تعمیر پرینتر

تعمیر پرینتر با مدلهای مختلف و مشکلات رایج پرینتر و راه حل آن

تعمیر پرینتر

مشکلات رایج و تعمیر پرینتر

پرینتر ها معمولاً در اکثر شرکت ها و حتی در منزل استفاده می شوند چاپگرها به کاربران اجازه می دهند که بدون خارج شدن از منزل و پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و هزینه به اشخاص دیگر documents و عکس های خود را پرینت کنند.

داشتن پرینتر مزایای بسیاری دارد. پرینتر نیز مانند تمام تکنولوژی های جدید دیگر ممکن است خطا هایی داشته باشد. ما در این مقاله  نکاتی برای تعمیر پرینتر ذکر کرده ایم، سوال اول در خرید پرینتر این است که چه چه مدل پرینتری را خریداری کنیم؟

زمانی که برای خرید پرینتر به بازار می روید با انواع اقسام از چاپگر ها مواجه می شوید. جواب این سوال که چه پرینتری برای من مناسب است؟ کاملاً به خواست خود شما بستگی دارد. اینکه کیفیت چاپ چقدر برای شما اهمیت دارد و یا اینکه یک پرینتر سیاه و سفید و یا رنگی نیاز دارید.

بعضی از پرینتر ها جوهر افشان هستند. سرعت پایین تری نسبت به بقیه پرینتر ها دارند ولی عکس های با کیفیت تری چاپ می کنند

اگر شما حجم بسیار بالایی کاغذ چاپ می کنید و نمی خواهید تصویر و عکس چاپ کنید یک پرینتر  LED و یا لیزری گزینه مناسبی برای شما می باشد پرینترهای  LEDو لیزری جوهر را مانند پرینتر های جوهر افشان استفاده نمی کنند این پرینتر ها از تونر استفاده می کنند که به کاربر این امکان را می دهد اسناد را با کیفیت بالا و با سرعت چاپ کنند ،سوال دیگر این است که آیا شما به عنوان یک کاربر کامپیوتر نیازی به اسکن عکس و سند نیاز دارید؟ در این صورت شما بهتر است پرینترALL IN ONE  خریداری کنید

یک نکته حایز  اهمیت، هزینه ای است که شما برای یک پرینتر میخواهید کنار بگذارید، قیمت چاپگر ها از ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا رقم های ۶۰ میلیون تومان میرسند .

برای اینکه پرینتر با کیفیتی داشته باشید لازم نیست میلیون‌ها تومان هزینه کنید این نکته را مد نظر داشته باشید که مصرفی پرینتر ها جوهر است و شما همیشه باید برای پرینترتان هزینه جوهر نیز بدهید بعضی از پرینترها قیمت پایین و بسیار به صرفه ای دارند اما کارتریج های جایگزین شان با قیمت بسیار بالایی در بازار به فروش می رود برای مثال پرینتر مونوکروم برادر پرینتر لیزری به قیمت یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان به فروش می‌رود اما اگر نیاز به تونر و درام داشته باشد باید ۷۵ هزار تومان و ۴۵ هزار تومان برای آن بپردازید.

عیب یابی تعمیر پرینتر ها

پرینترها مدل ها و نامهای تجاری مختلفی دارند مهم این است که شما بتوانید با نیاز خود پرینتر مورد نظر خود را خریداری کنید. بعد از خرید ممکن است مشکلاتی برای پرینتر شما پیش بیاید و نیاز به تعمیر پرینتر داشته باشید این مشکلات راه حل های زیادی دارند.

مشکلات پیش پا افتاده ای مثل گیر کردن کاغذ یک مشکل رایج در پرینتر است که برای تمام چاپگر ها با هر مدل و نامی پیش می آید اما چگونگی رفع آن به چاپگر شما بستگی دارد.

برای تعمیر پرینتری که کامپیوتر خطای تونل کم است را میدهد و شما به تازگی آن را جایگزین کردید ان نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است پیام های چاپگر همیشه درست نباشد بعضی مواقع شما تونر قدیمی را با تونری با برند تجاری جدیدی عوض می کنید و پرینتر خطا می دهد که به یک کارتریج جدید جوهر احتیاج دارد البته ممکن است در بعضی مواقع کارتریج شکسته باشد اگر غیر از این باشد با ریست کردن چاپگر تعمیر پرینتر انجام خواهد شد

 

چگونگی ریست کردن پرینتر

شامل چند مرحله می شود که بسیار آسان است باید در کامپیوتر خود دستورالعمل تنظیم مجدد برای برند و مدل پرینتر خود را سرچ کنید که با راهنمای تصویری بسته به مدل پرینتر شما پرینتر را ریست کنید

زمانی که شما یک پرینتر نو خریداری می کنید به همراه آن به شما تونر و درام نیز می دهند بعد از یک مدت که کارتریج ها از کار می افتند شما باید آنها را جایگزین کنید .تونر و درام دو قسمت جداگانه هستند که بعد از خرید باید مونتاژ شوند جایگذاری آنها نیز بسیار ساده است زمانی که پوشش روی تونر را برمیداریم خیلی راحت آن را به در درام می‌اندازیم و کل بسته را داخل چاپگر می گذاریم این یک راه ساده برای تعمیر پرینتر است.

برای تعمیر پرینتری که کند شده است باید چه کارهایی کرد؟

اگر چاپگر شما بسیار کند شده و خیلی دیر چاپ می کند احتمالاً دلایل زیادی دارد این دلیل کاملاً بسته به مدل چاپگر شما است چون بعضی از مدل پرینتر ها بسیار با سرعت چاپ می کند و کیفیت بالایی نیز دارند بعضی از پرینتر ها بسیار پر سرعت چاپ می کنند اما کیفیت آن ها کم است البته کیفیت چاپ نیز در قسمت تنظیمات چاپگر قابل تغییر است اگر می خواهید سند ها تان را هر روز چاپ کنید باید کیفیت چاپ را روی سریع تنظیم کنید به تنظیمات (Print and Properties) بروید و کیفیت چاپ را (quality of the print job) چاپ تغییر دهید اگر این تنظیمات برای پرینتر شما وجود ندارد می توانید بسته به مدل پرینتر خود دستورالعمل آن را در گوگل جستجو کنید.

 

مسئله دیگر در تعمیر پرینتر گیر کردن کاغذ در پرینتر است ممکن است در پرینتر شما یک کاغذ مچاله بشود و این از پرینت کردن جلوگیری می کند  در زیر به چند دلیل مچاله شدن کاغذ پرداختیم

کاغذ اشتباه داخل پرینتر گذاشته شده است.

غلتک های کاغذ خراب شده اند.

کاغذ داخل پرینتر کثیف و یا خیس بوده است.

محفظه کاغذ با بیش از یک نوع کاغذ بارگذاری شده است.

یک شی مانع مسیر کاغذ است.

کاغذ در هنگام پرینت کردن به محفظه کاغذ اضافه می شود.

و اما راه حل تعمیر پرینتر ابتدا باید دستورالعمل مربوط به مدل چاپگر خود را پیدا کنید شما باید پرینتر خود را باز کنید و برای اینکه پرینتر آسیب نبیند تونر و درام  را بیرون آورید و کاغذ را به به آرامی بیرون بکشید بعضی مواقع فقط یک قطعه کوچک از کاغذ درون پرینتر گیر کرده است که ممکن است دسترسی به آن سخت باشد این کار را با دوتا موچین انجام دهید اگر نتوانستید کاغذ را بیرون بکشید برای تعمیر پرینتر خود از یک تعمیرکار کمک بگیرید

مشکل دیگر این است که پرینتر چاپ می‌کند ولی صفحات رگه ای و غیر واضح و یا محو پرینت می کند برای تعمیر پرینتر با این مشکل باید به این نکته توجه کنید که کیفیت کار یک پرینتر فقط به خود پرینتر بستگی ندارد ممکن است کارتریج های جوهر افشان یا درام و یا تونر آن کیفیت خوبی نداشته باشد و یا خراب باشد.

ممکن است نوع کاغذ کیفیت خوبی نداشته باشد پس از کیفیت کاغذ مطمئن شوید و سعی کنید کاغذ مناسبی را انتخاب کنید اگر مشکل کاغذ نبود تونر را چک کنید آن را بیرون بیاورید و به آرامی از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهید تونر را حرکت ندهید و مراقب باشید که رول اون را لمس نکنید چون ممکن است اثر انگشت روی تونر بماند بعضی مواقع ممکن است به خاطر استفاده نکردن طولانی مدت از پرینتر تونر ته‌نشین شده باشد و باید مجددا فعال شود اگر پرینتر شما به جای تونر از جوهر استفاده می‌کند ممکن است جوهر خشک شده باشد پس باید جوهر جدید جایگزین گردد.

تعمیر پرینتر hp یکی از تخصصی ترین کارهای ارائه شده است تیمی از کارشناسان با تجربه دیجیبان با استفاده از تجهیزات پیشرفته پرینتر  HPشما را با بالاترین سطح کیفیت تعمیر می کنند متخصصین دیجیبان با شرکت در دوره های آموزشی تخصصی جدیدترین متد ها را در تعمیرات خود به کار میبرند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *