خرابی مودم ADSL و راههای عیب یابی مودم

خرابی مودم ADSL راه های عیب یابی آن

مودم های ADSL واسطی بین کاربر و اینترنت هستند و امکان اتصال کاربر به اینترنت را فراهم می کنند این مودم ها مانند هر وسیله برقی – الکترونیکی دیگری دچار خرابی و اشکال می شوند و امکان دارد اجزا آن درست کار نکنند. خرابی وای فای، آداپتور، خرابی آنتن و حتی سوختن کامل مودم. اگر مودم شما هم دچار یکی از این مشکلات شده است ویدئو زیر را ببینید و اگر بعد از دیدن ویدئو همچنان مشکل وجود داشت از طریق کلیک روی دکمه زیر ویدئو فرم مشاوره رایگان را تکمیل کنید کارشناسان دیجی بان برای بررسی و عیب یابی با شما تماس بگیرند.

مهم!

4 اقدام مهم برای عیب یابی و تعمیر مودم بدون نیاز به تعمیرکار!
ویدئو زیر را ببینید

دیجی بان کیست؟ و چطور به شما کمک میکند؟

دیجی بان، همراه و پشتیبان همیشگی شما است و همه مسایل و مشکلات شما در فضای دیجیتال اعم از سخت افزاری و نرم افزاری را حل می کند.

با خیال راحت مودم خود را برای تعمیر به دیجی بان بسپرید و از نتیجه مطمئن باشید.

ما برای رفع دغدغه های شما آماده ایم

مزایای استفاده از خدمات دیجی بان

  • 4 روز مهلت تست

    یکی از دغدغه های مشتریان گارانتی تعمیرات و مهلت تست است، دیجی بان تا 4 روز پس از تحویل تعمیرات خود را گارانتی می نماید در این مدت اگر در حال استفاده از مودم هر مشکلی برای مودم شما ایجاد شود دیجی بان ایراد ایجاد شده را برای شما رفع می کند.

  • استفاده از قطعات اصل (اورجینال)

    همواره برای تعمیر مودم شما از قطعات اصل و معتبر موجود در بازار استفاده می نماییم.

  • تعمیرکاران مجرب، کارآزموه و مطمئن

    تعمیرکارانی باتجربه و مطمئن که علاوه بر تعمیرات صحیح، از دستگاه شما نیز محافظت می کنند و دستگاه شما نزد آنها ایمن و مطمئن خواهد بود

  • رسیدگی سریع و بدون معطلی

    می دانیم که زندگی روزمره همه ما به اینترنت وابسته شده  بنابراین عدم تاخیر و تعمیر مودم در کوتاه ترین زمان ممکن را از وظایف اصلی خود می دانیم و به آن توجه می کنیم.

  • تنظیم رایگان مودم بصورت تلفنی

    اگر مودم شما پس از تعمیر نیاز به نصب و راه اندازی داشته باشد دیجی بان این خدمات را بصورت تلفنی و رایگان به شما ارائه می نماید و اگر نیاز به اعزام کارشناس باشد آن را انجام می دهد.

هزینه تعمیر مودم چقدر است؟

هزینه تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع ایراد نیاز به تعویض قطعه نیز داشته باشد.

  • هزینه تعمیر مودم معمولا بین 150 تا 250 هزار تومان است.
  • میانگین هزینه تعمیر مودم نیز 220.000 تومان است.
  • کمترین هزینه تعمیر مودم در دیجی بان تا کنون 50.000 تومان و بیشترین هزینه تعمیر مودم 400.000 تومان بوده است.
قیمت تعمیر مودم

زمان تعمیر مودم چقدر است؟

مدت زمان تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع خرابی به تعویض قطعه داشته باشد که این موضوع می تواند زمان تعمیر را افزایش دهد.

