راهنمای ضروری در مورد چگونگی رفع خرابی مودم tenda

بند تندا Tenda یکی از برندهای شناخته شده در حوزه وسایل ارتباطی از جمله مودم است کیفیت این برند باعث پذیرش آن در بازار مصرف و اعتماد کاربران شده است ولی این مودم هم مانند دیگر برندهای مودم خراب می شود و نیازمند تعمیر خواهد بود

اگر شما هم مودم تندا دارید و با خرابی مواجه شده اید پیشنهاد میکنیم ابتدا نکاتی که در ویدئو زیر گفته شده را درمورد مودم خود بررسی کنید و اگر همچنان مشکل مودم وحود داشت از طریق کلیک روی دکمه زیر ویدئو فرم مشاوره رایگان را تکمیل کنید تا کارشناسان دیجی بان با شما تماس بگیرند.

مهم!

4 اقدام مهم برای عیب یابی و تعمیر مودم بدون نیاز به تعمیرکار!
ویدئو زیر را ببینید

دیجی بان کیست؟ و چطور به شما کمک میکند؟

دیجی بان، همراه و پشتیبان همیشگی شما است و همه مسایل و مشکلات شما در فضای دیجیتال اعم از سخت افزاری و نرم افزاری را حل می کند.

با خیال راحت مودم خود را برای تعمیر به دیجی بان بسپرید و از نتیجه مطمئن باشید.

ما برای رفع دغدغه های شما آماده ایم

مزایای استفاده از خدمات دیجی بان

  • 4 روز مهلت تست

    یکی از دغدغه های مشتریان گارانتی تعمیرات و مهلت تست است، دیجی بان تا 4 روز پس از تحویل تعمیرات خود را گارانتی می نماید در این مدت اگر در حال استفاده از مودم هر مشکلی برای مودم شما ایجاد شود دیجی بان ایراد ایجاد شده را برای شما رفع می کند.

  • استفاده از قطعات اصل (اورجینال)

    همواره برای تعمیر مودم شما از قطعات اصل و معتبر موجود در بازار استفاده می نماییم.

  • تعمیرکاران مجرب، کارآزموه و مطمئن

    تعمیرکارانی باتجربه و مطمئن که علاوه بر تعمیرات صحیح، از دستگاه شما نیز محافظت می کنند و دستگاه شما نزد آنها ایمن و مطمئن خواهد بود

  • رسیدگی سریع و بدون معطلی

    می دانیم که زندگی روزمره همه ما به اینترنت وابسته شده  بنابراین عدم تاخیر و تعمیر مودم در کوتاه ترین زمان ممکن را از وظایف اصلی خود می دانیم و به آن توجه می کنیم.

  • تنظیم رایگان مودم بصورت تلفنی

    اگر مودم شما پس از تعمیر نیاز به نصب و راه اندازی داشته باشد دیجی بان این خدمات را بصورت تلفنی و رایگان به شما ارائه می نماید و اگر نیاز به اعزام کارشناس باشد آن را انجام می دهد.

هزینه تعمیر مودم چقدر است؟

هزینه تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع ایراد نیاز به تعویض قطعه نیز داشته باشد.

  • هزینه تعمیر مودم معمولا بین 150 تا 250 هزار تومان است.
  • میانگین هزینه تعمیر مودم نیز 220.000 تومان است.
  • کمترین هزینه تعمیر مودم در دیجی بان تا کنون 50.000 تومان و بیشترین هزینه تعمیر مودم 400.000 تومان بوده است.
قیمت تعمیر مودم

زمان تعمیر مودم چقدر است؟

مدت زمان تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع خرابی به تعویض قطعه داشته باشد که این موضوع می تواند زمان تعمیر را افزایش دهد.

  • معمولا تعمیر مودم بین 3 تا 6 روز زمان نیاز دارد
  • میانگین زمان تعمیر مودم در دیجی بان 4 روز است.
  • بیشترین مدت زمان طی شده برای تعمیر یک مودم در دیجی بان 12 روز و کمترین زمان تعمیر 1 روز است.
تعمیرات مودم

چرا به دیجی بان اعتماد کنیم؟

تا کنون تعمیر مودم بیش از 1500 مشتری که به دیجی بان اعتماد کرده اند انجام شده است

1500+

مودم تعمیر شده و مشتری راضی

همه برندهای مودم نیاز به تعمیر پیدا می کنند، در نمودار زیر سهم هر برند از کل تعمیرات مودم دیجی بان قابل آورده شده است.

نظر برخی مشتریان درباره دیجی بان

با تشکر از مجموعه دیجی بان که دغدغه های تعمیرات را برای من حل کرد و در مدت کوتاهی مشکل مودمم برطرف شد

حسین احمدیتعمیر مودم دی لینک

تشکر از شما . من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 5 روز تعمیر انجام شد و از هزینه که دادم راضی هستم

علیرضا غلامیتعمیر مودم ایرانسل

ممنون از شما . من از همه خدمات راضی بودم فقط اگه بشه روند تعمیر سریع تر بشه عالی میشه

زهرا حسینیتعمیر مودم دی لینک

بسیار عالی از خدمات راضی بودم

مجید مختاریتعمیر مودم تی پی لینک

تشکر من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 7 روز تعمیر شد اگه زمان تعمیر کوتاه تر بشه خیلی عالی میشه

مریم نیازیتعمیر مودم مبین نت

با تشکر من از تعمیرات و خدماتی که گرفتم کاملا راضی بودم

احسان محمدجعفرتعمیر مودم دی لینک

برای دریافت مشاوره رایگان و درخواست تعمیر مودم اینجا کلیک کنید و در صورت نیاز میتوانید مقاله آموزشی زیر را مطالعه کنید

رفع خرابی مودم Tenda

Tenda یک مارک مشهور در بازار فنی است که به دلیل اتصال به اینترنت ، جایگاه خود را حفظ می کند با افزایش لوازم خانگی هوشمند ، سیستم عامل بازی های دیجیتال و پخش سرویس های ویدیویی ، نگه داشتن اتصال اینترنتی قوی در خانه از هر زمان دیگری ضروری تر شده است.

امروزه برخی از کاربران مودم های Tenda شکایت دارند که مودم Tenda آنها به درستی کار نمی کند اگر با همین مسئله روبرو هستید ، پس باید سعی کنید مشکلات خرابی مودم tenda را برطرف کنید این امر نه تنها مشکل شما را برطرف می کند بلکه به شما کمک می کند تا به طور صحیح با مودم خود ارتباط برقرار کنید و از این طریق یک اتصال اینترنتی یکپارچه برای شما فراهم می کند.

ما در این مقاله قصد داریم مراحل عیب یابی آسان برای خرابی مودم tenda را ارائه دهیم که می تواند به راحتی مشکل مودم شما را رفع کند.

برای خواندن ادامه ی این مطلب، با ما همراه باشید

نکات و ترفندهای آسان برای حل مشکل خرابی مودم tenda

 

برای حل مشکل خرابی مودم tenda خود مراحل عیب یابی زیر را دنبال کنید و یک اتصال اینترنتی بی سیم را تجربه کنید.

 

راه حل 1: توسط پینگ مودم tenda را تست کنید:

در ابتدا باید سعی کنید یک تست پینگ را انجام دهید تا بررسی کنید که آیا می توانید با دنیای خارجی ارتباط داشته باشید یا خیر. خدمات مختلف پینگ رایگان در دسترس است با کمک Command Prompt می توانید هر وب سایتی را در ویندوز پینگ کنید. این ساده ترین روش برای پینگ سایت است از این رو ، به منوی شروع بروید و Command Prompt را باز کنید حال باید دستور “پینگ”را با آدرس IP وب سایت مورد نظر برای پینگ وارد کنید اگر آدرس IP وب سایت را فراموش کرده اید ، باید آدرس کامل را تایپ کنید. به عنوان نمونه ، اگر می خواهید Google را پینگ کنید ، باید ‘پینگ google.com را تایپ کنید.» این بسته ها ، اطلاعات کوتاهی را به وب سایت هدف منتقل می کند و همچنین میزان اطمینان از این لینک را اندازه گیری می کند در صورتی که این آزمون موفقیت آمیز بود ، نتایج را مشاهده خواهید کرد اگر به طور مداوم انجام نشده باشد ، باید سعی کنید وب سایت های مختلف را پینگ کنید. همچنین همیشه به خاطر داشته باشید که برخی وب سایت ها پینگ را نمی پذیرند  از این رو ، اگر هنوز با خرابی مودم tenda روبرو هستید ، باید به مراحل بعدی بروید.

 

 

راه حل 2: کانال مودم tenda را تغییر دهید:

بیشتر مودم ها از یکی از 14 کانال یا فرکانس برای دریافت یا ارسال اطلاعات از طریق باند 2. 4 گیگا هرتزی استفاده می کنند برخی از این فرکانس ها یاکانال ها با هم همپوشانی دارند. اما هنوز کانال های 11 ، 6 و 1 این کار را نمی کنند به همین دلیل این کانال ها قابل استفاده برای کاربران هستند. اگر اتصال بی سیم شما نامنظم است ، ممکن است با تداخل کانال روبرو شده باشید بنابراین سعی کنید کانال WiFi را با کمک کنسول مدیریت مودم تغییر دهید اگر فرکانس در حالت خودکار تنظیم شده است ، پس سعی کنید آن را در کانال های دیگر تنظیم کنید تا بررسی کنید که آیا می تواند مسئله خرابی مودم tenda را برطرف کند.

 

راه حل 3: اتصال کابل را بررسی کنید:

قبل از تعویض یا تنظیم مجدد مودم ، باید اتصال کابل مودم tenda را بررسی کنید و همچنین اتصال ورودی به سیستم را بررسی کنید معمولاً این اتصال در قسمت پشتی مودم قرار دارد حتما تأیید کنید که سیم اصلی تحت تأثیر چیزی قرار نگرفته است اگر از هر شکاف کابل استفاده می کنید ، باید مطمئن شوید که هر اتصال برقرار است علاوه بر این ، شما باید تأیید کنید که اتصالات به روشی مناسب خرد شده اند.

 

راه حل 4: سیم های معیوب را جایگزین کنید:

مودم شما به دلیل وجود سیم ضعیف یا آسیب دیده ممکن است قادر به اتصال به اینترنت نباشد. اطمینان حاصل کنید که کابل ADSL که از پریز برق می آید خوب کار می کند. اگر زنگ زدگی روی کابل را مشاهده کردید یا می بینید کابل کثیف است ، بنابراین سعی کنید آن را تعویض کنید.

راه حل 5: مودم خود را مجددا راه اندازی کنید:

گاهی اوقات ، راه اندازی مجدد مودم می تواند سیستم شما را تازه کند و تمام مشکلات را برطرف کند بنابراین مودم Tenda خود را برای چند دقیقه خاموش کنید و دوباره راه اندازی کنیدو دوباره سعی کنید به اینترنت وصل شوید.

 

راه حل 6: یک اتصال تازه را شروع کنید:

پس از راه اندازی مجدد مودم tenda ، اگر هنوز با همان مشکل خرابی مودم tenda روبرو هستید ، باید سعی کنید مودم را در تنظیمات پیش فرض کارخانه تنظیم کنید و همچنین سعی کنید نصب جدیدی را انجام دهید. برای اکثر مودم ها ، این مرحله با فشار در دکمه تنظیم مجدد  در پشت مودم انجام می شود که برای برای مدت زمان کمی آن را نگه دارید. هنگامی که نشانگر LED شروع به چشمک زدن می کند ، دکمه تنظیم مجدد را رها کنید. پس از تنظیم مجدد ، برای نصب مجدد مودم tenda باید از ابزار مبتنی بر وب یا دیسک همراه استفاده کنید.

