تعمیر کامپیوتر

تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ را چگونه به نحو احسن به عنوان یک تعمیرکار انجام دهیم.

آیا می دانید تعمیر کارهای باتجربه در تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ همیشه از مهندسی  معکوس برد ها لذت میبرند؟ بله یک مهندس تعمیر کامپیوتر باید هر روز بخشی از زمانش را صرف بالا بردن اطلاعات فنی خودش بکند نقشه خوانی برد ها یکی از مهم ترین تخصص ها در این حوضه  است.

تعمیر کار باید بتواند ارتباط بین قطعه های الکتریکی مختلف را متوجه شود و فقط به تجربه کاری خود بسنده نکند یک تعمیر کار خوب باید برای یادگیری فنون جدید نیز تعمیرات انجام دهد نه فقط کسب سود آوری

شاید برایتان سوال بشود چرا باید یک تعمیر کار فقط برای سودآوری کار نکند متخصصین در حوزه تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ معتقدند اگر هر روز یک تعمیر کار مطلب جدیدی را یاد بگیرد ، در نهایت این کار سودآوری بیشتری در آینده برای او خواهد داشت .

برای مثال اطلاعات به روز درمورد تعمیر cpuکامپیوتر و همچنین تعمیر power کامپیوتر و یا تعمیر usb  کامیپوتر، یعنی سود بیشتر نتیجه یادگیری بیشتر در زمینی کاری است.

تمام تعمیرکار ها از مقداری دانش فنی تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ برخوردار هستند تکنولوژی هر روز پیشرفته تر می شود و قطعات جدید تولید می شود برای این که بتوانید از رقبا جا نمانید حتماً باید معلومات خود را به روز نگه دارید و یا اگر شما اطلاعات بیشتری از رقیب خود فرا بگیرید پس در نهایت چند پله در سودآوری و جذب مشتری از رقیب خود  در تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ جلو هستید.

نکته دیگر تسلیم نشدن است بسیار پیش آمده که تعمیرکارانی را دیدم که بعد از بررسی کامپیوتر و لپ تاپ و مادربرد و مانیتور اعلام کردند که این لپ تاپ غیر قابل تعمیر است و تلاشی برای تعمیر آن نمی کنند، ۱۰۰ درصد مشتری فقط به شمای تعمیرکار مراجعه نمی کند او به چندین تعمیرکار مراجعه میکند و با آنها صحبت می کند اگر تعمیرکاری دستگاه را به طور دقیق تری بررسی کند و راه حل و ایراد آن را پیدا کند و دستگاه را تعمیر کند در نهایت او یک بر صفر از شما جلو است.

 

 

بله دقیقاً متخصصین و تعمیرکاران کامپیوتر و لب تاپ حرفه ای به این گونه عمل می‌کنند که اصرار بسیاری در تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر دارند وقتی از آنها سوال کنید که چرا این قدر اصرار به تعمیر دارید می گویند اگر من وقتم را برای تعمیر این دستگاه که تعمیر بسیار سختی هم دارد بگذارم به غیر از سودآوری که نصیب خودم می شود و به رقیبم نمی رسد اطلاعاتی است که به من اضافه می شود، تجربه کاری من بالاتر می رود و اگر در آینده مشتری دیگری با همچین مشکل خرابی سخت‌افزاری به بنده مراجعه کند، قطعه را در عرض یک دقیقه درست می کنم.

نکته بعدی که تعمیرکاران موفق انجام می دهند جستجو کردن در سایت های خارجی است متخصصان برای این که معلومات خود را آپدیت نگه دارند هر روز به سایت های خارجی و منابع گوناگون سرک میکشند و مشکلات خودشان را مطرح می کنند تا به نتیجه مشکل برسند، بخش اعظم ازین مقالات پولی هستند ولی حتی بعضا خرید می‌کنند و هزینه ای صرف یادگیری می کنند و مطمئناً با تعمیرات این هزینه به شخص باز می گردد و چیزی که باقی می ماند اطلاعات و دانش است که بعدها برای چندمین کار سودآوری چندین برابر خواهد داشت مسئله مهم دیگر تست دستگاه بعد از تعمیر است باید این نکته را مدنظر داشته باشید که دستگاه را در شرایط مختلف تست کنید تا از نتیجه گیری آن مطمئن باشید و از کارایی آن مطمئن شده باشید و بعد به مشتری تحویل دهید و مطمئناً با رعایت این نکات تعمیرکار حرفه ای تری برای تعمیر کامپیوتر و لپ‌تاپ خواهید شد

