• تشخیص درست : اگر لپ تاپ شما نمی توانند از طریق مودم زایکسل به اینترنت متصل شوند اولین قدم چک کردن برقراری ارتباط سایر دستگاه ها مانند آی پد و تلفن همراه با وای فای مودم است درصورتی که همه دستگاه ها به درستی کار می کنند بنابراین لپ تاپ شما مشکل شبکه ای دارد و باید هرچه سریعتر مشکل سخت افزاری آن را توسط متخصصین مربوطه برطرف نمایید اما اگر سایر دستگاه ها نیز به وای مودم زایکسل متصل نبودند پس وای فای مودم شما دچار مشکل شده است می توانید با پشتیبانی مودم جهت برطرف کردن مشکل ارتباط برقرار نمایید.
• راه اندازی مجدد مودم زایکسل خود : مودم شما ممکن است به طور ناگهانی کار را متوقف کند بنابراین مودم خود را مجدداً راه اندازی کنید و اتصال مجدد خود را پس از 2 دقیقه امتحان کنید.
• چک کردن نام کاربری وکلمه عبور :به تنظیمات مودم زایکسل خود وارد شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را بررسی کنید اطمینان حاصل کنید که نام کاربری و رمز عبور شما صحیح است و اگر نمی توانید وارد تنظیمات سیستم مودم خود شوید ، با تیم پشتیبانی مودم تماس حاصل فرمایید.
• بررسی کابل کشی تلفن و فیلتر مودم : اطمینان حاصل کنید که هیچ کابل شلی در پشت مودم شما وجود ندارد و در تمامی دستگاه های تلفن فیلتر نصب شده است زیرا دستگاه های تلفن فیلتر نشده می توانند باعث قطعی ADSL شوند. برای بررسی فیلترهای معیوب در دستگاههای تلفن آزمایش ساده تست را انجام دهید همه فیلترها و آداپتورها را از خط تلفن خود جدا کنید و اتصال خود را تنها با مودم زایکسل خود متصل کنید.
• بررسی خطایی در خط تلفن : در حالی که مودم زایکسل شما وصل نشده است ، بررسی کنید که هیچ خطایی در خط تلفن شما وجود ندارد سپس تلفن را وصل کنید و صداهای غیر طبیعی مانند ترک خوردگی یا استاتیک را بررسی کنید.
• شاید برای شما هم این مشکل پیش آمده است که وقتی تلفن زنگ می خورد ، ADSL قطع می شود . اگر فیلتر ADSL به درستی وصل نشده یا معیوب شده باشد بنابراین بررسی کنید که در تمام تلفن های متصل به خط ADSL شما فیلترهای صحیح نصب شده است.
• هنگام استفاده از ADSL خط تلفن شما پر سر و صدا است: زمانی این مشکل برای اغلب کاربران اتفاق می افتدکه فیلترها معیوب یا نادرست به هم وصل شوند. بررسی کنید که در تمام تلفن ها فیلترهای خط به درستی نصب شده باشند. اگر تلفن بی سیم پاناسونیک دارید ، نوع دیگری از فیلتر ADSL را امتحان کنید یا دو سری را به هم وصل کنید. ناسازگاری بین برخی فیلترهای ADSL و تلفن های پاناسونیک وجو دارد. اگر تلفن بی سیم آنالوگ قدیمی تری دارید ، ایستگاه پایه تلفن خود را از مودم زایکسل خود دور کنید یا یک تلفن DECT را در نظر بگیرید. ممکن است قرارگیری مودم زایکسل در نزدیکی آنتن های تلفن بی سیم باعث تداخل الکترونیکی شود
• برخی اوقات در مدت زمان های کوتاه مودم زایکسل هیچ توان عملیاتی ندارد : این خرابی مودم زایکسل ممکن است بدان معنی باشد که شما یک سرویس کاملی از سرویس ADSL خود رها کرده اید. مودم شما ارتباط با مبادله تلفنی را از دست داده است و مجدداً باید همگام سازی و برقراری مجدد اتصال را انجام دهید برای عیب یابی خرابی مودم زایکسل با سؤالات متداول خود می توانید با پشتیبانی خود تماس برقرار نمایید.
• برخی از مودم های زایکسل ممکن است با گذشت زمان کندتر شوند اینترنتadsl بر روی خطوط تلفن مسی که مسیرهای انتقال ناقص را دارد ، کار می کند بنابراین مودم زایکسل شما تعیین می کند که کدام بخش از خط “طیف” خط مس قابل استفاده است و فعالیت آن قسمت ها را محدود می کند. به طور معمول ، طیف “خوب” و کافی وجود دارد تا ADSL بتواند با سرعت کامل خود را اجرا کند.همچنین گاهی اوقات ، عوامل خارجی ممکن است خطوط مسی را تخریب کنند به عنوان مثال رطوبت ممکن است از طریق عایق معیوب در اطراف سیم های مسی بر روی کیفیت خط تلفن شما تأثیر بگذارد و مودم زایکسل با محدود کردن خود در قسمت های کاری طیف ، این شرایط را جبران می کند بنابراین باعث کاهش توان مودم زایکسل شما می شود.
• اگر موارد بالارا بررسی نموده اید و همچنان مودم زایکسل شما کار نمی کند برای اطمینان از قطعی سرویس اینترنت یا بررسی مودم با مشاوران پشتیبانی اینترنت تماس بگیرید.
همگام سازی خط توسط مودم زایکسل
وقتی یک مودم ADSL همگام سازی خط را از دست می دهد ، نمی تواند در مبادله تلفنی شما با DSLAM تماس بگیرد. در اینجا مواردی برای بررسی قبل از تماس با پشتیبانی وجود دارد .اگر یک مرحله مشکل شما را حل کرد ، دیگر نیازی به پیشرفت به مرحله بعدی را نخواهید داشت .
• بررسی کنید که مودم زایکسل شما از حالت صحیح ADSL استفاده می کند چندین حالت ارتباطی ADSL وجود دارد و گهگاه در مودم ها تغییر می کنند بنابراین هر بار همگام سازی را از دست می دهید همچنین اگر مودم شما روی “AUTO” یا “Multimode” تنظیم شده باشد این اتفاق رخ میدهد برای برطرف کردن خرابی مودم زایکسل خود را در حالت ADSL2 + قفل کنید در صورت نیاز به کمک با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.
• کابل کشی تلفن و فیلترها را بررسی کنید اطمینان حاصل کنید که هیچ کابل شلی در پشت مودم زایکسل شما وجود ندارد و تمام دستگاه های تلفن با فیلتر نصب شده اند.
• برای بررسی فیلترهای خط معیوب یا دستگاههای تلفنی ، یک آزمایش جدا سازی انجام دهید. همه چیز را از خط تلفن خود جدا کنید از جمله فیلترها ، تلفنها و آداپتورها و اتصال خود را تنها با مودم زایکسل خود برقرار کنید. اگر مشکل خرابی مودم زایکسل متوقف شود بنابراین ایراد از یک فیلتر معیوب یا دستگاه است.
• بررسی کنید که هیچ خطایی در خط تلفن شما وجود ندارد. در حالی که همه چیز وصل نشده است ، یک تلفن را وصل کرده و صداهای غیر طبیعی مانند ترک خوردگی یا استاتیک را بررسی کنید.
• اگر از مودم USB یا PCI استفاده می کنید ، درایورهای نرم افزار خود را حذف و دوباره نصب کنید. اگر درایورهای شما به درستی کار نکنند ، این می تواند باعث شود مودم زایکسل شما همگام سازی خود را از دست دهد.
• اگر موارد بالا را بررسی کرده اید و ADSL هنوز کار نمی کند: برای تعیین اینکه آیا سرویس شما تحت تأثیر قطع کار است یا خیر ، به مشاوران پشتیبانی اینترنت مراجعه کنید.
روش بروز رسانی مودم زایکسل
سیستم عامل را در مودم ZyXEL خود ارتقا دهید :Upgrade Firmware روشی برای ارتقاء نرم افزار دائمی است که در مودم زایکسل شما برنامه ریزی شده است. به روزرسانی ها برای اضافه کردن ویژگی ها یا بهبود عملکرد مودم زایکسل شما ارائه شده است. در اینجا مواردی وجود دارد که باید قبل از شروع به روز کردن آنها را به خاطر بسپارید:قبل از شروع به روزرسانی ، برخی موارد را باید در خاطر داشته باشید:
• از مرورگرInternet Explorer یا Safari استفاده کنید.
• به روزرسانی ها تنظیمات سفارشی در مودم شما تنظیم مجدد نخواهند شد.
• لپتاپ یا کامپیوترخود را مستقیماً از طریق کابل به مودم زایکسل وصل کنید.
• مرورگر وب را باز کنید و به http://192.168.0.1 بروید.
• با وارد کردن نام کاربری Admin و رمز عبور Admin وارد مودم خود شوید ، سپس “Apply” را انتخاب کنید. اگر مودم شما از تنظیمات پیش فرض استفاده می کند ، این اطلاعات در برچسب مودم زایکسل قرار دارد.
• “برنامه های کاربردی” را انتخاب کنید.
• “ارتقاء سیستم عامل” را انتخاب کنید.
• “وضعیت ارتقاء” را بررسی کنید. اگر وضعیت به روزرسانی نشان داده شود:Firmware را ارتقا دهید و به مرحله بعدی برای ارتقاء سیستم عامل بروید.سیستم عامل به روز است یا N / A ، شما تمام شد.
• برای بارگیری جدیدترین سیستم عامل ، می توانید ، دکمه “بارگیری” را در رابط کاربری گرافیکی مودم یاآخرین سیستم عامل را بارگیری کنید.
• پس از اتمام به روزرسانی ، به صفحه ورود به منتقل می شوید. 2-5 دقیقه صبر کنید تا چراغ DSL و اینترنت روی مودم زایکسل قبل از دسترسی به اینترنت سبز شود.