روشن نشدن چراغ اینترنت مودم tp-link و مودم های adsl

هر کدام از چراغ های مودم نشانگر یکی از عملکردهای آن است، چراغ اتصال به شبکه، چراغ وای فای، چراغ پاور می تواند نشان دهنده درست بودن عملکرد هر کدام از اجزا مودم و اینترنت شما باشد و اگر به درستی و بصورت عادی و صحیح روشن نمی شوند می تواند نشاندهنده مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری در یک یا چند عملکرد مودم شما باشد. به 4 نکته ای که در ویدئو زیر برای تست مودم گفته شده توجه کنید و اگر مودم همچنان دارای مشکل است فرم درخواست خدمات را با کلیک روی لینک زیر ویدئو تکمیل کنید

مهم!

4 اقدام مهم برای عیب یابی و تعمیر مودم بدون نیاز به تعمیرکار!
ویدئو زیر را ببینید

دیجی بان کیست؟ و چطور به شما کمک میکند؟

دیجی بان، همراه و پشتیبان همیشگی شما است و همه مسایل و مشکلات شما در فضای دیجیتال اعم از سخت افزاری و نرم افزاری را حل می کند.

با خیال راحت مودم خود را برای تعمیر به دیجی بان بسپرید و از نتیجه مطمئن باشید.

ما برای رفع دغدغه های شما آماده ایم

مزایای استفاده از خدمات دیجی بان

  • 4 روز مهلت تست

    یکی از دغدغه های مشتریان گارانتی تعمیرات و مهلت تست است، دیجی بان تا 4 روز پس از تحویل تعمیرات خود را گارانتی می نماید در این مدت اگر در حال استفاده از مودم هر مشکلی برای مودم شما ایجاد شود دیجی بان ایراد ایجاد شده را برای شما رفع می کند.

  • استفاده از قطعات اصل (اورجینال)

    همواره برای تعمیر مودم شما از قطعات اصل و معتبر موجود در بازار استفاده می نماییم.

  • تعمیرکاران مجرب، کارآزموه و مطمئن

    تعمیرکارانی باتجربه و مطمئن که علاوه بر تعمیرات صحیح، از دستگاه شما نیز محافظت می کنند و دستگاه شما نزد آنها ایمن و مطمئن خواهد بود

  • رسیدگی سریع و بدون معطلی

    می دانیم که زندگی روزمره همه ما به اینترنت وابسته شده  بنابراین عدم تاخیر و تعمیر مودم در کوتاه ترین زمان ممکن را از وظایف اصلی خود می دانیم و به آن توجه می کنیم.

  • تنظیم رایگان مودم بصورت تلفنی

    اگر مودم شما پس از تعمیر نیاز به نصب و راه اندازی داشته باشد دیجی بان این خدمات را بصورت تلفنی و رایگان به شما ارائه می نماید و اگر نیاز به اعزام کارشناس باشد آن را انجام می دهد.

هزینه تعمیر مودم چقدر است؟

هزینه تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع ایراد نیاز به تعویض قطعه نیز داشته باشد.

  • هزینه تعمیر مودم معمولا بین 150 تا 250 هزار تومان است.
  • میانگین هزینه تعمیر مودم نیز 220.000 تومان است.
  • کمترین هزینه تعمیر مودم در دیجی بان تا کنون 50.000 تومان و بیشترین هزینه تعمیر مودم 400.000 تومان بوده است.
قیمت تعمیر مودم

زمان تعمیر مودم چقدر است؟

مدت زمان تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع خرابی به تعویض قطعه داشته باشد که این موضوع می تواند زمان تعمیر را افزایش دهد.

  • معمولا تعمیر مودم بین 3 تا 6 روز زمان نیاز دارد
  • میانگین زمان تعمیر مودم در دیجی بان 4 روز است.
  • بیشترین مدت زمان طی شده برای تعمیر یک مودم در دیجی بان 12 روز و کمترین زمان تعمیر 1 روز است.
تعمیرات مودم

چرا به دیجی بان اعتماد کنیم؟

تا کنون تعمیر مودم بیش از 1500 مشتری که به دیجی بان اعتماد کرده اند انجام شده است

1500+

مودم تعمیر شده و مشتری راضی

همه برندهای مودم نیاز به تعمیر پیدا می کنند، در نمودار زیر سهم هر برند از کل تعمیرات مودم دیجی بان قابل آورده شده است.

نظر برخی مشتریان درباره دیجی بان

با تشکر از مجموعه دیجی بان که دغدغه های تعمیرات را برای من حل کرد و در مدت کوتاهی مشکل مودمم برطرف شد

حسین احمدیتعمیر مودم دی لینک

تشکر از شما . من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 5 روز تعمیر انجام شد و از هزینه که دادم راضی هستم

علیرضا غلامیتعمیر مودم ایرانسل

ممنون از شما . من از همه خدمات راضی بودم فقط اگه بشه روند تعمیر سریع تر بشه عالی میشه

زهرا حسینیتعمیر مودم دی لینک

بسیار عالی از خدمات راضی بودم

مجید مختاریتعمیر مودم تی پی لینک

تشکر من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 7 روز تعمیر شد اگه زمان تعمیر کوتاه تر بشه خیلی عالی میشه

مریم نیازیتعمیر مودم مبین نت

با تشکر من از تعمیرات و خدماتی که گرفتم کاملا راضی بودم

احسان محمدجعفرتعمیر مودم دی لینک

برای دریافت مشاوره رایگان و درخواست تعمیر مودم اینجا کلیک کنید و در صورت نیاز میتوانید مقاله آموزشی زیر را مطالعه کنید

دلایل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

یکی از رایج ترین مشکلات در استفاده از مودم وای فای، روشن نشدن چراغ اینترنت در مودم ها است.

این مشکل در مودم ها ناشی از دلایل متعددی است که با بررسی آن ها، به راحتی می توان اختلال را عیب یابی کرده و مجددا از مودم استفاده کنید. در این جا چند راه حل برای عیب یابی این موضوع به شما پیشنهاد می کنیم:

اولین اقدام لازم برای عیب یابی روشن نشدن چراغ اینترنت مودم، بررسی سیم کشی تلفن و کابل های ورودی و خروجی آن است. پس از بررسی سیم و کابل ها و اطمینان خاطر از صحت اتصال آن ها، نوبت به بررسی تنظیمات کانکشن در دستگاهی است که میخواهد به اینترنت وای فای مودم متصل شود.

اگر با انجام فرایند های ذکر شده، باز هم چراغ اینترنت شما روشن نشد، ممکن است مشکل مودم شما، وجود نویز های خط تلفن در اتصال به اینترنت باشد. در این صورت اگر از مودم های قدیمی استفاده می کنید، باید دستگا اسپلیتر خود را تعویض یا تعمیر کنید.

مودم های جدید، خود دارای اسپلیتر درونی هستند که این نویز ها را از مودم دور می کنند و اتصال به اینترنت را ممکن می سازد. در صورت استفاده از مودم های جدید و وجود مشکل در روشن شدن چراغ اینترنت، برای تعمیر مودم خود و بررسی عملکرد اسپلیتر به متخصصان و کارشناسان تعمیر مودم مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

یکی از مشکلات اخیر استفاده کنندگان از اینترنت با توجه به مراجعاتی که شده ، مشکلاتی است  که هنگام استفاده از مودم های adsl  ( ازجمله روشن نشدن چراغ enternet مودم tp-link ، روشن نشدن چراغ اینترنت مودم d-link 2730u و …) به وجود می آید . در این بخش به برسی بعضی از مشکلات معمول می پردازیم که مصرف کنندگان معمولا با آنها برخورد می کنند . معمولا چراغ های اینترنت اکثر مودم ها به رنگ سبز هستند . و اتصال دیتا را بر خط تلفن نشان می دهند . دلایل مختلف از قبیل قطع شدن کابل و سیم ، نویز ها بر روی خط تلفن ، خرابی سرپیچ های پریز و … باعث قطع و وصل شدن اینترنت ، خاموش و روشن یا قرمز شدن چراغ ADSL می شوند . چندتا  از دلیل های معمول را با هم برسی می کنیم به خصوص مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم tp-link

 

چند روش عیب یابی برای حل این قضیه و مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم tp-link

پیدا کردن خرابی خط تلفن و اینترنت

یکی از عوامل اصلی کابل اینترنت است که می توان عیب یابی را از آنجا شروع کرد . می توانید کابل را باز کنید و بعد مجددا وصل کنید  و از سالم بودن اتصال اطمینان پیدا کنید . اگر چراغ پاور روشن نشد سیم برق را چک کنید و دنبال خرابی در سیم باشید . اگر مشکل حل نشد سیم کابل را تعویض کنید .

 

خرابی چراغ اینترنت مودم به دلیل اسپلیتر

این مشکل می تواند به علت نصب اشتباه باشد . برای نمونه لزومی برای استفاده از اسپلیترها در مودم هایی که اخیرا در بازار ارائه می شوند وجود ندارد . چرا که این مودم ها در درونشان این فیلترها را دارند  و این اسپلیتر های خارجی سبب افت سیگنال و قطع دسترسی داده سیگنال به مودم و در نهایت قطع اتصال اینترنت می شوند پس اگر مودم شما قدیمی نیست استفاده نکنید . توجه داشته باشید اگر به دو دستگاه تلفن و فکس نیاز دارید باید از اسپلیتر استفاده کنید . تا مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم tp-link برطرف شود .

رفع خرابی سیم کشی تلفن و حل مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم  Tp-link …

ممکن است سیم کشی درون واحد باعث بروز مشکل شده باشد و درنتیجه چراغ روشن نشود .

سیم های تلفن و مودم adsl  باید سالم باشند و امواج صوتی و دیتای اینترنت را منتقل کنند . می تواند مشکل از قطعی کابل در درون ساختمان باشد .

در منطقه های مرطوب کابل ها پس از زمانی زنگ می زنند و این زنگ زدگی سبب ایجاد نویز های زیاد در خط شما می شود. در این مواقع از بست های ضد رطوبت و سیم هایی با روپوش سالم استفاده کنید .

  1. در مرحله اول از روشن بودن و وصل صحیح مودم به خط تلفن و رایانه اطمینان می یابیم.
  2. مطمعن شوید سرویس اینترنت خود وصل است ! یکی از نشانه های وصل بودن شبکه adsl شما سبز شدن چراغ adsl بر روی مودم adsl است . می تواند اشتراک شما به اتمام رسیده باشد . که البته نگران نباشید حجم مصرفی شما با توجه به ارائه دهنده ی اینترنت تا چند روز برای شما ذخیره می شود . در نتیجه باز هم پس از روشن شدن چراغ از وضیعت اشتراک خود اطمینان حاصل کنید . اگر اشتراک درست است و باز هم چراغ قطع می توانید با یک مودم دیگر اینترنت خود را چک کنید و اگر این بار چراغ روشن شد دلیل بر خرابی مودم اول است  و اگر نه با پشتیبانی  برای رفع مشکل تماس بگیرید.
  3. ممکن است شما مودم adsl تان را عوض کرده باشید که بعضی از isp  ها کلید سخت افزار مودم پیشین را تنها دستگاه با اعتبار برای ورود و استفاده از سرویس می شناسند و برای مودم جدید استفاده از سرویس ممکن نیست .

به این صورت وقتی مودم را عوض می کنید نمی توانید به سرویس وصل شوید . درین وقت شما باید با isp  هماهنگ کنید که مشکل را بررسی کنند و در صورت نیاز خط تان را دوباره راه اندازی کنند .

