logo

دیجی بان ، ارائه دهنده همه خدمات

مرتبط با حوزه دیجیتال و IT

پرینتر یکی قدیمی ترین دستگاه هایی است که همواره همراه کامپیوتر و لپ تاپ ها مورد استفاده قرار میگرفته، پرینترها از قطعات مصرفی تشکیل شده اند که بعد از گذشت مدت زمانی مشخص یا مقدار استفاده ای قابل پیش بینی نیاز به تعویض پیدا می کنند. پرینتر ها برای شرکت ها و سازمان ها به ویژه آنهایی که مکاتبات زیادی دارند و نیاز دارند که مکاتبات و نامه نگاری های مکتوب داشته باشند اهمیت زیادی دارد. مواد مصرفی پرینتر ها نیز جوهر و تونر هستند که بعد از مقدار مشخصی نیاز به شارژ یا تعویض پیدا می کنند استفاده کنندگان از پرینتر در حالت های مختلفی به خدمات تعمیر پرینتر نیاز پیدا می کنند.

خواندن بیشتر

تعمیر پرینتر

تعمیر پرینتر، بسته به انواع و قطعات به کار رفته در آن متفاوت است. اگر پرینتر شما هم دچار مشکل شده است و به دنبال راهی برای تعمیر پرینتر خود هستید، راه را درست آمده اید. در این مقاله قصد داریم به بررسی پرینترها و مشکلات رایج آن ها و راه های برطرف کردن اختلالات پرینتری بپردازیم!

تعمیرات پرینتر

پرینتر چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است؟

پرینتر یا چاپگر، یکی از قطعات جانبی رایانه است که محتوای دیجیتال داخل مانیتور را روی کاغذ حک کرده و آن را به محتوای فیزیکی تبدیل می کند.

اتصال پرینتر به کامپیوتر

برای اتصال پرینتر به کامپیوتر چند اقدام ساده لازم است که پس از انجام آن ها، به راحتی قادر به استفاده از پرینتر خواهید شد:

  • قبل از هر کار کامپیوتر را خاموش کنید، کابل یو اس بی پرینتر را به کیس کامپیوتر وصل کرده، سپس کامپیوتر را روشن کنید.
  • از طریق منوی استارت، پنجره ی Control panel را باز کنید.
  • در کنترل پنل به ترتیب زیر عمل کنید:

Hardware and sound  →  Devise and Printer  → Add printer  →  Add a local printer

  • در گام بعدی باید نام یا برند پرینتر خود را انتخاب کنید.
  • پس از آن که در این قسمت پرینتر خود را انتخاب کردید، گزینه ی do not share this printer را انتخاب کرده و روی Next  و سپس روی  finishکلیک  کنید.
  • با انجام فرایند های توضیح داده شده پرینتر شما به کامپیوتر وصل می شود و می توانید آن را تست کنید.

برخی از انواع پرینتر

پرینتر جوهر افشان: برای چاپ تصاویر و عکس ها روی کاغذ گلاسه

پرینتر لیزری: برای چاپ متون و نمودار روی کاغذ معمولی

پرینتر های تریدی 3D

پرینتر های جامدجوهر

پرینتر های ال ای دی LED

پرینتر های چندکاره

پرینتر های رنگی و سیاه سفید

سرویس و تعمیر پرینتر

برای حفظ کیفیت عملکرد پرینتر، مانند روز های اول، سرویس و نگهداری های دوره ای امری ضروری است.  این کار به خصوص برای پرینتر شرکت ها و ادارات که به طور مداوم در حال استفاده هستند، بسیار مهم است. سرویس کردن متناوب پرینتر، در پیشگیری از اختلالات عمیق آن موثر است.

تعمیر پرینتر جوهرافشان

یکی از دغدغه های اصلی صاحبان پرینتر جوهرافشان، تهیه و تعویض جوهر آن است. بالا بودن قیمت جوهر این نوع از پرینتر ها، و سختی شارژ کارتریج جوهر، حساسیت آن ها را چند برابر کرده است. تعمیر پرینتر جوهرافشان، با توجه به حساسیت بالایی که دارند، سخت از سایر پرینترهاست.

تعمیر لیبل پرینتر

به پرینتر های لیبل زن، که مختص چاپ لیبل و برچسب می باشند؛ لیبل پرینتر گفته می شود. در لیبل پرینتر ها از کاغذ های رولی استفاده می شود. لیبل پرینترها، علل خرابی متعددی دارند، که از جمله ی آن ها می توان به اختلال در هد، اختلال درغلطک فید، و اختلال در برد الکترونیکی آن اشاره کرد. سرویس و تعمیر لیبل پرینتر، بسیار حائز اهمیت است و باید جدی گرفته شود؛ برای بررسی و تعمیر هر یک از بخش های یاد شده، بهتر است به متخصصان و کارشناسان تعمیرات پرینتر مراجعه کنید.