بیشتر مردم فکر می کنند که اگر راز های موفقیت شان را برملا نکنند موفق ترند و اگر فاش بکنند جایگاه خودشان را در کارشان از دست می‌دهند و کسب و کارشان بی رونق می شود در صورتی که کاملاً در اشتباه هستند امروزه تکنولوژی هر روز فراتر می رود و همه ما نیاز به اطلاعات بیشتر و آپدیت شده در زمینه کاری خود داریم تمام کسانی که در حوزه تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ به دیگران و همکاران تعمیر کار خود کمک کرده اند امروزه آدم های موفق تری هستند و اما آخرین نکته برای  تعمیر کار پولدار بودند چیست؟ اکثر مردم که در این زمینه کار می‌کنند و یا اینکه به فکر اینکه کار تعمیر و کامپیوتر و لپ تاپ را داشته باشند بر این باورند که از راه تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ نمیشود پول هنگفتی به دست آورد و یا حتی محال می دانند، بعضی ها که چندین ساله در این حوزه کار می‌کنند و نتوانستند ثروت زیادی به دست آورند.

 

 

اما برخلاف دیدگاه آنها متخصصین در این حوزه بسیار موفق هستند و پول های زیادی در این زمینه کسب می کنند اما چند راز وجود دارد که یک تعمیرکار موفق باید آن را رعایت کند،

راز اول این است که هدف خود را انتخاب کنید برای کارتان برنامه ریزی کنید برنامه ریزی زمانی مهم ترین کاری است که شما باید انجام دهید مثلاً در فلان تاریخ شما  n مقدار درآمد باید داشته باشید و آن را روی کاغذ بیاورید و برای رسیدن به این مقدار درآمد باید در این بازه زمانی چه مقدار کار انجام دهید چه مقدار سرمایه گذاری باید انجام دهید.

دومین مورد قیمت گذاری است  باید قیمت شما به حدی باشد که در توان مشتری‌های شما باشد یعنی اینکه سود کمتر از هر مشتری= تعداد زیاد مشتری و در نهایت سودآوری بیشتر نسبت به رقبا، البته نباید به حدی باشد که به ضرر و زیان شما باشد.

راز بعدی آموزش به همکاران خودتان است اگر کسی علاقه مند به یادگیری تعمیر کامپیوتر و لپتاپ است اگر رقیب دوست و یا مشتری است بهتر است که به او آموزش دهید.

راز بعدی مشتری مداری است باید همیشه با مشتری بسیار خوش برخورد باشید پیش مشتری خود همیشه لبخند به لب داشته باشید با مشتری خود گرم و گیرا صحبت کنید برای مشتری خود وقت بگذارید و با او چای بنوشید و از آنها بخواهید که مشکل دستگاه را به طور کلی برای شما توضیح دهند تمام اینها به تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ آنها در زمان کوتاه تر کمک می کند و اگر مشتری از برخورد شما راضی باشد مشتری های دیگری را برای شما جذب می کند و اگر مجدد قطعه‌ای از کامپیوتر و لپ تاپ شما به مشکل بربخورد مجدد به شما مراجعه می کند.مثلا زمان خرابی پورت usb کامپیوتر و یا برای تعمیر فن کامپیوتر ،شاید سوداوری کمی داشته باشد ولیکن قطره قطره جمع میگردد و وانگهی دریا میشود پس کارهای کوچک را هیچ وقت رد نکنید چون کارهای بزرگ بعدی را نیز از دست خواهید داد

 

یک موضوع بسیار مهم برای جذب مشتری گرفتن نمایندگی شرکتهای مختلف است نمایندگی شرکت های مختلف لپ تاپ مثل لنوو ایسوس و ، acer  یکی از مهم ترین اشتباه یک تعمیرکار در تعمیر کامپیوتر و لپتاپ این است که می‌گوید چرا من باید دستگاهی را تعمیر کنم و درصدی را به نماینده بدهم جواب سوال این است که مردم به نمایندگی اعتماد بیشتری دارند مبلغ اعلام شده به نمایندگی بدون تخفیف است اسم و آدرس تعمیرگاه شما در لیست آدرس های این شرکت قرار می گیرد و همین باعث جذب مشتری بیشتر می شود

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *