شارژ کارتریج لیزری

شارژ کارتریج لیزری و کارتریج معمولی و طریقه تعوض آنها

شارژ کارتریج لیزری و کارتریج معمولی

از وسیله هایی که در عصر جدید در همه شرکت ها و اداره ها و حتی بعضی از خانه ها استفاده می شود ، دستگاه چاپ یا همان پرینتر است . این دستگاه انواع مختلفی دارد و با برند های گوناگونی در بازار ارائه می شود ، شما برای تهییه این پرینتر ها باید حواستان را جمع کنید تا اولا پرینتر متناسب با کاری که می خواهید انجام دهید را بخرید و دوما جنس نا مرغوب و بی کیفیت نخرید .

در پرینتر های جوهر افشان به موادی که برای پرینت صفحه استفاده می شود جوهر گفته می شود و در پرینتر های لیزری نیز به موادی که برای چاپ استفاده می شود ، پودر گفته می شود . در هنگام تهییه این مواد هم شما باید حواستان باشد که جنس خوبی را تهیه کنید وگرنه از عمر پرینتر شما کم می شود و به مشکل بر می خورد .

به پودر های پرینتر های لیزری هم اصطلاحا تونر هم گفته می شود . این تونر در پرینتر در محفظه ای قرار می گیرد که اسم آن کارتریج است .  در ادامه یه توضیحی در باره کارتریح و شارژ آن می دهیم .

اول از همه سوال کارتریج چه است پیش می آید .

در پرینتر های جوهر افشان سیستم کار کرد به این گونه است :

این پرینتر ها جوهر را به صورت قطرات بسیار بسیار ریز از راه سوراخ هایی بسیار کوچک توسط وسیله ای به اسم هد  که در پرینتر است ، تصاویری با رنگ های مختلف به وجود می آورند .

در پرینتر هایی که سیسنم چاپشان جوهر افشان است سه رنگ اصلی وجود دارد یکی آبی و یکی قرمز و یکی سبز که با ترکیب این ها رنگ های مختلف به وجود می آیند ، کنار این رنگ ها هم یک رنگ مشکی وجود دارد تا شما هنگامی که می خواهید تصویر سیاه سفید باشد از آن استفاده کنید .

.

البته در پرینتر های قدیمی که از دوره هم خارج شده اند رنگ مشکی وجود ندارد و این رنگ از طریق ترکیب سه رنگ اصلی به وجود می آید ، قابل ذکر است که این رنگ مشکی با کیفیت نیست و متمایل به سبز است و مانند پرینتر هایی که امروزه در بازار توسط شرکت های بزرگ ارائه می شوند نیست . در قدیم این سه رنگ به هم متصل بودند و شما نمی توانستید که فقط یکی از آنها را تمدید یا تجدید کنید و هنگامی که یکی از آن ها تمام می شود شما مجبور بودید که تمام رنگ ها را دوبازه عوض کنید ولی امروزه در پرینتر های جدید این مشکل برطرف شده و به شما اجازه می دهد که هنگام تمام شدن یکی از رنگ ها فقط همان رنگ را عوض کنید . اگر کار شما مانند عکاسی و یا چاپ بنر های با کیفیت حساس است به شما توصیه می کنیم که برای اینکه کیفیت دستگاه شما بالاتر رود از دورنگ دیگر ( قرمز روشن و آبی روشن ) کنار سه رنگ اصلی و رنگ مشکی استفاده کنید تا پرینت هایی بهتر و با رنگ هایی دقیق تر داشته باشید .

.

راه کار هایی که برای نگه داری کارتریج پرینتر ها باید بدانید :

توجه داشته باشد که اگر شما حواستان به میزان و عمر کارتریج نباشد ممکن است که کارتریج خشک شود . و اگر کارتریج خشک شود شما دیگر نمی توانید آن را پر کنید و باید کل کارتریج را عوض کنید که در این صورت هزینه دو چندان می شود ، توصیه ما به شما این است که اگر از پرینتر جوهر افشان خود کم استفاده می کنید هر چند وقت یک بار یک صفحه را امتحانی چاپ کنید تا از میزان شلرژ کارتریج باخبر شوید . حال اگر شارژ رو به اتمام بود بهتر است قبل از خالی شدن صد در صدی آن را خارج کرده و بسته بندی کنید و نسبت به شارژ کاتریج معمولی و یا شارژ کارتریج لیزری و یا شارژ کارتریج لیزری رنگی پرینتر خود اقدام کنید . برای بسته بندی کردن کارتریج چاپگر خود به وسایل زیر نیاز دارید .

  1. یک عدد زیپ لاک یا همان کیسه چلاستیکی دارای زیپ
  2. دوتا نوار به طول 30 سانتی متر و عرض 2 سانتی متر به جنس یک پارچه با ضخامت بالا
  3. چند عدد هم کش پلاستیکی حلقه ای نیاز دارید .

 

در هنگام بسته بندی حواستان باشد که ..

اول از همه باید کارتریج را از چاپگر بیرون دراورید

چند عدد نوار را تا می کنیم تا حدود 3 سانتی متر شود و آن را مرطوب و خیس می کنیم . بعدش برای این که داخل پلاستیک مرطوب به ماند آن را داخل پلاستیک قرار می دهیم ، حواستان را جمع کیند تا هد کارتریج خیس نشود .

بعدش کارتریج را درون چلاستیک قرار می دهیم و پلاستیک را هم می بندیم و با کش ماملا آن را مهار  می کنیم ، توجه داشته باشید که باید هرچه سریع تر برای شارژ کردن آن اقدام کنید چونکه اگر مدت زمان طولانی ای حتی در همی حالت بسته بندی بماند احتمال دارد که کارتریج پرینتر خراب شود .

 

شما باید هنگام شارژ کارتریج لیزری و یا خرید کارتریج به نکات زیر توجه داشته باشد .

  1. اگرشما با چاپگر خود فقط مدارک و عکس های سیاه سفید چاپ می کنید می توانید تنها کارتریج مشکی را شارژ کنید و در هزینه های خود میزان قابل توجهی را صرفه جویی کنید .
  2. شما اگر از حامیان محیط زیست هستید و سلامت محیط زیست برایتان اهمیت دارد می توانید از کارتریج های بازیافتب استفاده کنید .
  3. قبل از خرید برند و مدل پرینتر خود را بشناسید تا هنگام خرید کارتریجی که متناسب با چاپگرتان است رو بخرید .
  4. گاهی ائقات کارتریج پرینتر هایی خاص بسیار گران هستند و شما می توانید به جای این که کارتریج را عوض کنید با تفاوت اندکی هزینه یک دستگاه نوع و کارتریج دیگر بگیرید که البته بستگی به نوع کاربری شما از پرینتر دارد .
  5. اگر می خواهید کارتریج را پس بدهید و یا تعویض و تعمیر کنید ، اگر که دستگاه شما گارانتی دارد باید ضمانت نامه ی آن را همراه خود داشته باشید .

کارتریج های پرینتر های لیزری

در این پرینتر ها تونر یا همان مواد مصرفی توسط درام بر روی صفح نوشته می شوند . درام در اصل کارش در پرینتر اجرای دستور و انتقال اطلاعات بر روی کاغذ است . کارتریج های پرینتر های لیزری از دو بخش درام و تونر تشکیل شده اند .در این نوع چاپگر ها چهار رنگ اصلی داریم . و یک مشکی . در چاپگر های پیشرفته در کارتریج هایشان قسمتی به نام چیپ وجو دارد که به ما نشان می دهد که چقدر از تونر مانده است . و اگر این تونر ها تمام شوند شما باید نسبت به شارژ کارتریج لیزری تان اقدام کنید .  چیپ در کارتریج های مختلف متفاوت است در بعضی هنگام تعویض و یا شارژ کارتریج لیزری شما باید آن را هم تعویض کنید ولی در برخی مانند کنتر عمل می کنند و نیازی به تعویض آن نیست .

 

تونر چیست

تونر یک پودر بسیار فشرده و غلیظ است .رنگ هایش شامل آبی و قرمز ئ مشکی و زرد می شود . توجه داشته باشید که تونر های مختلف برند های چاپگر ها باهم متفاوت است نمی توان آنها را حای هم کار کرد . تونر ها هرچه که اجزایشان ریز تر باشد کیفیت آنها بهتر است .

تونر ترکیب اصلی اش از کربن پودر شده ، و نوع هایی خاص از پبیمر ها ، و رزین و اکسید آهن و پلی است است ، پودر کردن از همه بیشتر در تونر ها وجود دارد .

شمات اگر آن را بخواهید به صورت بسته بندی و اصل بخرید ان را درون کارتریج به شما ارائه می دهند ولی اگر برای شارژ کارتریج لیزری خود نیاز به تونر باز دارید می توانید پودر آن را به صورت جداگانه تهیه کنید .

شما می توایند برای استفاده از خدمات پرینتر ها
مانند شارژ کارتریج لیزری سیاه و سفید

شارژ کارتریج لیزری رنگی hp

شارژ کارتریج لیزری hp

شارژ کارتریج لیزری رنگی

شارژ کارتریج لیزری کانن

و حل هر مشکلی در این زمینه از کار شناسان دیجیبان کمک بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *