قیمت انواع دوربین مداربسته

قیمت انواع دوربین مداربسته و دسته بندی آنها بر اساس کارکرد و شکل ظاهری آنها

قیمت دوربین مداربسته و دسته بندی آنها بر اساس کارکرد و شکل ظاهری آنها

مدل های دوربین مدار بسته بر اساس ظاهر و ابعاد و نوع عملکرد و آن ها دسته بندی می شوند و قیمت انواع دوربین مداربسته موجود در بازار هم با توجه به این دسته بندی ها با یکدیگر متفاوت است . در  این بخش ما توضیحی در باره ی این دسته بندی دوربین های مداربسته به شما می دهیم .

مدل های دوربین مداربسته با توجه به قیافه و ابعاد و فرم ظاهری آن ها و عملکرد آن ها در شرایط مختلف به دسته های زیر تقسیم می شوند :

2. یکی از مدل های دوربین مداربسته دوربین مداربسته دام یا DOME است .

دوربین مدار بسته دام یا DOME  نامش یک کلمه انگلیسی است که معنای آن در فارسی به معنای کره است .

شکل ظاهری این دوربین از اسمش گرفته شده است به این صورت که لنز و شیشه این دوربین برای بیشر شدن زاویه دید به شکل یک نیم کره است .

 

 دوربین دام ( DOME ) کاربرد هایی دارد :

این دوربین ها به طور معمول در جا ها و مکان های غیر صنعتی به کار می روند . این دوربین ها از لحاظ بدنه و جنس ساختاری مقاومت خیلی بالایی در برابر شرایط سخت ندارند و معمولا در زیر سقف ها به دور از ضربه و آب و باد و… در ادارات و کارخانه ها و … نصب می شوند .

دوربین های مداربسته دام ( DOME ) از نظر کیفیت طیف وسیعی را شامل می شوند  و کیفیت آن ها به صورت آنالوگ و شبکه و AHD  محدود به کیفیت خاصی نمی شوند .

دسته ای از این دوربین ها دوربین های دید در شب هم هستند .

این دوربین ها چون معمولا دارای دید در شب IR هم می باشند دیگر این قابلیت سبب افزایش زیاد قیمت آنها نمی شود . و در دسته بندی قیمت انواع دوربین مداربسته قیمت بالایی نیز ندارند . دوربین های مداربسته ی دام دید در شب به طور معمول دید برد بین 20 متر تا 30 متر دارد و اگر بخواهید برد آن ها بیشتر شود باید از دوربین های مداربسته بولت به جای دوربین های مداربسته دام استفاده کنید . و یا یک پرژکتور مادون قرمز کنار دوربین مداربسته دام بهره ببرید .

 

 

 محدوده و زاویه دید دوربین های مداربسته دام ( DOME )

این دوربین ها مدل های مختلفی در زاویه دید و نوع لنز دارند . دو نوع از این مدل ها شامل لنز ثابت  ( FIXED LENS )  و لنز وریفوکال ( VARIFOCAL LENS ) می شوند . دوربین های مداربسته دامی که لنز ثابت دارند به طور رایج لنزی با 2.8 میلی متر ( محدوده 85 درجه ) و یا 3.6 میلیمتر ( محدوده 70 درجه ) دارند . و دوربین های مداربسته دام وریفوکال هم لنزی بین 9 الی 3 میلیمتر ( محدوده 35 درجه تا 80 درجه ) و در مدلی دیگر 2.8 الی 12 میلی متر ( محدوده 25 تا 85 درجه ) را دارند .

 

 علت انتخاب دوربین های دام ( DOME ) برای مصرف کنندگان

دوربین های دام معمولا برای فضاهای داخلی ساختمان استفاده می شوند . این دوربین ها دو ویژگی برتری نسبت به دوربین های بولت دارند که سبب می شود بیشتر داخل ساختمان و فضاهی مسقف از این دوربین استفاده شود .

  1. قابلیت مخفی کردن دوربین به شکل راحت تر به علت فرم ظاهری.
  2. این دوربین ها را می توانیم با چرخش 360 درجه منطقه ی وسیعی را زیر دید دوربین قرار دهیم .

قیمت دوربین های دام در بازار متناسب با کار برد آن ها است ولی در بازار در حدود 1 میلیون الی 3 میلیون با توجه به کاربرد آنها و تورم روز است . شما می توانید برای خرید و اطلاع از قیمت قیمت انواع دوربین مداربسته با کارشناسان فروش دیجی بان تماس بگیرید.

2. یکی دیگر از مدل های دور بین مداربسته دوربین های بولت ( BULLET )  است .

این نوع از دوربین های مدار بسته از نظر ظاهری با دوربین های دام متفاوت هستند . این دوربین ها معمولا به شکل یه استوانه و یا یک مکعب هستند .

دوربین های مداربسته بولت ( BULLET ) معمولا در فضاهای باز و در بیرون و یا دم در خروجی کارگذاشته می شوند . معنی لغوی این دوربین ( BULLET ) به معنای لوله و گلوله است . علت نام گذاری این دوربین ها به خاطر فرم ظاهریشان است که به شکل استوانه و لوله هستند.

دوربین های مدار بسته بولت کاربرد اصلیشان :

این دوربین ها بیشتر در قسمت خارجی ساختمان استفاده می شوند . این دوربین ها بدنه فلزی و  ضد آب دارند و این قدرت ظاهری و استقامت بالا در برابر شرایط سخت آب و هوایی سبب می شود که در محیط های باز بیشتر استفاده شوند .

این دوربین ها هم مانند دوربین های دام محدودیت کیفیت ندارند و به شکل های آنالوگ و AHD  و شبکه کار گذاشته می شوند .

توانایی دید در شب برای دوربین های بولت ( BULLET )

دوربین های مدار بسته بولت به طور معمول  برای محیط بیرون ساخته می شوند و دارای توانایی دید در شب IR هستند . این دوربین های مدار بسته معمولا دارای دید و برد بالایی هستند . توانایی دید در شب این دوربین ها به تعداد و نوع ال ای دی هایی که در آن به کار رفته بستگی دارد . نکته حائز اهمیت در باره این دوربین ها این است که بردی که در داخل کاتالوگ دوربین می نویسد با برد مفید دوربین متفاوت است . برد نوشته شده در داخل کاتالوگ محدوده ای است که نور پرتاب می شود ولی برد مفید محدوده ای است که تصویر واضح را دریافت می کنیم .

دوربین های مداربسته بولت هم مانند دوربین های دام دارای دو نوع مدل لنز ثابت و وریفوکال هستند . که لنز ثابت بین 25 تا 75 درجه و لنز وریفوکال بین 25 تا 85 درجه هستند .

قیمت دوربین های بولت در بازار متناسب با کیفیت و مدل و استقامت  آن ها است ولی در بازار در حدود 500 هزار تومن الی 2 میلیون با توجه به کاربرد آنها و تورم روز است . شما می توانید برای خرید و اطلاع از قیمت قیمت انواع دوربین مداربسته با کارشناسان فروش دیجی بان تماس بگیرید.

3.مدلی دیگر از دوربین های مداربسته دوربین های مداربسته مینیاتوری هستند .

قیمت انواع دوربین مداربسته

این دوربین های مداربسته هم امروزه به علت فرم ظاهری و توانایی مخفی کردن به شدت طرف دار دارند .

 

 

کاربرد اصلی این دوربین ها

هنگامی شما نیاز به تصویر برداری مخفی از محدوده ای را داشته باشید می توانید از این دوربین ها استفاده کنید . این دوربین ها به علت سایز بسیار کوچک می توانند به راحتی مخفی شوند و از دید افراد پنهان بمانند . یا ایجاد سوراخی در دیوار یا کار گذاشتن آن ها پشت تابلو و یا چراغ و یا حتی وسایل مصرفی شما می توانید آن ها را مخفی کنید . البته این دوربین ها به علت کوچک بودن کیفیت تصویر خیلی بالایی ندارند و با کیفیت متوسط تصویر برداری می کنند .

نکته ی مهم این است که شما برای استفاده از این دوربین ها باید مجوز قانونی داشته باشید . و این مجوز نیاز به شرایط خاص دارد .

کوچک بودن این دوربین ها دلیل بر نصب آسان آنها نیست و چون  سیم کشی آنها باید مخفی بماند نیاز به نصاب حرفه ای در این زمینه است .

 

همانطور که گفتیم این دوربین ها کیفیت تصویر بالایی ندارند و در شب هم نیز نمی توانند تصویری به شما ارائه دهند پس دید در شب نیستند و برای تصویر برداری نیاز به نور مناسبی نیز می باشند ..

این دوربین های مینیاتوری مدار بسته چون که قرار است در جایی ثابت کار گذاشته شوند در آنها لنزی ثابت به کار می رود .

قیمت دوربین های مینیاتوری در بازار متناسب با اندازه و کیفیت تصویر و قابلیت اختفای آن ها است ولی در بازار از سیصد هزار تومان به بالا با توجه به  تورم روز است . شما می توانید برای خرید و اطلاع از قیمت قیمت انواع دوربین مداربسته با کارشناسان فروش دیجی بان تماس بگیرید.

 

 

شما می توانید برای اطلاع از

قیمت انواع دوربین مداربسته

قیمت انواع دوربین مداربسته دید درشب

قیمت انواع دوربین مداربسته مخفی

قیمت انواع دوربین مداربسته برای منزل

قیمت انواع دوربین مداربسته هایک ویژن

با دیجیبان تماس حاصل کنید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *