون هیچ گونه اخطار قبلی در حین کار شما ظاهر می شود دلایل مختلفی وجود دارد که باعث وحشت هسته در مک بوک پرو شما می شود که به شرح زیر است :

  • مک بوک پرو شما از رم یا فضای حافظه کافی برخوردار نیست
  • سیستم عامل قدیمی ، افزونه ها ، درایورها
  • لوازم جانبی ناسازگار
  • مجوزهای دیسک شکسته و موارد دیگر

 

این راه حل ها باعث وحشت هسته در مک بوک پرو می شوند:

  • برای اجرای یک فرآیند پاکسازی و غیرفعال کردن نرم افزار و برنامه ها ، یک بوت ایمن انجام دهید
  • همه نرم افزار و سیستم عامل خود را بروزرسانی کنید
  • مجوز دیسک First Aid and Repair را از طریق Disk Utility اجرا کنید
  • فضای حافظه و رم خود را ارتقا دهید
  • لوازم جانبی را بررسی کنید

 

اگر هیچ یک از این راه حل ها مسئله را برطرف نکند ، تنها گزینه پاک کردن درایو و نصب مجدد macOS است اما قبل از انجام این کار مطمئن شوید که از تمام پرونده های مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید اگر خودتان به تنهایی نمی توانید این مراحل را انجام دهید با مشاوران تعمیرات مک بوک پرو در ارتباط باشید .

 

 

 

مشکل 8. خطاهای هارد دیسک

راه حل: پیروزی نرم افزار دیسک

 

برخی از خطاهای رایج درایودر مک بوک پروکلیک بر روی سر و صدای هارد دیسک ، حذف تصادفی یک پارتیشن ، ساختار دایرکتوری فاسد ، تخصیص میزان همپوشانی ، خطاهای پرونده سرریز زیاد ، مشکلات بوت شدن و غیره است که با اصلاح مجدد درایو ذخیره سازی می توان به راحتی این مشکل را برطرف کرد با این کار داده های ذخیره شده در هارد دیسک حذف می شود. شما باید بوسیله تکنسین های تعمیر مک بوک پرو هارد فاسد را تعمیر کنید یا حتی آن را با یک هارد دیسک جدید جایگزین کنید اما اولویت شما بازیابی اطلاعات از هارد دیسک است بازیابی اطلاعات هارد دیسک نیز توسط تیم تعمیرات مک بوک پرو به راحتی انجام می شود.

 

 

مشکل 9. مشکلات عملکرد macOS

راه حل: macOS را بازیابی کنید

 

می توانید تمام پرونده های خود را حذف کنید و مطابق نیاز خود نسخه جدیدی از macOS  یا مجدداً نسخه قبلی را نصب کنید اگر در حال فروش مک بوک پرو خود هستید ، باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات محرمانه شما در دسترس کاربر جدید قرار نگیرد علاوه بر این مواقعی وجود دارد که کاربران به دلیل برخی از مشکلات ناسازگاری و از دست رفتن داده ها ، به نسخه قبلی (Catalina to High Sierra) احتیاج دارند که با دنبال کردن مراحل ساده زیر ، می توانید به راحتی یک نسخه جدید از macOS را بازیابی یا مجدداً نصب کنید:

 

  • در حین نگه داشتن کلیدهای Command و R مک بوک پرو خود را مجدداً راه اندازی کنید
  • کلیدها را هنگام ظاهر شدن برند اپل رها کنید
  • گزینه Disk Utility را در پنجره macOS Utility انتخاب کنید و روی دکمه ادامه کلیک کنید
  • Startup Volume را انتخاب کنید و برروی گزینهUnmount کلیک کنید
  • پس از جدا کردن ، روی پاک کردن کلیک کنید
  • از برنامه Disk Exit استفاده کنید
  • نصب مجدد macOS را انتخاب کنید و روی دکمه ادامه کلیک کنید

 

مشکل 10. تعیین بسیاری از مشکلات

راه حل: تست سخت افزار را اجرا کنید

 

شما می توانید تست سخت افزار Apple یا Apple Diagnostics را اجرا کنید تا مشکلات صفحه منطقی در مک بوک پرو شما تعیین شود و پیرو این مشکلات عیب یابی آن را انجام دهید برای اجرای Apple Diagnostics / تست سخت افزار Apple ، این مراحل را دنبال کنید:

 

  • ابتدا همه دستگاه های خارجی متصل به غیر از ماوس ، صفحه نمایش و صفحه کلید را جدا کنید
  • مک بوک پرو خود را مجدداً راه اندازی کنید و “D” را فشار داده و نگه دارید
  • سپسApple Diagnostics شروع می شود و پس از اتمام ، همه موارد یافت شده لیست می شوند

 

البته تست سخت افزار Apple یا Apple Diagnostics مشکلات مرتبط با macOS ، قطعات سخت افزاری خارجی و دستگاه های غیر Apple را بررسی نمی کند.امیدوار هستیم با بکارگیری این 10روش مشکلات کتعدد در مک بوک پرو خود را برطرف نمایید درغیر اینصورت می توانید مشکلات مک بوک پرو خود را به تیم خبره در تعمیرات مک بوک پرو بسپارید.