روشن نشدن چراغ وای فای مودم d-link

یکی از اشکالاتی که در مودم ها پیش می آید و نشان دهنده نیاز مودم به تعمیر است روشن نشدن چراغ وای فای مودم است. مودم ها دارای چراغ های کوناگونی هستند که هر کدام نشان دهنده صحت یکی از کارکردهای مودم و یکی از قسمت های مودم است چراغ وای فای مودم d-link هم نشان دهنده این است که وای فای مودم به درستی کار می کند یا نه؟ اگر چراغ وای فای مودم d-link شما روشن نمی شود قبل از مراجعه به تعمیرکار بهتر است چند نکته را برای اطمینان از خرابی مودم کنترل کنید

ویدئو زیر را ببینید و اگر هنوز مودم ما مشکل داشت و نمی توانستید از طریق وای فای به آن وصل شوید با کلیک روی دکمه زیر ویدئو فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل کنید تا کارشناسان دیجی بان با شما تماس بگیرند.

مهم!

4 اقدام مهم برای عیب یابی و تعمیر مودم بدون نیاز به تعمیرکار!
ویدئو زیر را ببینید

دیجی بان کیست؟ و چطور به شما کمک میکند؟

دیجی بان، همراه و پشتیبان همیشگی شما است و همه مسایل و مشکلات شما در فضای دیجیتال اعم از سخت افزاری و نرم افزاری را حل می کند.

با خیال راحت مودم خود را برای تعمیر به دیجی بان بسپرید و از نتیجه مطمئن باشید.

ما برای رفع دغدغه های شما آماده ایم

مزایای استفاده از خدمات دیجی بان

  • 4 روز مهلت تست

    یکی از دغدغه های مشتریان گارانتی تعمیرات و مهلت تست است، دیجی بان تا 4 روز پس از تحویل تعمیرات خود را گارانتی می نماید در این مدت اگر در حال استفاده از مودم هر مشکلی برای مودم شما ایجاد شود دیجی بان ایراد ایجاد شده را برای شما رفع می کند.

  • استفاده از قطعات اصل (اورجینال)

    همواره برای تعمیر مودم شما از قطعات اصل و معتبر موجود در بازار استفاده می نماییم.

  • تعمیرکاران مجرب، کارآزموه و مطمئن

    تعمیرکارانی باتجربه و مطمئن که علاوه بر تعمیرات صحیح، از دستگاه شما نیز محافظت می کنند و دستگاه شما نزد آنها ایمن و مطمئن خواهد بود

  • رسیدگی سریع و بدون معطلی

    می دانیم که زندگی روزمره همه ما به اینترنت وابسته شده  بنابراین عدم تاخیر و تعمیر مودم در کوتاه ترین زمان ممکن را از وظایف اصلی خود می دانیم و به آن توجه می کنیم.

  • تنظیم رایگان مودم بصورت تلفنی

    اگر مودم شما پس از تعمیر نیاز به نصب و راه اندازی داشته باشد دیجی بان این خدمات را بصورت تلفنی و رایگان به شما ارائه می نماید و اگر نیاز به اعزام کارشناس باشد آن را انجام می دهد.

هزینه تعمیر مودم چقدر است؟

هزینه تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع ایراد نیاز به تعویض قطعه نیز داشته باشد.

  • هزینه تعمیر مودم معمولا بین 150 تا 250 هزار تومان است.
  • میانگین هزینه تعمیر مودم نیز 220.000 تومان است.
  • کمترین هزینه تعمیر مودم در دیجی بان تا کنون 50.000 تومان و بیشترین هزینه تعمیر مودم 400.000 تومان بوده است.
قیمت تعمیر مودم

زمان تعمیر مودم چقدر است؟

مدت زمان تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع خرابی به تعویض قطعه داشته باشد که این موضوع می تواند زمان تعمیر را افزایش دهد.

  • معمولا تعمیر مودم بین 3 تا 6 روز زمان نیاز دارد
  • میانگین زمان تعمیر مودم در دیجی بان 4 روز است.
  • بیشترین مدت زمان طی شده برای تعمیر یک مودم در دیجی بان 12 روز و کمترین زمان تعمیر 1 روز است.
تعمیرات مودم

چرا به دیجی بان اعتماد کنیم؟

تا کنون تعمیر مودم بیش از 1500 مشتری که به دیجی بان اعتماد کرده اند انجام شده است

1500+

مودم تعمیر شده و مشتری راضی

همه برندهای مودم نیاز به تعمیر پیدا می کنند، در نمودار زیر سهم هر برند از کل تعمیرات مودم دیجی بان قابل آورده شده است.

نظر برخی مشتریان درباره دیجی بان

با تشکر از مجموعه دیجی بان که دغدغه های تعمیرات را برای من حل کرد و در مدت کوتاهی مشکل مودمم برطرف شد

حسین احمدیتعمیر مودم دی لینک

تشکر از شما . من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 5 روز تعمیر انجام شد و از هزینه که دادم راضی هستم

علیرضا غلامیتعمیر مودم ایرانسل

ممنون از شما . من از همه خدمات راضی بودم فقط اگه بشه روند تعمیر سریع تر بشه عالی میشه

زهرا حسینیتعمیر مودم دی لینک

بسیار عالی از خدمات راضی بودم

مجید مختاریتعمیر مودم تی پی لینک

تشکر من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 7 روز تعمیر شد اگه زمان تعمیر کوتاه تر بشه خیلی عالی میشه

مریم نیازیتعمیر مودم مبین نت

با تشکر من از تعمیرات و خدماتی که گرفتم کاملا راضی بودم

احسان محمدجعفرتعمیر مودم دی لینک

برای دریافت مشاوره رایگان و درخواست تعمیر مودم اینجا کلیک کنید و در صورت نیاز میتوانید مقاله آموزشی زیر را مطالعه کنید

روشن نشدن چراغ وای فای مودم d-link

مودم d-link دستگاهی به منظور ارائه و اشتراک گذاری دسترسی سریع اینترنت از طریق شبکه سیمی و بیسیم است که در اختیار کاربران قرار گرفته است. با تنظیم این مودم توسط کارشناسان نصب می توانید به راحتی یک شبکه سیمی و بیسیم را راه اندازی کنید و از لذت گشت و گذار در اینترنت ، اشتراک فایل ، VoIP ، پخش صوتی و ویدیویی و … لذت ببرید.

مودم امکان برقراری ارتباط با دنیای پیرامون را برای ما فراهم می کند. استفاده از این مودم یعنی برقراری ارتباط واقعی با تمام آنچه در زندگی دوست دارید می باشد. بنابراین اگر شما کاربری هستید که شبکه خانگی بسیار شخصی خود را تنظیم می کند یا یک کاربر قدرتمندی هستید که برای بیش از 20 دستگاه به اینترنت سریعتر نیاز دارد و یا فقط پوشش وای فای خود را برای خانواده در حال رشد خود گسترش می دهید ، یک مودم d-link متناسب با نیاز شما وجود دارد.

برای خواندن ادامه ی این مقاله و علت روشن نشدن چراغ وای فای مودم با ما همراه باشید.

هنگامی که در وسط تماشای فیلم هستید یا از یک بازی آنلاین لذت می برید هیچ چیز بدتر از قطعی اتصال وای فای مودم d-link شما نیست  اما راهکارهایی وجود دارد که می توانید در مورد نحوه تنظیم عملکرد مجدد آن انجام دهید. در اینجا ما در مورد برخی از دلایل روشن نشدن چراغ وای فای مودم d-link و همچنین راه حل های آن توضیح خواهیم داد .

چند مورد متناوب وسریع برای بررسی مشکل روشن نشدن چراغ وای فای مودم d-link

  • مودم d-link خود را مجدداً راه اندازی کنید : گاهی اوقات با خاموش و روشن کردن مودم مشکل روشن نشدن چراغ وای فای مودم به سادگی حل می شود. سیم برق مودم ADSL را از پریز برق جدا کنید و تقریباً  به مدت30 ثانیه مودم را به برق وصل نکنید سپس سیم برق مودم را وصل کنید تا آن را راه اندازی کنید. اگر چراغ اینترنت و مودم شما سبز می شود اتصال  اینترنت و وای فای مودم d-link برقرار است.
  • مودم d-link با استفاده از بارسنگین شبکه سنگین شده است : ممکن است برخی از افراد از اینترنت مودم d-link خود بیشترین استفاده را کنند مانند پخش همزمان ، بارگیری ، انتقال فایلهای بزرگ ، بازی های آنلاین و … امکان دارد در این میان روشن نشدن چراغ وای فای مودم d-linkرا نیز تجربه کرده باشند که می تواند باعث خرابی موقت مودم شود مودم شما اگرچه ممکن است خوب کار کند اما برای نیازهای شبکه اینترنت شما مطابقت مناسبی ندارد. بنابراین شما می توانید استفاده از اینترنت خود را محدود کنید زیرا مودم شما نمی تواند آن را اداره کند و یا مودم دی لینکی را انتخاب کنید که بتواند تمام دستگاه های متصل و خواسته های شبکه شما را در خود جای دهد.

 

  • سیگنال وای فای مودم ضعیف است یا به اندازه کافی گسترش نمی یابد : زمانی که دستگاه متصل به مودم d-link در نزدیکی لبه سیگنال بیسیم شبکه شما قرار دارد اتصال وای فای مودم به آسانی کاهش می یابد بنابراین هر چه شما دورتر باشید ، اتصال وای فای ناپایدارتر می شود. جابجایی دستگاه های شما به مودم یکی از راه های حل این مسئله است اما همیشه ممکن نیست که این مشکل برطرف گردد.

 

  • شما بیش از حد مداخله اتصال بیسیم کرده اید : مودم d-link شما تنها دستگاه موجود در خانه نیستید که سیگنال می دهد چندین مورد خانگی مانند دستگاه های بلوتوث ، مایکروویو ، تلویزیون و تلفن های بیسیم از سیگنال های رادیویی استفاده می کنند که می توانند هنگام استفاده از سیگنال شبکه از وای فای شما استفاده کنند. جابجایی مودم d-link خود از این نوع دستگاها یک راه حل آسان است اما اگر به دلایلی مجبور هستید که مودم خود را در کنار مایکروویو قرار دهید پیشنهاد ما این است که برخی از دستگاه های خود را تنظیم کنید تا تنظیمات رادیویی وای فای را انجام دهند.

 

  • سیستم عامل یا درایورها به بروزرسانی نیاز دارند : کامپیوتر های شما با استفاده از درایور دستگاه به یک شبکه وای فای متصل می شوند و مودم d-link شما سیگنال وای فای را بر اساس سیستم عامل خود ایجاد می کند. درایورهای شبکه و سیستم عامل گاهی می توانند در صورت نیاز به بروزرسانی ، اتصال شبکه شما را تحت تأثیر قرار دهند. بنابراین کامپیوترخود را برای هرگونه بروزرسانی درایور بررسی کنید و سیستم عامل جدید را برای مودم دی لینک خود از صفحه محصول در وب سایت سازنده مودم d-link نصب کنید.

 

  • چراغ های موجود در مودم d-link خود را بررسی کنید : اگر به نظر می رسد که به اندازه کافی از نحوه کارکرد مودم d-link سردر نمیاورید، کتابچه راهنمای دستورالعمل را بخوانید این موضوع به شما نشان می دهد که هر چراغی به چه معناست و در مورد بروز هر مشکلی مانند روشن نشدن چراغ وای فای مودم d-linkمی توانید چه کاری انجام دهید.

 

  • این یک مشکل “همیشه” است یا یک مشکل “گاهی”: اگر چراغ وای فای مودم d-link شما به طور تصادفی قطع شود و دوباره برگردد ، احتمالاً به این معنی است که مودم شما دارای نرم افزارهای نا مناسبی است که باعث بروز مشکل می شود با بروزرسانی سیستم عامل مودم احتمالا مشکل روشن نشدن چراغ وای فای مودم d-linkبرطرف می شود .

 

 

  • نرم افزار و سخت افزار مودم d-link را  بروزرسانی کنید : مودم ها معمولاً باید بصورت دستی بروزرسانی شوند که می تواند تمام مشکلات اتصال شما را حل کند. برای اینکار ابتدا وارد تنظیمات مودم خود شوید سپس قسمتی به نام  Firmware، RouterUpgrade را انتخاب نمایید این گزینه بسته به نوع مودم هایی که استفاده می کنید متفاوت خواهد بود هنگامی که در نهایت آن را پیدا کردید ، باید نسخه فعلی Firmware را به وضوح لیست کنید و با انتخاب دکمه ای مانندCheck ، Scan یا به روزرسانی برروی آن کلیک کنید واطمینان حاصل کنید که گزینه آپدیت را برای شما بارگیری می کند زیرا در مواقعی دیگر از شما می خواهد تا روی برخی پیوندها کلیک کنید و این کار را بصورت دستی انجام دهید. فقط دستورالعمل ها را دنبال کنید. اما شاید شما نمی توانید صفحه سیستم عامل را پیدا کنید یا دکمه های مفیدی وجود ندارد بنابراین به وب سایت سازنده بروید آنها باید یک صفحه پشتیبانی یا سایتی داشته باشند که بتوانید جدیدترین سیستم عامل را برای درایورها بارگیری کنید.

 

  • کابل ها را بررسی کنید : کابل های متصل به مودم را بررسی کنید تا شاید دلیل روشن نشدن چراغ وای فای مودم d-link شما قطعی یکی از کابل های اتصال به مودم باشد.

 

  • تنظیمات مجدد مودم d-link خود را انجام دهید :.این کار بسیار ساده ای است هر مودم d-link دارای دکمه تنظیم مجدد است که گاهی اوقات در یک سوراخ ریز در قسمت پشت مودم پنهان می شود که با استفاده از پین ​​یا شیء نوک تیزی آن را فشار دهید و به مدت ده تا بیست ثانیه نگه دارید. این کار ترفند ریست مودم d-link را انجام می دهد.اگر با اینکار مشکل روشن نشدن چراغ وای فای مودم d-link رفع نشد زمان آن فرا رسیده است که در واقع با ارائه دهنده خدمات اینترنت یا مودم خود تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

 

  • نام کاربری و رمزعبور منحصر به فردی را تنظیم کنید : هنگامی که وارد تنظیمات مودم d-link خود می شوید ، بسیاری از این نوع مودم ها به طور پیش فرض دارای کلمه عبور ضعیف و عمومی هستند که تولید کنندگاناین مودم ها پیشنهاد تغییر آن را توسط شما دارند . مشکل نام کاربری و رمز عبور پیش فرض و ضعیف این است که هر کس در محدوده مودم شما می تواند وارد آن شود و تنظیمات آن را تغییر دهد بنابراین در حالی که در داشبورد تنظیمات مودم خود بروزرسانی های سیستم عامل را بررسی می کنید ، حتماً تنظیمات امنیتی خود را نیز بررسی کنید و نام کاربری و رمزعبور را به اعداد وکلماتی قوی و منحصر به فرد تغییر دهید. کارشناسان امنیتی توصیه می کنند از کلمات عبور طولانی و پیچیده ای استفاده کنید که از عبارات درهم و اعداد و کاراکترهای خاص باشد.

 

  • هر چند سال یکبار مودم خود را تعویض کنید : حتی اگر به نظر می رسد مودم شما به درستی کار می کند ، وقتی سازندگان پشتیبانی مودم از بروزرسانی های سیستم عامل جلوگیری می کنند بنابراین عمر مودم d-link شما به پایان رسیده است. شما می توانید انتظار داشته باشید که این اتفاق به طور میانگین سه تا پنج سال اتفاق بیفتد. بهترین راه برای جستجو اتمام بروزرسانی این است که مودم خود را در وب سایت سازنده مودم جستجو کنید و یادداشت هایی را در مورد نسخه های سیستم عامل آن بخوانید اگر در سال گذشته بروزرسانی سیستم عامل وجود نداشته باشد ، احتمالاً بروز رسانی مودم شما قطع شده است.

 

  • بسته اینترنت خود را بررسی کنید : یکی دیگر از دلایل روشن نشدن چراغ وای فای مودم d-link شما این است که احتمالا بسته اینترنتی شما به پایان رسیده است بنابراین برای رفع این مشکل هر چه سریعتر آنرا تمدید کنید .

 

 

 

  • چراغ های چشمک زن را رمزگشایی کنید : اگر به هیچ وجه نمی توانید به اینترنت وصل شوید ، به مودم دی لینک خود نگاهی بیندازید. هر دو چراغ باید دارای چند نشانگر وضعیت LED باشند اگر بجز روشن نشدن چراغ وای فای مودم d-link سایر چراغ ها ی مودم هم روشن نبودند ، احتمالاً کابل مودم جدا یا از کار افتاده است. در این مواقع سیم برق را قطع کنید و سپس مودم را بعد از یک یا دو دقیقه وصل کنید مطمئن شوید که مودم در وضعیت On قرار دارد. اگر هنوز چراغهای مودم d-link بعد از اتصال روشن نمی شود، ممکن است آداپتور برق مودم خراب باشد یا یک مودم خراب داشته باشید. اما اگر چراغ شبکه مودم شما روشن است ، اما چراغ های وای فای روشن نیست ، ممکن است شما نیاز به فشردن دکمه Wi-Fi برای روشن نشدن چراغ وای فای مودم d-link  خود داشته باشید. در صورت عدم آگاهی از تشخیص چراغ ها دفترچه راهنمای مربوط به مودم دی لینک خود را بررسی کنید تا این چراغ ها را تشخیص دهید.
  • به سمت منبع بروید : اگر روش های عیب یابی مودم در توضیحات بالابه شما کمکی نکرد ،کابل های اتصال اینترنت خانه خود را بررسی کنیدمعمولاً این کابل ها در کنار خانه شما قرار دارد و ممکن است در یک محوطه قرار بگیرد اطمینان حاصل کنید که کابل اصلی دچار اختلال و پارگی نشده باشد.

 

  • با پشتیبانی خود ار تباط برقرار کنید : اگر همه چیز را امتحان کرده اید و هنوز مشکلاتی در اتصال به اینترنت مانند روشن نشدن چراغ وای فای مودم d-link را تجربه می کنید ، وقت آن فرا رسیده است که با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید ممکن است نیاز به اتصال جدیدی در اینترنت خود یا تجهیزات جدیدی مانند مودم بهتر یا تقویت کننده باشید.اگر در برخی از روزها دچار کاهش سرعت می شوید ممکن است پشتیبانی شما به راحتی قادر به افزایش بار کاربر نباشد ، در این صورت ممکن است بخواهید ارائه دهنده خدمات جدیدی پیدا کنید یا مودم d-link دیگری را جایگزین نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

× مشاوره نیاز داری؟ اینجا کلیک کن