خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link

مودم دی لینک d link یکی از پرکاربردترین مودم ها نزد کاربران اینترنت است و مانند دیگر مودم های ADSL دارای چراغ هایی است که نحوه روشن و خاموش شدن آنها نشان دهنده چگونگی کارکرد و سلامت قسمت های مهم و حیاتی مودم است. چراغ های مودم می تواند نشان دهنده روشن بودن، اتصال به شبکه، درستی کارکرد وای فای و مواردی از این قبیل باشد اگر مودم یا سرویس اینترنت شما با مشکل مواجه شده ویدئو زیر را ببینید و در صورتیکه مشکل شما همچنان پابرجا بود از طریق کلیک روی دکمه زیر ویدئو، فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل کنید تا همکاران دیجی بان در اسرع وقت برای رفع مشکل با شما تماس بگیرند.

مهم!

4 اقدام مهم برای عیب یابی و تعمیر مودم بدون نیاز به تعمیرکار!
ویدئو زیر را ببینید

دیجی بان کیست؟ و چطور به شما کمک میکند؟

دیجی بان، همراه و پشتیبان همیشگی شما است و همه مسایل و مشکلات شما در فضای دیجیتال اعم از سخت افزاری و نرم افزاری را حل می کند.

با خیال راحت مودم خود را برای تعمیر به دیجی بان بسپرید و از نتیجه مطمئن باشید.

ما برای رفع دغدغه های شما آماده ایم

مزایای استفاده از خدمات دیجی بان

  • 4 روز مهلت تست

    یکی از دغدغه های مشتریان گارانتی تعمیرات و مهلت تست است، دیجی بان تا 4 روز پس از تحویل تعمیرات خود را گارانتی می نماید در این مدت اگر در حال استفاده از مودم هر مشکلی برای مودم شما ایجاد شود دیجی بان ایراد ایجاد شده را برای شما رفع می کند.

  • استفاده از قطعات اصل (اورجینال)

    همواره برای تعمیر مودم شما از قطعات اصل و معتبر موجود در بازار استفاده می نماییم.

  • تعمیرکاران مجرب، کارآزموه و مطمئن

    تعمیرکارانی باتجربه و مطمئن که علاوه بر تعمیرات صحیح، از دستگاه شما نیز محافظت می کنند و دستگاه شما نزد آنها ایمن و مطمئن خواهد بود

  • رسیدگی سریع و بدون معطلی

    می دانیم که زندگی روزمره همه ما به اینترنت وابسته شده  بنابراین عدم تاخیر و تعمیر مودم در کوتاه ترین زمان ممکن را از وظایف اصلی خود می دانیم و به آن توجه می کنیم.

  • تنظیم رایگان مودم بصورت تلفنی

    اگر مودم شما پس از تعمیر نیاز به نصب و راه اندازی داشته باشد دیجی بان این خدمات را بصورت تلفنی و رایگان به شما ارائه می نماید و اگر نیاز به اعزام کارشناس باشد آن را انجام می دهد.

هزینه تعمیر مودم چقدر است؟

هزینه تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع ایراد نیاز به تعویض قطعه نیز داشته باشد.

  • هزینه تعمیر مودم معمولا بین 150 تا 250 هزار تومان است.
  • میانگین هزینه تعمیر مودم نیز 220.000 تومان است.
  • کمترین هزینه تعمیر مودم در دیجی بان تا کنون 50.000 تومان و بیشترین هزینه تعمیر مودم 400.000 تومان بوده است.
قیمت تعمیر مودم

زمان تعمیر مودم چقدر است؟

مدت زمان تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع خرابی به تعویض قطعه داشته باشد که این موضوع می تواند زمان تعمیر را افزایش دهد.

  • معمولا تعمیر مودم بین 3 تا 6 روز زمان نیاز دارد
  • میانگین زمان تعمیر مودم در دیجی بان 4 روز است.
  • بیشترین مدت زمان طی شده برای تعمیر یک مودم در دیجی بان 12 روز و کمترین زمان تعمیر 1 روز است.
تعمیرات مودم

چرا به دیجی بان اعتماد کنیم؟

تا کنون تعمیر مودم بیش از 1500 مشتری که به دیجی بان اعتماد کرده اند انجام شده است

1500+

مودم تعمیر شده و مشتری راضی

همه برندهای مودم نیاز به تعمیر پیدا می کنند، در نمودار زیر سهم هر برند از کل تعمیرات مودم دیجی بان قابل آورده شده است.

نظر برخی مشتریان درباره دیجی بان

با تشکر از مجموعه دیجی بان که دغدغه های تعمیرات را برای من حل کرد و در مدت کوتاهی مشکل مودمم برطرف شد

حسین احمدیتعمیر مودم دی لینک

تشکر از شما . من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 5 روز تعمیر انجام شد و از هزینه که دادم راضی هستم

علیرضا غلامیتعمیر مودم ایرانسل

ممنون از شما . من از همه خدمات راضی بودم فقط اگه بشه روند تعمیر سریع تر بشه عالی میشه

زهرا حسینیتعمیر مودم دی لینک

بسیار عالی از خدمات راضی بودم

مجید مختاریتعمیر مودم تی پی لینک

تشکر من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 7 روز تعمیر شد اگه زمان تعمیر کوتاه تر بشه خیلی عالی میشه

مریم نیازیتعمیر مودم مبین نت

با تشکر من از تعمیرات و خدماتی که گرفتم کاملا راضی بودم

احسان محمدجعفرتعمیر مودم دی لینک

برای دریافت مشاوره رایگان و درخواست تعمیر مودم اینجا کلیک کنید و در صورت نیاز میتوانید مقاله آموزشی زیر را مطالعه کنید

خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link

مودم دستگاه رابطی میان کامپیوتر و شبکه جهانی اینترنت است که امکان اتصال کاربران به اینترنت را فراهم می کند. امروزه با توجه به گسترش استفاده از اینترنت در خانه ها، وجود مودم و اتصال به اینترنت در منازل به امری ضروری تبدیل شده است.

در صورتی که مودم شما دچار اختلال شده و دسترسی شما به اینترنت قطع شود، باید به تعمیر مودم خود بپردازید. خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link نشان از عدم اتصال مودم به اینترنت است. این اتفاق به دلایل متعددی می تواند اتفاق بیفتد که برای برطرف شدن آن باید اقداماتی را در چند مرحله انجام داد. اقداماتی که از طریق تماس با پشتیبانی مودم و مشاوره و ارتباط با کارشناسان، برای رفع مشکلات مودم  d-link می توانید به آن دسترسی پیدا کتید.

اگر می خواهید درباره ی علت خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link  و راه های برطرف شدن آن بیشتر بدانید، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

