اطمینان از تجهیزات کامپیوتر و لپ تاپ شما از نظر سلامتی بسیار حیاتی است و نیازهای فناوری شما باید در دست کسی باشد که بتوانید به آن اعتماد کنید تکنسین های متخصص تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر به دانش و مهارت لازم جهت پاسخگویی به نیازهای تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر شما مجهز هستند از آنجا که نیازهای هر کسب و کار منحصر به فرد است ، متخصصان راه حل هایی را ارائه می دهند که با توجه به تجارت و بودجه شما انجام می شود و خدمات تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ را به صورت حرفه ای و کارآمد ارائه می دهند تا مجددا به فعالیت های خود بپردازید اگر در کامپیوتریا لپ تاپ شما مشکلی ایجاد شده باشد ، قبل از اینکه بخواهید تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ  را در نظر بگیرید ، در این مقاله چند نکته آسان برای امتحان توسط خودتان آورده شده است هیچ یک از راه حل های پیشنهادی ما خطرات بیشتری به کامپیوتر ولپ تاپ شما وارد نمی کند. همچنین اگر این نکات مشکل کامپیوتر و لپ تاپ شما را برطرف نکرد ، هر زمانی می توانید برای کمک بیشتر با تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر تماس بگیرید.

 

چند ترفند ساده تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ

 

اگر کامپیوتر یا لپ تاپ شما به طور عادی راه اندازی شد ، اما پس از شروع به کار بصورت آهسته در حال اجرا بود،  بنابراین مشکلی را در آن تجربه کرده اید . تعدادی ترفند وجود دارد که می توانید برای رفع این مشکل امتحان کنید:

 

  1. راه اندازی مجدد کامپیوتر و لپ تاپ خود : هرچند این راهکار بصورت کلیشه ای شده است اما بسیاری از مشکلات کامپیوتر و لپ تاپ را بصورت سریع و آسان برطرف می کند . اگر صفحه کامپیوتر شما بصورت خیلی آهسته در حال اجرا است ، معمولاً می توانید با نگه داشتن دکمه خاموش کامپیوتر دستگاه را خاموش کنید و سپس دوباره راه اندازی کنید و در لپ تاپ این کار را با خاموش کردن برق در شبکه یا تعویض باتری انجام دهید .

 

  1. تهیه نسخه پشتیبان از فایل های خود : حتی مشکلات کوچک نیز می تواند نشانه ای از یک مسئله بزرگتر باشد برای جلوگیری از این که اطلاعات و عکس های مهم  شما از بین نرود همیشه سعی کنید از کلیه فایل های خود در یک هارد اکسترنال یا در فضای ذخیره سازی ابری آنلاین نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

  1. انجام بررسی های امنیتی کامپیوتر و لپ تاپ : اگر همه کارها به همان روال همیشگی پیش نمی رود یا اغلب کامپیوتر یا لپ تاپ شما با مشکلات پی در پی روبرو می شود ، می توانید اسکن امنیتی را اجرا کنید برخی از بدافزارها یا ویروس ها مخرب می توانند کامپیوتر شما را متوقف کنند ، اما به طور معمول آنها سیستم شما را کند خواهند کرد اسکن امنیتی ذهن شما را در حالت استراحت قرار می دهد و به شما امکان می دهد حملات مخرب را در مراحل اولیه رد کنید.

 

 

  1. حذف برنامه های جدید : اگر کامپیوتر یا لپ تاپ شما درست بعد از نصب یک دستگاه یا یک برنامه نرم افزاری بصورت آهسته اجرا می شود بنابراین آخرین نرم افزاری که روی سیستم خود قرار داده اید را حذف کنید برای این کار با خیال راحت و کامل ، به کنترل پنل ویندوز بروید و “افزودن یا حذف برنامه ها” را انتخاب کنید پس از حذف برنامه ، بهبود سیستم خود را بررسی کنید اگر همه چیز دوباره خوب است ، می توانید دوباره نصب نرم افزارها را ادامه دهید.

 

  1. بررسی برنامه های تکراری : اگر دو نسخه از یک برنامه در حال اجرا است ، سیستم شما دچار مشکل می شود برای مثال ، به جای استفاده از گزینه بروزرسانی برنامه مورد نظر ، قطعه نرم افزار آن را مجدداً نصب کرده اید تا آخرین نسخه را بدست آورید. می توانید با استفاده از کنترل پنل ویندوز ، چندین نسخه از همان برنامه را اجرا کنید و بررسی کنید که تمام برنامه های بارگیری شده را در کامپیوتر شما لیست می کند. اگر نسخه های تکراری را مشاهده کردید ، هر دو نسخه را حذف کنید و دوباره نصب کنید اگر از دیسک نصب می کنید ، ممکن است نیاز باشد که به روز رسانی آنلاین را بررسی کنید.

 

  1. استفاده بیش از یک آنتی ویروس: محافظت از کامپیوتر یا لپ تاپ شما با یک نرم افزار امنیتی مناسب بسیار مهم است اما اجرای دو برنامه آنتی ویروس می تواند کامپیوتر شما را کند و در بدترین حالت می تواند باعث خرابی سیستم شما شود بنابراین اگر دو برنامه آنتی ویروس مختلف در کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب کرده اید ، اطمینان حاصل کنید که تنها یکی از آنها فعال است.

 

  1. بررسی و نصب بروزرسانی های Windows : روشی ساده برای اطمینان از به بروز رسانی سیستم شما این است که عملکرد و قابلیت سیستم خود را بهبود ببخشید می توانید کامپیوتر یا لپ تاپ خود را طوری تنظیم کنید تا به طور خودکار بروزرسانی های Windows را چک و نصب کند اگر قبلاً بروزرسانی مرتب را اجرا نکرده اید ، ممکن است بروزرسانی ها همه برنامه ها مدتی طول بکشد ، اما ارزش این مدت زمان طولانی را دارد.

 

 

  1. بازگرداندن سیستم : با برگرداندن سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ خود به آخرین وضعیتی که در آن کار می کرد ، بسیاری از مشکلات سیستم خود را برطرف می کنید گزینه شروع> همه برنامه ها> لوازم جانبی> ابزار سیستم> بازیابی سیستم یا فقط بازگرداندن سیستم در جعبه جستجوی ویندوز وارد کنید و Enter را بزنید هنگامی که در پنجره اصلی هستید ، اگر یک نقطه بازگردانی در دسترس دارید ، تاریخ به صورت پررنگ برجسته می شود روی آن تاریخ کلیک کنید و به سادگی مراحل را گام به گام طی کنید تا سیستم را مجدداً راه اندازی کند.

 

  1. انجام تعمیر سیستم شما : به این منظور به دیسک سیستم عامل ویندوز اصلی خود نیاز دارید دیسک خود را در درایو دیسک قرار دهید و کامپیوتر یا لپ تاپ را مجدداً راه اندازی کنید با روشن شدن کامپیوتر یا لپ تاپ ، منویی روی صفحه با تعدادی گزینه خواهید دید گزینه Repair را انتخاب کنید نکته قابل توجه این است که گزینه نصب ویندوز را انتخاب نکنید اگر این کار را انجام دهید و با نصب کامل ویندوز ادامه دهید ، درایو شما را پاک می کند و ویندوز را دوباره از ابتدا نصب می کند و با این کار همه اطلاعات سیستم شما از بین می رود استفاده از گزینه تعمیر بر روی اطلاعات سیستم شما تأثیر نمی گذارد ، اما برای امنیت بیشتر ، قبل از تست این روش از فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید اگر کامپیوتر یا لپ تاپ شما راه اندازی نشود یا حتی اگر کامپیوتر یا لپ تاپ شما به درستی یا اصلا راه اندازی نشود هنوز هم فرصت دارید خودتان مشکل را برطرف کنید.

 

  1. بررسی اتصالات سیستم : ممکن است یکی از کابل های داخل سیستم شل شده باشد ، به خصوص اگر اخیراً کامپیوتر خود را جابجا کنید. در این مواقع به یک پیچ گوشتی کوچک نیاز دارید بررسی کنید که تمام کابل ها به طور محکم در سوکت های مناسب خود قرار گرفته باشند. البته اتصالات لپ تاپ کمتر محتمل است ، اما اگر اخیراً حافظه جدیدی نصب کرده اید ، اطمینان حاصل نمایید که آن را محکم وصل کرده باشید.

 

  1. بررسی باتری لپ تاپ : اگر لپ تاپ را از باتری خود خاموش می کنید ، سعی کنید آن را به برق وصل کنید در صورت که شبکه همچنان خاموش است احتمالاً زمان باتری جدید فرا رسیده است.

 

12.راه اندازی در حالت ایمن  : سعی کنید کامپیوتر و لپ تاپ خود را در حالت ایمن راه اندازی کنید برای انجام این کار ، در ویندوز XP/Vista /7 ، پس از روشن کردن کامپیوتر و لپ تاپ خود F8 را بارها و بارها فشار دهید تا اینکه منوی خاصی را مشاهده کنید برای ادامه گزینه مناسب را انتخاب کنید و برای ویندوز 8/10 ، امکانات مختلفی وجود دارد اگر وارد سیستم Microsoft Windows شوید ، Shift + را فشار دهید و راه اندازی مجدد را انتخاب کنید اگر نمی توانید وارد سیستم شوید ، برای راه اندازی مجدد به رسانه DVD/USB نیاز دارید .

  1. راه اندازی انتخابی :msconfig را در نوار جستجو / پنجره Run تایپ کنید ، راه اندازی یا خدمات را انتخاب کنید ، موارد شروع را تنظیم کنید.

 

  1. گرمای بیش از حد : اگر کامپیوتر یا لپ تاپ شما به اندازه کافی خنک نشده باشد ، دمای داخلی افزایش می یابد و باعث گرم شدن بیش از حد سیستم می شود که منجر به خاموشی یا خرابی سیستم می شود. برای تهویه مناسب کامپیوتر رومیزی معمولی ، گرد و غبارهای داخلی را تمیز کنید و مطمئن شوید که همه فن ها به درستی کار می کنند و برای لپ تاپ ، شما نیاز به دسترسی به اجزای داخلی برای تمیز کردن گرد و غبارهای جمع شده دارید لطفا در صورت نیاز به این سرویس با مراکز تعمیرات لپ تاپ و کامپیوتر تماس بگیرید.

 

 

  1. نرم افزار آنتی ویروس : اگر کامپیوتر یا لپ تاپ شما بسیار کند است و یا پیام های غیر معمول را نشان می دهد ، ممکن است به ویروس یا جاسوسی آلوده شده باشد بنابراین یک نرم افزار آنتی ویروس مناسب را نصب کنید.

 

خدمات مشتاقانه

 

اگر هیچ یک از راه حل های تعمیر کامپیوتر و لپ تاپ در موارد بالا به شما کمکی نکرد ، بنابراین ممکن است برخی از سخت افزارهای کامپیوتر و لپ تاپ شما دچار مشکل شده باشند کارشناسان فنی تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ بهترین خدمات تعمیر را به محض تماس با آنها ارائه می دهند و می توانند به سرعت مشکلات کامپیوتر و لپ تاپ شما را در عرض چند دقیقه برطرف کنند و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه ارزشمند شما می شوند. آنها تلاش می کنند تا به همه مشتریان خود خدمات کامپیوتر ایمن و مطمئن ارائه دهند و اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات نزد آنها ایمن و خصوصی نگه داشته می شود همچنین کلیه مشکلات فنی شما را بطور کارآمد و به بهترین شکل ممکن حل می کنند مراکز اصلی تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ در شهرهای بزرگ موفق شده است تا اعتبار خود را به عنوان یک ارائه دهنده پشتیبانی کامپیوتر و لپ تاپ قابل اعتماد و فوری برقرار کنند و زندگی دیجیتالی مشتریان را آسان تر از گذشته نموده اندتعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ خود را  با آخرین پیشرفت های فن آوری به روز می کنند تا در خدمت بهتر مشتریان باشند کارشناسان دانش فنی در تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ به اندازه کافی مهارت دارند که هر مسئله مربوط به سیستم را بطور دقیق برطرف کنند و همه اتصالات شبکه کامپیوتر و لپ تاپ شما ، مربوط به سخت افزار یا هر مشکل مرتبط با آن را فوراً تشخیص دهند. مهم نیست که کجا هستید و هر مشکلی که با کامپیوتر و لپ تاپ خود داشته باشید ، تکنسین های با مهارت و با کیفیت بالا تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ همیشه مشتاق ارائه خدمات تعمیر ، نگهداری و پشتیبانی کامپیوتر و لپ تاپ با قیمت های مناسب هستند.