logo

دیجی بان ، ارائه دهنده همه خدمات

مرتبط با حوزه دیجیتال و IT

پیشرفت های تکنولوژی در فضای دیجیتال همجهت با نیازها و خواسته های مشتریان و با کمک بزرگانی چون شرکت اپل هر روز بیشتر به سمت یکپارچه شدن و جمع کردن همه چیز در یک شی پیش می رود مصداق بارز این تغییر کامپیوترهای All in one شرکت اپل است که همه ما آنها را به اسم آی مک imac میشناسیم.
این کامپیوترهای قدرتمند، زیبا و بزرگ به همه رقبای خود از جهات مختلفی برتری دارند هم جذاب تر هستند و هم کارایی فنی بالاتری دارند این کامپیوترها در سال 2012 متولد شدند و با شکل و شمایل کنونی به بازار عرضه شدند. البته همه این برتری های فنی باعث نمی شود که دارندگان این دستگاه ها به خدمات تعمیرات آی مک نیاز پیدا نکنند.

خواندن بیشتر

تعمیر imac

تعمیرات آی مک نیازمند تخصص بسیار زیادی است زیرا این محصول دارای ظرافت بالایی در بخش سخت افزاری و نرم افزاری خود است . سیستم عامل ای مک (کامپیوتر رومیزی اپل) همانند مک بوک ها (لپ تاپ های اپل) مکینتاش را حمایت میکند که تفاوت بزرگ نرم افزاری ای مک نسبت به بقیه کامپیوتر ها است .

ساختار سخت افزاری آن ها بدین صورت است که کیس، هارد و تمامی سوکت های در بدنه صفحه نمایشگر جای گرفته است و به دلیل آل این وان بودن دستگاه احتمال این که به تعمیرات آی مک نیاز پیدا کنید بیشتر است همچنین پردازش صفحه نمایشگر آی مک ها بسیار بالا است و انتخابی ایده آل برا عکاسان حرفه ای که میخواهند تمامی جزئیات عکس خود را بررسی کنند میباشد.

با این که قطعات به کار رفته بسیار قدرتمند و با کیفیت هستند اما بازهم گاهی نیاز به تعمیر آی مک میشود، قطعات سخت افزاری ای مک ها بسیار متفاوت از سایر کامپیوتر ها است بدین جهت برای تعمیرات آی مک ها نیاز به فرد یا مجموعه مجرب و تهجیزات مخصوص است.

یکی از محصولات پرکاربرد و محبوب شرکت بزرگ اپل ، کامپیوتر های رومیزی آن است که با نام تجاری آی مک شناخته میشوند . مسلما دستگاه شما قیمت بسیار بالایی دارد بنابراین درصورت بروز کوچکترین مشکل و اختلالی در روند کار آن بهتر است برای جلوگیری از آسیب های بیشتر به بخش های دیگر نرم افزاری یا سخت افزاری برای تعمیر آی مک خود اقدام کنید ، البته که ای مک همانند محصولات دیگر شرکت اپل بسیار خاص است و برای طراحی منحصر به فردش شهرت دارد بنابراین تعمیر Imac نیازمند دانش و مهارت مخصوص در این زمینه است تا باعث بوجود آمدن خسارت بیشتر در دستگاه شما نشود.

کارشناسان ما با توانایی مخصوص در زمینه محصولات اپل میتوانند دستگاه شما را عیب یابی صحیح کنند و مشکلات آن را برطرف نمایند همچنین در تعمیرات آی مک از قطعات 100% اورجینال و اصل استفاده میشود. همچنین شما برای تعمیر آی مک خود میتوانید در وقت و زمان خود صرفه جویی کنید و از خدمات تعمیر Imac در محل و یا تعمیرات Imac آنلاین دیجی بان بهره ببرید.

مشکلات احتمالی آی مک

تعمیرات Imac مهارتی تخصصی است و نیاز به دانش خاص خود دارد. سری جدید ای مک ها بسیار نازک تر از سری قدیمی خود هستند ، در نسخه های قدیمی دو قسمت فرانت گلس (گلس جلویی) و صفحه نمایشگر (ال سی دی) از یکدیگر جدا هستند اما در نمونه های جدید صفحه نمایشگر از نوع ال ای دی است و فرانت گلس (گلس جلویی) نیز به آن متصل است.

کامپیوتر های رومیزی اپل بسیار قدرتمند هستند اما با این وجود باز هم ممکن است گاهی ایراداتی پیدا کنند و اختلالاتی در روند کار آن ها پیش بیاید که به بررسی برخی از رایج ترین مشکلات آن ها در تعمیرات آی مک میپردازیم.

خاموش شدن ناگهانی آی مک ها:

ای مک ها معمولا عمر طولانی دارند و از قطعات سخت افزاری بسیار خوبی برخودار هستند با این حال ممکن است با گذر زمان یا استفاده بیش از حد و نادرست دچار مشکل شوند ، خاموش شدن ناگهانی آی مک نیز ممکن است مربوط به ایرادات سخت افزاری و یا سیستم عامل باشد .

مشکلات مربوط به صفحه نمایش:

یکی دیگر از مشکلات رایج در تعمیرات آی مک ها بوجود آمدن اختلال در صفحه نمایشگر آنها است مانند : افت کیفیت تصویر و یا وجود برخی خطوط اضافی در صفحه که در اکثر اوقات نیاز به تعویض قطعه است .

ممکن است بعضی مواقع صفحه به طور ناگهانی تاریک ، برفکی ، شطرنجی و یا سایه دار شود ، در این موارد صفحه نمایشگر شما باید مورد بررسی دقیق متخصص اپل قرار گیرد و کارت گرافیک ، مین برد ، پاور و مدار های مربوط به صفحه نمایشگر بطور کامل تست شوند تا عیب یابی صورت بگیرد .

خرابی پاور ، داغ کردن شدید دستگاه ، خرابی رم ، خرابی هارد دیسک و … از دیگر مشکلات رایج مربوط به تعمیرات آی مک ها است .

خدمات تعمیرات imac

تعویض یا برطرف کردن مشکلات مربوط به صفحه نمایشگر

برطرف کردن مشکلات مربوط به ال سی دی و ال ای دی

تعویض و برطرف کردن مشکلات مربوط به بک لایت

تعویض و برطرف کردن مشکلات مربوط به چیپ ها

رفع آسیب های مربوط به قاب و لولا

رفع مشکلات مربوط به پاور

تعویض و رفع مشکلات مربوط به هارد و کیبورد

برطرف کردن مشکلات مربوط به عدم برقراری ارتباط هارد با دستگاه

تعمیر و تعویض تمامی قطعات آسیب دیده و جایگزینی آن ها با قطعات اورجینال و باکیفیت اپل

نصب سیستم عامل مکینتاش و برطرف کردن مشکلات نرم افزاری

برطرف کردن مشکل داغ کردن شدید دستگاه

برطرف کردن مشکل هنگ کردن ای مک

در نسخه های قدیمی تر آی مک ممکن است مشکلات دیگری به علت جدا بودن ال سی دی از فرانت گلس (گلس جلویی) در تعمیرات Imac بوجود بیاید مانند :

مشکلات مربوط به بخش خنک کنددگی دستگاه (فن)

مشکلات مربوط به سنسور تعمیرات آی مک ها

تعمیر یا تعویض فرانت گلس (گلس جلویی)

تعمیر مشکلات مربوط به عوامل بیرونی و محیط مانند نفودذ گرد و خاک به داخل گلس

همچنین برای ارتقا هارد و رم نیز ممکن است به تعمیر Imac نیاز پیدا کنید.

هزینه تعمیر آی مک

همانطور که اشاره کردیم ، آی مک ها تفاوت های بسیار زیادی با سایر کامپیوتر ها دارند و بدلیل آل این وان بودنشان (بودن هارد ، کیس ، تمامی سوکت ها در بدنه صفحه نمایشگر) چه در بخش سخت افزاری چه در بخش نرم افزاری از ظرافت بالایی برخودار هستند بنابراین تعمیر آی مک بسیار تخصصی است و هر تعمیرکاری نمیتواند کامپیوتر های رومیزی اپل را به درستی عیب یابی کند و ممکن است باعث بوجود آمدن مشکلات بیشتری در دستگاه شما شود بنابراین آی مک خود را به کارشناسان متخصص در حوزه دستگاه های اپل که آشنایی کامل به تمامی قطعات آن داشته باشند بسپارید . به دلیل تمام حساسیت ها و دقت های مورد نیاز گفته شده برای تعمیرات آی مک ها و کمیاب بودن قطعات سخت افزاری آن ها طبیعتا هزینه تعمیرات آی مک ها نسبت به تعمیرات سایر کامپیوتر ها بالاتر است.

© کپی رایت - کلیه حقوق این سایت برای مجموعه دیجی بان محفوظ است.