مرحله 2: تنظیم مجدد مودم
بسیاری از اتصالات اینترنتی از طریق مودم انجام می شوند و آنها این مودم ها با گذشت زمان نیاز به تنظیم مجدد دارند یا می توانند مشکل ساز و غیرقابل استفاده شوند. اگر از مودم d-link خود استفاده نمی کنید برای تنظیم مجدد مودم و تلاش برای حل مشکل ، این دستورالعمل ها را دنبال کنید :
- مودم دی لینک را از پریز برق جدا کنید و بعد از چند ثانیه مجدد آن را وصل کنید سپس صبر کنید تا چراغ های جلوی مودم قبل از ادامه کار پایدار شوند.
- در بسیاری موارد مشکل در این مرحله برطرف خواهد شد اگر این مشکل برطرف نشد دوباره اتصال را تست کنید.
- در صورت ادامه این مشکل باید به تنظیمات مودم d-link خود دسترسی پیدا کنید. برای اجرا تنظیمات مودم خود ، باید آدرس IP شبکه خود را در نوار آدرس مرورگر وب خود وارد کنید. این آدرس اغلب “192.168.0.1” یا “192.168.1.1” خواهد بود و تقریباً در همه موارد با “192.168” شروع می شود. IP و رمزعبور پیش فرض را باید در مستنداتی که با مودم شما آمده است ، پیدا کنید.
مرحله 3: تست کابل های مودم
اگر با تست مراحل بالامشخص شد که مشکل خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link مربوط به هیچ یک از قطعات سخت افزار مودم دی لینک شما نیست بنابراین ممکن است این مشکل در اتصال کابل های مودم باشد که آنها را به هم وصل می کند اطمینان حاصل کنید که کابل ADSL به طور ایمن در هر درگاه مودم دی لینک درج شده است اگر چندین شاخه تلفن در محل خود دارید ، اطمینان حاصل کنید که مودم به سوکت اصلی متصل شده است همچنین بررسی کنید که سیم اینترنت در حال اجرا از مودم دچار ساییدگی طبیعی و پارگی نشده باشد و اگر مستقیماً از طریق کابل اینترنت از کامپیوتر خود به مودم متصل می شوید ، همین روند را برای آن کابل تکرار کنید. اما اگر به نظر نمی رسید هیچکدام از سیم ها شل یا از هم جدا شده اند و 100درصد مطمئن نیستید که اتصال کابل در مودم قابل اعتماد است ، می تواانید یک کابل جدید را امتحان کنید. اگر باز هم با این کار مشکل برطرف نشد ، به مرحله بعدی بروید.
مرحله4 : آزمایش های جدا سازی
سعی کنید مودم خود را مستقیماً و بدون اسپیلیتر به خط تلفن وصل کنید و همچنین سعی کنید دستگاه های دیگر مانند فکس را از هرگونه اتصال به خط تلفن در محل جدا کنید. با دیدن نور ADSL روی مودم ، تقریباً 15 دقیقه در حالت انزوا قرار دهید. اگر چراغ ADSL بعد از 15 دقیقه روشن نمی شود ، لطفاً برای ارائه تست های بیشتر با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید و اگر چراغ ADSL روشن است ، هر یک از دستگاه های تلفن را به صورت یک به یک به خط تلفن وصل کنید تا ببینید کدام دستگاه باعث خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link شده است .
مرحله 5 : ارتباط مستقیم با مودم
یکی دیگر از علت های خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link این است که احتمالا مودم نمی تواند با پشتیبانی اینترنت شما ارتباط برقرار کند. کامپیوتر یا لپ تاپ را مستقیماً با استفاده از کابل اینترنت به مودم دی لینک خود وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که مودم از طریق کابل متصل است . اگر نمی توانید هنگام اتصال مستقیم به اینترنت دسترسی پیدا کنید ، مشکل خارجی یا از خود مودم است در این صورت با پشتیبانی مودم تماس بگیرید تا متخصصین در این زمینه به شما کمک کنند.
مرحله 6 : مودم بیش از حد گرم است یا خیر
اگر اتصال اینترنت هنوز ناپایدار است ، گرمای مودم دی لینک را بررسی کنید هنگامی که یک مودم بیش از حد گرم شود ، می تواند باعث عدم ثبات اتصال اینترنت شود اگر اینگونه است مودم را خاموش کنید و بگذارید خنک شود ، سپس سعی کنید آن را روشن کنید و اتصال به اینترنت را آزمایش کنید اگر مشکل برطرف نشد لازم است راهی برای خنکی مودم دی لینک پیدا کنید و یا ممکن است نیاز به تعویض مودم داشته باشید.
مرحله 7: راه اندازی مجدد مودم
باید بدانیم که الکترونیک ساخته نشده است که به طور مداوم در حال اجرا باشد بنابراین قطع سیم برق به بیشتر مشکلات لوارم الکترونیکی از جمله مودم دی لینک کمک می کند وقتی مودم خود را بیش از حد طولانی روشن می کنید ، تمایل دارد که پس از مدتی عملکرد خود را به بهترین شکل ممکن متوقف کند. راه اندازی مجدد مودم شما می تواند مشکلات اتصال به اینترنت را برطرف کند ، اتصالات در حال حرکت کند را بهبود ببخشد و مشکلات بی سیم را برطرف سازد .در اینجا برای راهنمایی کاربران مودم دی لینک به نحوه راه اندازی مودم نیز اشاره نموده ایم .
نحوه راه اندازی مجدد مودم:
- دستگاه خود کامپیوتر ، لپ تاپ ، تلفن و غیره را خاموش کنید.
- سیم برق را از مودم دی لینک خود جدا کنید و بررسی کنید که تمام چراغ های موجود در مودم دی لینک خاموش است و همچنین کابل های صحیح را وصل کرده اید.
- به مدت یک دقیقه صبر کنید ، سپس سیم برق را دوباره به مودم دی لینک وصل کنید تا نور اینترنت روشن شود.
- دستگاه خود را دوباره روشن کنید و سعی کنید به اینترنت وصل شوید.
مرحله 8 : تماس با پشتیبانی مودم
اگر تمام مراحل قبلی را طی کرده باشید و همچنان خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link را در پیش رو دارید احتمالاً اینترنت در منطقه شما قطع شده است یا مشکلی در ارائه دهنده خدمات اینترنت است. ارائه دهنده خدمات اینترنت ممکن است منبع خوبی برای بررسی این باشد که مودم دی لینک شما هنوز یک اتصال اینترنتی ناپایدار را تجربه می کند یا خیر.بنابراین پشتیبانی فنی ارائه دهنده خدمات اینترنت می تواند بررسی های مودم و خط را انجام دهد تا پس از بررسی مشکل خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link شمارا برطرف نماید.پس با بروز چنین مشکلاتی سریعا با پشتیبانی اینترنت خود در تماس باشید تا دریابید که خسارت گزارش شده در منطقه شما وجود دارد یا در صورت عدم اطلاع آنها مسئله خرابی را گزارش دهید سپس دستورالعمل های آنها را برای نحوه رفع مشکل خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link دنبال کنید .