  • معمولا تعمیر مودم بین 3 تا 6 روز زمان نیاز دارد
  • میانگین زمان تعمیر مودم در دیجی بان 4 روز است.
  • بیشترین مدت زمان طی شده برای تعمیر یک مودم در دیجی بان 12 روز و کمترین زمان تعمیر 1 روز است.
تعمیرات مودم

چرا به دیجی بان اعتماد کنیم؟

تا کنون تعمیر مودم بیش از 1500 مشتری که به دیجی بان اعتماد کرده اند انجام شده است

1500+

مودم تعمیر شده و مشتری راضی

همه برندهای مودم نیاز به تعمیر پیدا می کنند، در نمودار زیر سهم هر برند از کل تعمیرات مودم دیجی بان قابل آورده شده است.

نظر برخی مشتریان درباره دیجی بان

با تشکر از مجموعه دیجی بان که دغدغه های تعمیرات را برای من حل کرد و در مدت کوتاهی مشکل مودمم برطرف شد

حسین احمدیتعمیر مودم دی لینک

تشکر از شما . من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 5 روز تعمیر انجام شد و از هزینه که دادم راضی هستم

علیرضا غلامیتعمیر مودم ایرانسل

ممنون از شما . من از همه خدمات راضی بودم فقط اگه بشه روند تعمیر سریع تر بشه عالی میشه

زهرا حسینیتعمیر مودم دی لینک

بسیار عالی از خدمات راضی بودم

مجید مختاریتعمیر مودم تی پی لینک

تشکر من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 7 روز تعمیر شد اگه زمان تعمیر کوتاه تر بشه خیلی عالی میشه

مریم نیازیتعمیر مودم مبین نت

با تشکر من از تعمیرات و خدماتی که گرفتم کاملا راضی بودم

احسان محمدجعفرتعمیر مودم دی لینک

برای دریافت مشاوره رایگان و درخواست تعمیر مودم اینجا کلیک کنید و در صورت نیاز میتوانید مقاله آموزشی زیر را مطالعه کنید

خرابی مودم ADSL و راه های عیب یابی مودم

مودم های adsl یکی از دستگاه های واسط اتصال به اینترت هستند که برای توسعه آن ها نیازی به کابل کشی نبوده و تا سرعت 24 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می کنند.

استفاده از مودم های adsl، دارای مزیت های متعددی از جمله اشغال نشدن خط تلفن ثابت و اشتراک اینترنت به طور همزمان میان چند کاربر اشاره کرد. برای استفاده از سرویس اینترنت adsl ابتدا باید یک دستگاه مودم adsl تهیه کرد و سپس به خرید اشتراک adsl از یک isp پرداخت.

پس از آن isp در مخابرات خط شما را به اینترنت وصل خواهد کرد و در صورت اتصال مودم به برق و خط تلفن، باید تنظیمات نرم افزاری مودم برای راه اندازی آن را انجام دهید و پس از آن مودم adsl شما قابل استفاده است و به راحتی می توانید با آن به شبکه جهانی اینترنت متصل شوید.

برای مطالعه درباره مودم adsl و مشکلات آن، ما را در این مقاله همراهی کنید.

کاربران مودم های ADSL معمولا با مشکلات خرابی مودم در نصب و استفاده از مودم رو به رو هستند. برای بررسی مشکلات خرابی مودم ADSL ابتدا باید این مودم ها را بشناسیم. و مفاهیم اساسی وایرلس و راه حل مشکلات وایرلس  بپردازیم. در این مقاله ما به مشکلات رایج کاربران مودم پرداخته ایم.

آشنایی اولیه با سرویس ADSL:

یکی از روش های استفاده از سرویس اینترنت با استفاده از کابل های تلفن  adsl  است و برای گسترش آن نیازی به کابل کشی اضافه از سرور اینترنت بنام isp  به محل کاربر نیست.معمولا سرعت سرویس  adsl  به 24 مگابیت بر ثانیه می رسدو سرعت آن کاملا به فاصله بین سوییچ تا مخابرات دارد. و معمولا فاصله بین مخابرات تا کاربر نباید بیشتر از 6 کیلومتر شود. و حتی ممکن است سرعت حدود 2 مگابیت هم این سرویس ارایه دهد.