 

راه حل 7: از  Extender استفاده کنید:

اگر دستگاه خود را با مودم tenda بی سیم زیر یک سقف وصل می کنید ، در ابتدا قدرت سیگنال مودم tenda بی سیم را بررسی کنید مکان نما را در سمت راست پایین کامپیوتر خود حرکت دهید و بر روی آیکون اتصال شبکه کلیک کنید این روش قدرت سیگنال را با برخی از میله ها به شما نشان می دهد اگر فقط یک یا دو نوار نمایش داده شود ، اتصال WiFi بسیار ضعیف است بنابراین نمی تواند یک اتصال اینترنتی پایدار برقرار کند. از این رو ، اگر از مودم خود با باند دوتایی استفاده می کنید ، سعی کنید با باند های دیگر ارتباط برقرار کنید علاوه بر این می توانید آنتن های مودم را نیز مجددا تنظیم کنید یا می توانید مکان مودم را تغییر دهید که به شما در افزایش دامنه سیگنال مودم نیز کمک می کند. اگر مودم tenda را جابجا می کنید ، پس برای تقویت سیگنال مودم ، باید از یک طیف وسیعی استفاده کنید اگر هنوز با خرابی مودم tenda روبرو هستید ، قدم بعدی را دنبال کنید

راه حل 8: وضعیت را بررسی کنید:

باید تأیید کنید که مودم به روشی مناسب کار می کنند بنابراین در ابتدا مودم را بررسی کنید تا نشانگر LED روشن باشد علاوه بر این ، شما باید لینک ، ال ای دی آنلاین و همچنین ال ای دی های فعالیت را بررسی کنید اگر هیچ قدرت یا فعالیتی از LED پیدا نکردید ، مودم tenda  خود را خاموش کنید و قبل از راه اندازی مجدد مودم ، چند ثانیه صبر کنید هنگامی که نشانگر قدرت مودم روشن باشد ، باید شاخص WAN یا اینترنت را بررسی کنید در بیشتر مودم ها ، نشانگر به رنگ سبز می شود و شروع به چشمک می کند. اگر مودم دارای نشانگرهای این وضعیت نیست ، پس به پشت مودم نگاه کنید تا نشانگر اینترنت را درخشان ببینید اما اگر هیچ فعالیتی پیدا نکردید ، باید مودم را خاموش کنید. سپس مودم را از منبع تغذیه جدا کنید و همه کابل ها را مجدد وصل کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام کابل ها به درستی در پورت مناسب آنها بپیوندند. سپس  قبل از راه اندازی مجدد مودم، چند ثانیه صبر کنید.

 

روش های برتر برای رفع مشکل خرابی مودم tenda

 

روشهای مختلف برای خرابی مودم tenda که اتصال اینترنت را تشخیص نمی دهد به شرح زیر است:

 

  1. ابتدا همه دستگاه ها را به هم وصل کنید
  • با استفاده از یک کابل اینترنت می توانید با یکی از درگاه های LAN در مودم Tenda به کامپیوتر خود متصل شوید
  • سپساطمینان حاصل کنید که نوری که به پورت LAN مربوط می شود که یک کابل اینترنت در آن متصل است و باید روشن شود فقط مرحله قبل را انجام دهید در حالت دیگر ، با درگاه LAN زرد به دستگاه کامپپیوتر شخصی خود وصل شوید یا اینکه کابل اینترنت آن را تغییر دهید.
  • اگر هنوز مشکل خرابی مودم tenda وجود دارد ، پس مرحله بعد را ادامه دهید.