  1. بعد از ست کردن تنظیمات و فعال کردن مودم و سرویس اینترنتتان ، باید چراغ های اینترنت روشن شوند . حواستان باشد که تنظیمات باید بر حالت PPPoE باشد. واما اگر دوباره به مشکل خوردید و چراغ ها روشن نشدند از سلامت وصحت کابلتان اطمینان حاصل کنید . و بعدش از درستی تنظیم های کارت شبکه خود . یکی از نشانه های درستی وصل شدن کابل و مشکل نداشتن تنظیمات کارت شبکه ، حالت چشمک زن چراغ لن بر روی کارت شبکه و مودمتان هست که سبب روشن نشدن چراغ اینترنت مودم tp-link می شود .
  2. در ایران روش های گوناگونی برای وصل شدن به اینترنت برای مودم های ADSL وحود دارد . در کشور ایران ADSL بر روی زمینه PPPoE  به مصرف کننده داده می شود . به این منظور که این حالت باید در تنظیم اینترنت استفاده شود . در این موقع مودمتان از طریق پسوورد و ای دی که شما از ارائه کننده دریافت می کنید ، مودم به صورت خود کار به شبکه اینترنت وصل می شود . و هنگام به کار بردن آن بر روی رایانه نیازی به تنظیمات اضافه بر سازمان وجود ندارد . بعضی از استفاده کنندگان پس از کارگذاری مودم بر روی حالت PPPoE ، بر روی محیط ویندوز مجددا کانکشن PPPoE  را می سازند . که لزومی بر این کار نیست و این کار سبب اختلال در اتصال باقی دستگاه ها به اینترنت می شود .  در نتیجه هنگامی که تنظیمات مودم را بر روی حالت PPPoE  می گذارید . کانکشن دیگری بر روی محیط ویندوز نسازید .

یک حالت دیگری به اسم BRIDGE  وجود دارد . در BRIDGE  مودم همانند یک راه واسطه است و اینبار باید بر روی رایانه ی خود یک کانکشن Broadband یا تنظیمات PPPoE  درست کنید . در نظر داشته باشید در این حالت تنها و تنها کامپیوتری که اول این کانکشن ( PPPoE ) را اجرا کند به اینترنت وصل می شوند و باقی کامپیوتر ها نمی توانند به اینترنت وصل شوند . حالت bridge  در مواقع کمی و به ندرت در حالات خاصی استفتده می شود .

  1. کاربران بسیاری با مشکل وصل نشدن اینترنت وایرلس خود مواجه هستند به این صورت که اینترنشان از طریق سیم لن وصل است ولی اتصال با شبکه وای فای ممکن نیست و دچار مشکل شده است . در این زمان به گزینه های زیر توجه کنید :
  2. یکی از مشکل های معمول برای این قضیه همان آیتم شماره پنج است . در این صورت کاننکشن PPPoE را در محیط ویندوز قطع کنید .
  3. ممکن است دکمه ای برای خاموش کردن وایرلس بر روی مودم وجود داشته باشد ، ( در بعضی از مدل ها برای جلوگیری از سو استفاده و کنترل وای فای یک دکمه برای قطع وایرلس مودم بر روی مودم وجود دارد .) وممکن است شما به آن توجه نکرده باشید و خاموش باشد. ( اگر به شبکه وایر لس وصل نیستید این دکمه را بررسی کنید.)

3 . احتمال دارد تنظیم های ip برای کارت شبکه به حالت دستی قرار گرفته باشد . حتما این قضیه را چک کنید  آن را رو گزینه خودکار قرار دهید تا مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم tp-link حل شود .

  1. گاهی اوقات هم امکان دارد ایراد از برنامه سخت افزار کارت شبکه دستگاه شما باشد . می توانید برای اطمینان درایور کارت شبکه خود را به روز کنید .
  2. بعضی از مودم های موجود در بازار مثل دستگاه های جدید tp-link و یا d-link مشکل قطع  و وصل شدن و خاموش شدن پشت سر هم را دارند ، به این صورت که در زمان وصل شدن وایرلس دستگاه مودم خاموش و سپس روشن می شود . ( حتی احتمال دارد این اتفاق بدون وصل شدن وایرلس هم رخ دهد .) این مشکل مشکل سخت افزاری این سری از مودم ها هستند و شما باید به شرکت ارائه دهنده گارانتی برای تعمیر دستگاه مراجعه کنید .

دیجی بان می تواند تعمیرات مودم های شمارا انجام دهد .

× مشاوره نیاز داری؟ اینجا کلیک کن