به یاد داشته باشید که در چند دهه پیش پیشرفته ترین تجهیزات الکترونیکی در خانه شما یک کامپیوتر رومیزی بود اما  اکنون خانه شما دارای ده ها دستگاه الکترونیکی بسیار هوشمند است که بسیاری از آنها برای عملکرد صحیح به اینترنت خانگی شما متکی هستند.از جمله ADSL نوعی اتصال به اینترنت است که به طور معمول در محیط خانه و سایر مکانها مورد استفاده قرار می گیرد ADSL معمولاً به عنوان یک خط مشترک دیجیتالی نامتقارن شناخته می شود زیرا قابلیت بارگیری آن بیشتر از ظرفیت بارگذاری است. اتصال ADSL به مودم به دسترسی سریع کاربر به اینترنت کمک می کند. امروزه بیشتر کاربران اینترنت خانگی برای اتصال به اینترنت از نوعی مودم پهنای باند مانند مودم d-link استفاده می کنند بنابراین هر یک از اعضای خانواده شما احتمالاً ترکیبی از لپ تاپ ، تبلت ، تلفن هوشمند ، تلویزیون هوشمند ، دستگاه پخش رسانه ، کنسول بازی و غیره برای اتصال به مودم خانگی خود دارند. در حقیقت میانگین استفاده از اینترنت در هر خانه طبق آمار ده دستگاه متصل به اینترنت است. بنابراین چه اتفاقی می افتد که این اتصال از بین می رود؟ تقریباً هر چیزی از قطع برق تا طوفان ممکن است باعث شود که اتصال اینترنتی خود را از دست دهید و در صورت عدم انجام اقدامات صحیح برای تشخیص و رفع مشکل گاهی اوقات عدم دسترسی به اینترنت ساعت ها طول می کشد تا دوباره به اتصال مجدد آن برگردید. اغلب مشکلات کوچک در ارتباط با اینترنت شما ایجاد می شود ما می دانیم که در بسیاری از مواقع مشکلات داخلی مانند خرابی مودم نیز هستند و با  چند تست ساده شما می توانند منبع مشکل را پیدا کنید و آن را برطرف نماییدکه در وقت و هزینه شما صرفه جویی شود. در زیر چند مرحله عیب یابی خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link را ذکر کرده ایم که می توانید از طریق آن دریابید که چه عواملی باعث عدم ارتباط اینترنت و چگونگی رفع این مشکل می شود. هدف اصلی ما در اینجا کاهش هر نوع خرابی در مودم اینترنتی شما است تا مشکل را به سرعت تشخیص دهید و بتوانید به راحتی به اینترنت متصل شوید. این مقاله شما را از طریق برخی اقدامات اساسی که جهت خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link ممکن است برای هرکاربر استفاده کننده از این مودم ها اتفاق بیافتد، را هنمایی می کند.

 

 

رفع نهایی مشکلات تصادفی خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link

 

مرحله 1: بررسی مودم

برای اطمینان از اینکه مشکل خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link به مودم دی لینک شما مربوط نمی شود ، مراحل زیر را طی کنید:

الف. نگاه کنید که کدام چراغها در مودم شما روشن می شود. انواع مختلفی چراغ ثابت و چشمک زن در مودم شما وجود دارد ، اما حداقل چهار چراغ سبز power ،  adsl،  wireless ،  lanدارای فعالیت هستند.

ب. اگر دو یا چند مورد از چراغ ها خاموش یا مکررا چشمک زن و روشن هستند ، مودم خود را مجدداً تنظیم کنید برخی ازاین چراغ ها دارای دکمه تنظیم مجدد در جلو یا پشت مودم هستند در حالی که برخی دیگر نیاز به اتصال دارند و برای چند ثانیه خاموش می شوند و مجددا وصل می شوند.

ج. تا هنگام تنظیم مجدد مودم صبر کنید تا ببینید کدام چراغ ها روشن میشوند  اگر هنوز چندین چراغ ، به ویژه چراغ های ارسال ، دریافت و اینترنت خاموش هستند ، ممکن است مشکلی در منطقه شما یا مشکل در ارائه دهنده خدمات اینترنت شما باشد.

 

 

مرحله 2: تنظیم مجدد مودم

بسیاری از اتصالات اینترنتی از طریق مودم انجام می شوند و آنها این مودم ها با گذشت زمان نیاز به تنظیم مجدد دارند یا می توانند مشکل ساز و غیرقابل استفاده شوند. اگر از مودم d-link خود استفاده نمی کنید برای تنظیم مجدد مودم و تلاش برای حل مشکل ، این دستورالعمل ها را دنبال کنید :

  1. مودم دی لینک را از پریز برق جدا کنید و بعد از چند ثانیه مجدد آن را وصل کنید سپس صبر کنید تا چراغ های جلوی مودم قبل از ادامه کار پایدار شوند.
  2. در بسیاری موارد مشکل در این مرحله برطرف خواهد شد اگر این مشکل برطرف نشد دوباره اتصال را تست کنید.
  3. در صورت ادامه این مشکل باید به تنظیمات مودم d-link خود دسترسی پیدا کنید. برای اجرا تنظیمات مودم خود ، باید آدرس IP شبکه خود را در نوار آدرس مرورگر وب خود وارد کنید. این آدرس اغلب “192.168.0.1” یا “192.168.1.1” خواهد بود و تقریباً در همه موارد با “192.168” شروع می شود. IP و رمزعبور پیش فرض را باید در مستنداتی که با مودم شما آمده است ، پیدا کنید.

 

مرحله 3: تست کابل های مودم

اگر با تست مراحل بالامشخص شد که مشکل خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link  مربوط به هیچ یک از قطعات سخت افزار مودم  دی لینک شما نیست بنابراین ممکن است این مشکل در اتصال کابل های مودم باشد که آنها را به هم وصل می کند  اطمینان حاصل کنید که کابل ADSL به طور ایمن در هر درگاه مودم دی لینک درج شده است اگر چندین شاخه تلفن در محل خود دارید ، اطمینان حاصل کنید که مودم به سوکت اصلی متصل شده است  همچنین بررسی کنید که سیم اینترنت در حال اجرا از مودم دچار ساییدگی طبیعی و پارگی نشده باشد و اگر مستقیماً از طریق کابل اینترنت از کامپیوتر خود به مودم متصل می شوید ، همین روند را برای آن کابل تکرار کنید. اما اگر به نظر نمی رسید هیچکدام از سیم ها شل یا از هم جدا شده اند و 100درصد مطمئن نیستید که اتصال کابل در مودم قابل اعتماد است ، می تواانید یک کابل جدید را امتحان کنید. اگر باز هم با این کار مشکل برطرف نشد ، به مرحله بعدی بروید.

 

مرحله4 : آزمایش های جدا سازی

سعی کنید مودم خود را مستقیماً و بدون اسپیلیتر به خط تلفن وصل کنید و همچنین سعی کنید دستگاه های دیگر مانند فکس را از هرگونه اتصال به خط تلفن در محل جدا کنید. با دیدن نور ADSL روی مودم ، تقریباً 15 دقیقه در حالت انزوا قرار دهید. اگر چراغ ADSL بعد از 15 دقیقه روشن نمی شود ، لطفاً برای ارائه تست های بیشتر با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید و اگر چراغ ADSL روشن است ، هر یک از دستگاه های تلفن را به صورت یک به یک به خط تلفن وصل کنید تا ببینید کدام دستگاه باعث خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link شده است .

 

مرحله 5 : ارتباط مستقیم با مودم

یکی دیگر از علت های خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link این است که احتمالا مودم نمی تواند با پشتیبانی اینترنت شما ارتباط برقرار کند. کامپیوتر یا لپ تاپ را مستقیماً با استفاده از کابل اینترنت به مودم دی لینک خود وصل کنید. اطمینان حاصل کنید که مودم از طریق کابل متصل است . اگر نمی توانید هنگام اتصال مستقیم به اینترنت دسترسی پیدا کنید ، مشکل خارجی یا از خود مودم است در این صورت با پشتیبانی مودم تماس بگیرید تا متخصصین  در این زمینه به شما کمک کنند.

 

 

مرحله 6 : مودم بیش از حد گرم است یا خیر

اگر اتصال اینترنت هنوز ناپایدار است ، گرمای مودم دی لینک را بررسی کنید  هنگامی که یک مودم بیش از حد گرم شود ، می تواند باعث عدم ثبات اتصال اینترنت شود  اگر اینگونه است مودم را خاموش کنید و بگذارید خنک شود ، سپس سعی کنید آن را روشن کنید و اتصال به اینترنت را آزمایش کنید  اگر مشکل برطرف نشد لازم است راهی برای خنکی مودم دی لینک پیدا کنید و یا ممکن است نیاز به تعویض مودم داشته باشید.

