- اگر خاموش شدن ناگهانی چراغ های مودم zyxel بصورت چشمک زن است ، این نشان می دهد که مودم در حال برداشتن سیگنال DSL از خط تلفن شما نیست بنابراین سعی کنید چیز دیگری را به پریزهای دیواری تلفن در خانه خود وصل نکنید:
- لطفاً اطمینان حاصل کنید که تلفن شما به درگاه Phone1 در مودم شما وصل شده است. سایر دستگاه های تلفن مانند دستگاه فکس در خانه شما باید از پریزهای تلفن دیواری شما جدا شوند زیرا ممکن است در سرویس اینترنت شما اختلال ایجاد کند.
- لطفاً اطمینان حاصل کنید که مودم شما مستقیماً و بدون فیلتر شکن به خط ADSL وصل شده است.
- اگر چراغ اینترنت روی مودم شما قرمز است ، ممکن است مشکل تأیید اعتبار اینترنت داشته باشید بنابراین هرچه سریعتر اینترنت خود را تمدید نمایید.
- اگر چراغ Ethernet / LAN در مودم شما خاموش است ، این نشان می دهد که ممکن است مشکلی در شبکه محلی شما وجود داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر شما با استفاده از کابل اینترنت به درستی و ایمن به مودم شما متصل شده است و اتصال شبکه در رایانه شما فعال شده است تا مشکل خاموش شدن ناگهانی چراغ های مودم شما برطرف شود.
- چراغ های چشمک زن را رمزگشایی کنید اگر به هیچ وجه نمی توانید به اینترنت وصل شوید ، به مودم خود نگاهی بیندازید اگر هیچ کدام از چراغ های شاخص وضعیت LED روشن نشده باشند ، احتمالاً مودم شما متصل نشده یا از کار افتاده است بنابراین سیم برق را قطع کنید اگر مودم و روتر دارید ، هر دو آنها را جدا کنید ، سپس یک یا دو دقیقه بعد مودم را دوباره وصل کنید اطمینان حاصل کنید که در صورت وجود ، سوئیچ پاور در وضعیت On قرار دارد پس از روشن شدن چراغ های مودم ، روتر خود را (در صورت وجود) وصل کنید و منتظر بمانید تا روتر شما نیز روشن شود اگر پس از طی این مرحله هنوز با خاموش شدن ناگهانی چراغ های مودم مواجه هستید ممکن است یک آداپتور برق خراب ، یک نوار برق معیوب داشته باشید.
- مودم خود را پینگ کنید
استفاده از صفحه نمایش سریع CMD برای پینگ وب سایت می تواند اطلاعات مربوط به مشکل خاموش شدن ناگهانی چراغ های مودم شما شفاف سازی نماید این تکنیک به شما امکان می دهد تا ببینید اصلاً ارتباطی با مودم خود دارید یا خیر. بسته به آنچه در این مرحله مشاهده می کنید ، تفاوت در مشکلات / راه حل ها وجود دارد. اگر پستی را در صفحه اینستاگرام خود قرار می دهید و سپس از بین می رود ، ممکن است سیگنال در اینترنت شما مختل کننده باشد این اتفاق زمانی می افتد که آب به خطوط شما می رسد یا یکی از خطوط اندکی قطع شده است ، و یا مشکلات دیگر . اگر نمی توانید یک وب سایت را پینگ کنید ، ممکن است هیچ اتصالی اینترنتی نداشته باشید که ممکن است نتیجه یک خط کاملاً جدا شده یا انسداد دیگری در اینترنت باشد. برای پینگ وب سایت ، بر روی دکمه Windows کلیک کنید و CMD را در نوار جستجو تایپ کنید شما باید گزینه ای برای “CMD.exe” ببینید بنابراین گزینه را انتخاب کنید سپس خط فرمان سیاه نمایش داده می شود. “پینگ www.awebsiteaddress.com” را تایپ کنید (می توانید وب سایت را انتخاب کنید) و کلید Enter را فشار دهید پینگ لیستی از اطلاعات را شامل می شود که شامل بسته های ارسال شده / بسته دریافت شده از آمار است ابتدا آن را بررسی کنید باید همان بسته های ارسال شده را ببینید که با ارقامی دریافت می شوند اگر بسته های خود را گم کرده اید ، در اتصال اینترنت شما مشکلی وجود دارد.
- رابط مودم
برای کاربران باهوش فن آوری ، همیشه می توانید برای دستکاری تنظیمات فرکانس به رابط کاربری مخصوص مدیریت مودم خود مراجعه کنید تا مشکل خاموش شدن ناگهانی چراغ های مودم خود را حل و فصل کنید بیشتر مودم ها با یک کتابچه راهنما و آموزش آنلاین از متخصصان در این زمینه به صورت کاملا قابل اعتماد ارائه می شوند قطعاً برای یادگیری این آموزش وقت بگذارید زیرا بسیاری از مشکلات مودم شما از جمله خاموش شدن ناگهانی چراغ های مودم را برطرف خواهید نمود.
- سیستم عامل
Firmware نرم افزاری است که به مودم امکان اجرا صحیح را می دهد سیستم عامل چیزی است که ممکن است از طریق رابط مودم در دسترس شما نباشد ، بنابراین ممکن است مجبور شوید با سازنده مودم یا ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید تا مشخص شود که آیا سیستم عامل شما به روزرسانی شده است یا خیر.
5. تنظیم مجدد را در مودم خود انجام دهید بیشتر مودم ها از ویژگی “تنظیم مجدد سخت” برخوردار هستند که معمولاً یک سوراخ با نام “تنظیم مجدد” در پشت یا زیر مودم شما وجود دارد برای فشار دادن این سوراخ ممکن است از یک تکه کاغذ یا سوزن استفاده کنید و به مدت 10 ثانیه آن را نگه دارید که باید مجدداً مودم را به طور پیش فرض کارخانه تنظیم کند ویا می توانید از طریق تنظیمات ، مودم خود را مجدداً راه اندازی کنید ابتدا از طریق مرورگر اکسپلورر خود یک صفحه باز کنید و آدرس http://10.0.0.1 را تایپ کنید تا وارد تنظیمات مودم خود شوید نام کاربری admin و رمزعبور admin را وارد کنید تا وار در صفحه تنظیمات مودم خود شوید پس از ورود به Troubleshooting > Reset>Restore Gateway بروید سپس با فشار دادن دکمه Factory Reset تنظیمات مودم شما به طور کامل به مقادیر پیش فرض کارخانه خود اعم از تنظیمات فایروال ، دستگاه های مدیریت شده ، اعتبار WiFi و غیره باز می گردد. اگر همچنان مشکل خاموش شدن ناگهانی چراغ های مودم شما برطرف نشده است می توانید به مرحله بعدی بروید.