سرویس ADSL یکی از راه های اتصال و استفاده از اینترنت بر بستر کابل های رایج فعلی تلفن است. یعنی برای توسعه و گسترش آن نیازی به کابل کشی جدید از سرویس دهنده اینترنت (که ISP نامیده میشود) به محل کاربر نهایی، نیست. این سرویس از سرعت دانلودی تا 24 مگابیت پشتیبانی میکند که البته بستگی مستقیمی به فاصله کاربر تا سوییچ مرکز مخابرات دارد. در عمل سرعت هایی تا حد 2 مگابیت قابل ارائه هستند. بیشترین فاصله مجاز کاربر تا مرکز مخابرات حدود 6 کیلومتر است.

مزیت های استفاده از adsl را می توان به اشغال نشدن خط تلفن به سرعت بالای آن نسبت به سرویس های dial_up توانایی اشتراک گذاشتن راحت بین چند کاربر و اتصال به صورت دائمی بدون اینکه نیاز باشد منتظر اینترنت باشید.

 

برای استفاده کردن از سرویس adsl باید یک مودم adsl خریداری کنید و و اشتراک adsl را از یک آی اس پی محلی خرید کنید بعد از اینکه شما درخواست آن را برای استفاده از سرویس adsl ثبت می کنید isp در مخابرات خط شما را به سرور اینترنت مخابرات وصل می کند اگر مودم را به برق زدید و به خط تلفن وصل کردید و چراغ adsl مودم روشن نشد یعنی مودم شما به سرویس اینترنت متصل است بعد از آن شما باید تنظیمات مودم adsl را انجام دهید.

این نکات را مد نظر داشته باشید

۱ -سرویس adsl روی خط اینترنت قابل ارائه است و نیازی به اشتراک PCM   ندارد

۲- توجه داشته باشید که فاصله محل شما تا مخابرات حتما کمتر از ۶ کیلومتر باشد البته معمولاً در مکان های داخل شهر این فاصله فاصله ای در حد مجاز می شود.

۳ اگر سرویس اینترنت روی خط شما فعال باشد چراغی روشن است این کلیات سرویس adsl می باشد

که اگر خرابی مودم داشته باشید این موارد به شما کمک خواهند کرد

روش های عیب یابی مودم adsl و سرویس adsl در خرابی مودم

یکی از مهمترین و رایج ترین مشکلات کاربران متصل نشدن به اینترنت است حتی اگر به صورت دقیق مودم را تنظیم کرده باشید

 

 

 

این خلاصه ای بود از نحوه ارائه و کلیات سرویس ADSL

نحوه عیب یابی سرویس یا مودم ADSL
برای حل کردن مشکل خرابی مودم مراحل زیر را اجرا کنید و مطمئن شوید که هر مرحله به درستی انجام می شود در برخی از این موارد ممکن است از نظر شما پیش پا افتاده باشد و یا حتی فکر کنید مثل من مشکل خرابی این نمی باشد اما مطمئن باشید که در خیلی موارد با حل این مسائل مشکل خرابی مودم رفع شده است فرض را بر این می گیریم که شما مودم را به درستی تنظیم کرده باشید و به کامپیوتر و خط تلفن وصل کرده اید در ابتدا نحوه تنظیم مودم را در قسمت مقالات این سایت بخوانید مراحل عیب یابی به دو قسمت تقسیم می شود ابتدا موارد کلی را بررسی می کنیم و سپس حل مشکلات خرابی مودم را بررسی می کنیم.

 مراحل عمومی عیب یابی در خرابی مودم

-۱ اول از روشن بودن مودم و متصل بودن صحیح آن به خط تلفن و کامپیوتر مطمئن شوید

-۲ مطمئن شوید سرویس اینترنت روی خط شما فعال است برای این کار چه کنیم که آیا چراغ ADSL روشن است یا نه اگر چراغ ADSL روشن می شود اما به اینترنت وصل نمی شوید امکان دارد اشتراک شما تمام شده باشد.

معمولاً سرویس دهنده های اینترنت تا چند روز بعد از تمام شدن اشتراک حجم مصرفی اینترنت را فعال نگه می دارند پس اگر چراغ حدیث روشن است فعال بودن اشتراک خود را با ISP چک  کنید.

3-اگر چراغ adsl روشن است و  isp می گوید که سرویس شما فعال است حتماً با یک مودم دیگر از روشن بودن چراغ ADSL را چک کنید.