 

  1. صفحه راه اندازی مبتنی بر وب Tenda را وارد کنید
  • اول از همه ، آدرس IP ورودی را که در قسمت پشتی مودم tenda قرار دارد جستجو کنید. اکنون شما می توانید کلید enter را در نوار آدرس هرکدام از مرورگرهای وب خود وارد کنید اگر به اعتبارنامه ورود به عنوان نام کاربری و رمز ورود دسترسی دارید ، آن را وارد کنید. معمولاً نام کاربری و رمز عبور admin هستند اگر اخیراً آدرس IP روتر Tenda را تغییر داده اید ، آن را با یک آدرس IP و رمز ورود جدید وارد کنید.

 

  1. وضعیت اتصال جدید را در صفحه تنظیم مودم Tenda Router تأیید کنید

 

  • هنگام ورود به صفحه تنظیمات ، یک کلیک به Advanced Settings (تنظیمات پیشرفته) بدهید
  • وضعیت سیستم / وضعیت / دستگاه را در دستگاه منوی اصلی انتخاب کنیدهشدار: کاربران در زیرمجموعه اصلی تنظیمات پیشرفته را پیدا می کنند و روی System Status کلیک می کنند.
  • . اکنون وضعیت شبکه/ یا وضعیت WAN را پیدا کنید اکثر کاربران مودم tenda یک ارتباط وضعیت مناسب را در آنجا پیدا می کنند. امیدوارهستیم این مراحل مشکلات اتصال خرابی مودم tenda را برطرف کند.

 

مراحل محافظت از مودم Tenda

 

  1. کامپیوتر خود را با استفاده از یک کابل اینترنت به یکی از درگاه های زرد LAN وصل کنید یا فقط به صورت بی سیم به مودم خود متصل شوید البته به شدت پیشنهاد می شود از طریق کابل به مودم متصل شوید ، زیرا تنظیمات بی سیم تغییر می کند و اتصال بی سیم قدیمی از بین می رود.

 

  1. مرورگر یا سافاری را باز کنید ، سپس در نوار آدرس 192.168.0.1 را وارد کنید و روی گزینه Enter کلیک کنید.

 

  1. نام کاربری و رمزعبور پیش فرض “admin، admin” وارد کنید و بر روی گزینه ورود کلیک کنید تا به صفحه اصلی بروید.

 

  1. بر روی WLAN Settings کلیک کنید ، سپس بر روی Basic Settings کلیک کنید تا SSID را تغییر دهید و سپس بر روی گزینه Apply کلیک کنید.

 

  1. بر روی تنظیمات WPS در سمت راست کلیک کنید و سپس غیرفعال کردن تنظیمات WPS را انتخاب کنید البته فراموش نکنید که روی ذخیره کلیک کنید برای تنظیم رمز عبور بی سیم به عنوان تصویر زیر ، گزینه Security Settings را در زیر تنظیمات Basic کلیک و اعمال کنید. لطفاً نام شبکه بی سیم (SSID)خود را پیدا کنید و به آن متصل شوید ، لطفاً رمز عبوری را که اخیراً ایجاد کرده اید را تایپ کنید و برای اتصال کلیک کنید.

 

  1. راه دیگر برای جلوگیری از هدر رفتن هکرها با مودمtenda شما غیرفعال کردن تنظیمات “مدیر از طریق بی سیم” است هنگامی که ویژگی “مدیر از طریق وایرلس” را در مودم خود غیرفعال می کنید ، این امر باعث می شود تا فقط شخصی که از طریق کابل اینترنت به مودم شما وصل شده است ، بتواند به ویژگی های سرور مودم شما دسترسی پیدا کنددر صورتی که رمزگذاری WiFi شما را به خطر بیاندازد ، این امر به جلوگیری از راهنمایی شخصی توسط خانه شما و دسترسی به کارکردهای اداری مودم شما کمک می کند.

× مشاوره نیاز داری؟ اینجا کلیک کن