تعمیر پرینتر لیزری

پرینتر های لیزری با استفاده از اشعه های نوری بسیار ریز، محتواهای اطلاعاتی را از حالت دیجیتال به فیزیکی تبدیل می کند. نحوه ی عملکرد پرینتر لیزری دقیقا مشابه یک دستگاه فتوکپی می باشد. از مشکلات رایجی که برای پرینتر های لیزری به وجود می آید،

گیر کردن کاغذ داخل پرینتر یا کشیدن آن به طرف درون می باشد؛ برای رفع این اختلال بهتر است از کیفیت کاغذی که داخل پرینتر قرار می دهید، مطمئن شوید و ترجیحا از کاغذهایی با ضخامت نرمال، صاف و کاملا تمیز استفاده نمایید. اگر از کیفیت کاغذهای دستگاه مطمئن هستید، برای عیب یابی و تعمیر پرینتر لیزری به متخصص مراجعه کنید.

مشکلات رایجی که شما را نیازمند تعمیر پرینتر می کند!

  1. کند کار کردن پرینتر و پایین بودن سرعت چاپ، برای رفع این مشکل می توانید با استفاده از رم (در صورتی که پرینتر این قابلیت را دارد)؛ پرینتر خود را ارتقاء دهید. همچنین از طریق پایین آوردن کیفیت چاپ، پرینت نگرفتن صفحه های گرافیکی و دارای طرح و تصویر نیز می توانید در جهت رفع این مشکل اقدام کنید.
  2. نتایج پرینت، کمرنگ یا دارای خطوط افقی است. علت این مسئله بسته شدن هد پرینتر شماست. برای رفع این مشکل که بیشتر در پرینتر های جوهرافشان اتفاق می افتد؛ اولا باید از پرینتر خود حداقل در هفته یکبار استفاده کنید؛ ثانیا منبع جوهر پرینتر خود را مقابل گرما و رطوبت و نورزیاد قرار ندهید، ثالثا در استفاده از پرینت های سیاه سفید و رنگی عادل باشید، چرا که در صورت استفاده از از پرینت سیاه سفید به تنهایی هد پرینت رنگی خشک می شود و اختلال خط افقی را به وجود می آورد.
  3. کیفیت چاپی پرینت، کاهش یافته است.
  4. کارتریج پرینتر به صورت کامل شارژ شده اما خروجی چاپی آن ضعیف است. دلیل این عملکرد، استفاده از جوهر های با کیفیت پایین، در پرینتر می باشد. سعی کنید از جوهر های مرغوب برای پرینتر خود استفاده کنید؛ هر چند که قیمت بالاتری داشته باشند.

هزینه تعمیر پرینتر

هزینه تعمیرات پرینتر، به دو عامل وابسته  است. اول نوع پرینتر و دوم با توجه به ابن که پرینتر نیاز به تعویض قطعه دارد یا با لوازم خودش قابل تعمیر است؛ برآورد می شود.

در صورتی که پرینتر نیاز به تعویض قطعه نداشته باشد، هزینه تعمیر پرینتر نوع لیزری رنگی نسبت به انواع دیگر نظیر پرینتر جوهرافشان بالاتر است.

درصورت نیاز به تعویض قطعه در تعمیرات پرینتر، هزینه تعمیر پرینتر، به قیمت قطعه ی جایگزین شده وابسته است. هر چه قطعه ای که باید روی پرینتر نصب شود، گران تر باشد؛ هزینه تعمیر پرینتر نیز بالاتر میرود، زیرا در این صورت، قیمت قطعه مورد نیاز به دستمزد تعمیرکار اضافه می شود.

تعمیر پرینتر در محل

خدمات تعمیر پرینتر در محل، به صورت ثبت درخواست برای کارشناسان، و سپس تماس و مراجعه ی کارشناس با مشتری، برای تعمیر پرینتر در محل، می باشد. مزیت این شیوه ی تعمیرات پرینتر در این است که دیگر نیاز به حمل دستگاه پرینتر تا تعمیرگاه نیست و ریسک های مرتبط با این موضوع نظیر برخورد دستگاه با درب و زمین نیز کاهش می یابد.

تعمیر پرینتر آنلاین

تعمیر پرینتر آنلاین، شامل مراحلی چون ثبت در خواست و شرح مشکل پرینتر برای کارشناسان، تماس کارشناس و دادن مشاوره های لازم، و اعمال تعمیرات پرینتر است. در مشاوره های آنلاین، در صورت تشخیص تعمیر پرینتر به دست متخصص، مشتری می تواند درخواست تعمیر پرینتر در محل را صادر کند یا به تعمیرگاه برای رفع مشکل مراجعه نماید.

© کپی رایت - کلیه حقوق این سایت برای مجموعه دیجی بان محفوظ است.