اگر چراغ ADSL مودم دوم که مطمین هستید سالم است نیز روشن نشد می توانید به از ISP  بخواهید سرویس غیر فعال شما را فعال کند.

توجه داشته باشید که بعضی از آی سی ها شناسه سخت افزاری مودم قبل را به عنوان تنها مود معتبر می شناسند و برای استفاده از این سرویس قفل می کنند پس اگر مودم ایرانسل خود را عوض می کنید این مورد را بایستی خود بررسی کنید و اگر این حالت روی خط شما فعال است مودم را از خط تلفن جدا کنید و از ‏isp در خط شما ریست کند و بعد از آن مودم جدید را به خط متصل کنید قفل کردن آدرس سخت افزاری به منظور امنیت بیشتر برای جلوگیری از سوء استفاده از اشتراک شما انجام می شود ولی ممکن است این مشکل را به وجود بیاورد .

4- بعد از انجام تنظیمات مودم واطمینان از فعال بودن سرویس اینترنت روی خط، چراغ اینترنت مودم روشن میشود البته در حالت PPPoE که تمامی آموزش های این سایت به همین روش هستند) اگر با انجام این کارها هنوز روی خط خود اینترنت ندارید کابل شبکه که به مودم وصل شده را چک کنید ممکن است کابل خرابی داشته باشدسپس برای رفع مشکل خرابی مودم تنظیمات کارت شبکه را چک کنید.

5-اگر کابل به درستی متصل باشد و  تنظیمات کارت شبکه نیز صحیح باشد، چشمک زدن چراغ LAN روی مودم و روی کارت شبکه کامپیوتر است.

معمولاً مودم های adsl با راه های مختلف به اینترنت وصل می شود در ایران سرویس adsl بر روی بستر PPPoEE ارائه می شود یعنی زمانی که می خواهید آن را تنظیم کنید این حالت را باید انتخاب کنید و با استفاده از یوزرنیم و پسوردی که از آی اس پی می گیرید وارد تنظیمات شوید.

بعضی از کاربران پس از تنظیم کردن مودم به حالت  PPPoE، باز هم روی ویندوز به کانکشن PPPoEE می سازند. که لازم نیست و ممکن است باعث عدم اتصال سایر کامپیوتر ها به اینترنت شود. پس در حالتی که مودم را در مد PPPoE تنظیم میکنید دیگر کانکشنی نسازید. حالت دیگر مد بریج (Bridge) است. در این حالت مودم مانند یک پل ارتباطی عمل می کند و باید روی کامپیوتر خود کانکشن Broadband از نوع PPPoE بسازید. توجه داشته باشید در این مد فقط اولین کامپیوتری که کانکشن PPPoE را اجرا کرده است به اینترنت وصل میشود و بقیه کامپیوتر ها وصل نمی شوند. این حالت بسیار کم استفاده می شود.

 

6- خیلی از کاربران ادعا دارند که مودم بیسیمشان به وسیله ی کابل به اینترنت دسترسی دارد اما از طریق وایرلس متصل نمی شود، یعنی به وایرلس متصل هستند ولی به اینترنت بیسیم دسترسی ندارند در این حالت موارد زیر را بررسی کنید:

  • اولین مشکل خرابی مودم شاید ناشی از آیتم قبلی یعنی شماره 5 باشد. آیتم شماره 5 را بررسی کنید. یعنی از کانکشن PPPoE در ویندوز استفاده نکنید.
  • دلیل دیگر ممکن است ای قطع و وصل کردن وایرلس دارند و ممکن است شما ناخواسته آنرا خاموش کرده باشید (البته اگر که اصلا به وایرلس دسترسی ندارید این حالت را چک کنید)
  • چک کنی که آیا تنظیمات آی پی کارت شبکه وایرلس دستگاه شما روی حالت دستی تنظیم شده است یا نه؟ و اگر روی حالت دستی تنظیم شده است روی اتوماتیک بگذارید هم قسمت IP و هم قسمت DNS اگر IP دستی داده باشید نیز مشکلی وجود ندارد ولی باید در قسمت Default Gateway و DNS  هم آدرس IP مودم را وارد کنید.
  • ممکن است درایور کارت شبکه به درستی نصب نشده باشد پس از نصب صحیح درایور مطمین شوید. و نسخه نهایی درایور کارت شبکتان را برای رفع خرابی مودم نصب کنید.