 

مرحله  7: راه اندازی مجدد مودم

باید بدانیم که الکترونیک ساخته نشده است که به طور مداوم در حال اجرا باشد بنابراین قطع سیم برق به بیشتر مشکلات لوارم الکترونیکی از جمله مودم دی لینک کمک می کند وقتی مودم خود را بیش از حد طولانی روشن می کنید ، تمایل دارد که پس از مدتی عملکرد خود را به بهترین شکل ممکن متوقف کند. راه اندازی مجدد مودم شما می تواند مشکلات اتصال به اینترنت را برطرف کند ، اتصالات در حال حرکت کند را بهبود ببخشد و مشکلات بی سیم را برطرف سازد .در اینجا برای راهنمایی کاربران مودم دی لینک به نحوه راه اندازی مودم نیز اشاره نموده ایم .

نحوه راه اندازی مجدد مودم:

  1. دستگاه خود کامپیوتر ، لپ تاپ ، تلفن و غیره را خاموش کنید.
  2. سیم برق را از مودم دی لینک خود جدا کنید و بررسی کنید که تمام چراغ های موجود در مودم دی لینک خاموش است و همچنین کابل های صحیح را وصل کرده اید.
  3. به مدت یک دقیقه صبر کنید ، سپس سیم برق را دوباره به مودم دی لینک وصل کنید تا نور اینترنت روشن شود.
  4. دستگاه خود را دوباره روشن کنید و سعی کنید به اینترنت وصل شوید.

 

مرحله 8 : تماس با پشتیبانی مودم

اگر تمام مراحل قبلی را طی کرده باشید و همچنان خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link  را در پیش رو دارید احتمالاً اینترنت در منطقه  شما قطع شده است یا مشکلی در ارائه دهنده خدمات اینترنت است. ارائه دهنده خدمات اینترنت ممکن است منبع خوبی برای بررسی این باشد که مودم دی لینک شما هنوز یک اتصال اینترنتی ناپایدار را تجربه می کند یا خیر.بنابراین پشتیبانی فنی ارائه دهنده خدمات اینترنت می تواند بررسی های مودم و خط را انجام دهد تا پس از بررسی مشکل خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link شمارا برطرف نماید.پس با بروز چنین مشکلاتی سریعا با پشتیبانی اینترنت خود در تماس باشید تا دریابید که خسارت گزارش شده در منطقه شما وجود دارد یا در صورت عدم اطلاع آنها مسئله خرابی را گزارش دهید سپس دستورالعمل های آنها را برای نحوه رفع مشکل خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link دنبال کنید .

 

 

پیشنهاد نهایی

مودم قلب ضرب و شتم اتصال به اینترنت منزل شما است. در حالی که ممکن است شما فقط به عنوان “جعبه جادویی WiFi ” به آن فکر کنید ، در واقع مودم را میتوان مانند یک کامپیوتر پیچیده نیز عنوان کرد . مهمتر از همه مودم دی لینک نیز فن هایی دارد که از گرمای بیش از حد مودم جلوگیری می کنند. معمولا اکثر کاربران ، مودم را در مکان هایی که نمی تواند هوا بخورد قرار میدهند تا در دید نباشد. اگر مودم شما در کمد ، پشت مبل یا هر فضای بسته دیگری قرار دارد سعی کنید که آن را در جایی دیگر و در محیط بازتر مانند قفسه کتاب یا میز قرار دهید. این امر نه تنها باعث پیشگیری از خاموش شدن چراغ اینترنت مودم d-link  می شود بلکه باعث بهبود کیفیت و دسترسی WiFi  در منزل شما نیز خواهد شد بنابراین در صورت امکان مودم d-link را در یک فضای باز در مرکز مستقیم خانه خود قرار دهید تا سیگنال  WiFi  را با حداکثر دفع موانع در همه جهات برساند همچنین از قرارگیری مودم در فضاها و محیط های بسته خودداری کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

× مشاوره نیاز داری؟ اینجا کلیک کن