 

7- برای استفاده از مد PPPoE  باید VPI و VCI روی مودم را تنظیم کنید. مقدار VPI معمولا 0 و مقدار VCI باید 35 و برای سرویس دهنده پارس آنلاین 59 باید باشد. پس با این تفاصیر این مقادیر ممکن است در ISP های مختلف متفاوت باشد. این دو عدد را به درستی وارد کنید. اگر از این مقادیر مطمئن نیستید از ISP خود -مقدار صحیح را بپرسید.

8- معمولا در بیشتر مودمها آیتمی به نام Dial On Demand (اتصال در صورت نیاز) وجود دارد. اگر این گزینه فعال باشد، در صورتی که کامپیوتر های که به مودم وصل هستند، از اینترنت استفاده نکنند، پس از مدت کوتاهی مودم خود به خود از اینترنت قطع می شود. این حالت برای جاهایی مناسب است که مدت زمان اتصال به اینترنت هم در صورت حساب مشتری تاثیر داشته و لحاظ میشود. در ایران ISP ها این مورد را در نظر نمیگیرند. توجه کنید که به محض اینکه کامپیوتری مجددا نیاز به اینترنت داشته باشد، مودم باز به صورت خودکار به اینترنت  وصل می شود. اما در زمان قطع بودن اتصال، چراغ اینترنت مودم هم خاموش میشود و ممکن است شما اشتباه فکر کنید . و این گزینه در بیشتر مودم ها غیرفعال است. اما برای مطمین شدن  می توانید با استفاده از تصاویر مربوط به تنظیم مودم مکان انرا پیدا کرده و آنرا بررسی کنید که حتما غیر فعال باشد. محل آن معمولا در صفحه ای قرار دارد که Username و Password اشتراک اینترنت را وارد میکنید.

 

 

9- یکی دیگر از مشکلات متداول در خرابی مودم های ADSL وجود خش خش و نویز روی تلفن متصل به همان خط مشترک با اینترنت است،و یا مشکل قطع شدن اینترنت همزمان با زنگ زدن تلفن است، صد در صد این مشکل به دلیل خرابی یا متصل نبودن درست اسپلیتر یا نویز گیر یا فیلتر است. اول از اتصال صحیح اسپلیتر مطمئن شوید به این صورت که خط تلفن به ورودی آن متصل و پورتهای خروجی اسپلیتر به تلفن و مودم بصورت صحیح وصل شده باشند. قبل از اسپلیتر هیچ خط تلفنی نباید وصل باشد. اگر فاصله بین مودم و دستگاه تلفن زیاد هست بهترین و بهترین روش درست کردن سیم کشی تلفن است تا دستگاه ها بصورت کاملا درست وصل شوند.

10- بعضی وقت ها شما نمی توانید وارد صفحه تنظیمات مودم شوید تا بتوانید آنرا تنظیم کنید. این مشکل ممکن است به دلیل تنظیم نکردن صحیح کارت شبکه کامپیوترتان باشد، دلیل دیگر ممکن است از وجودپروکسییی روی کامپیوتر شما باشد که باید آنرا غیر فعال یا حذف کنید.

11- در بعضی موارد دستگاه بعد از چند ساعت کار بصورت اتوماتیک قطع میشود و باید خاموش روشن شود تا مجددا به اینترنت وصل شود. در این حالت هنگام تنظیم دقت کنید که گزینه ای به نام Keep Alive در برخی مودم ها وجود دارد که می توانید آنرا فعال کنید و عددی برای آن به دقیقه وارد نمایید. این گزینه در هر چند دقیقه یکبار به انتخاب خود شما، یک بسته داده ارسال خواهد کرد تا ارتباط شما در صورتی که خود از اینترنت استفاده نمی کنید باز هم فعال نگه داشته شود.

 

 

 

 

 

 

× مشاوره نیاز داری؟ اینجا کلیک کن