تعمیرات مودم یکی از نیاز های امروزی کاربران اینترنت است چرا که در صورت خرابی مودم و نیاز به تعمیر مودم ارتباط کاربران با دنیای مجازی و فضای اینترنت به طول کامل قطع می شود؛ بنابراین این که حتی قبل از نیاز به تعمیر مودم خود یک مرکز تعمیرات مودم حرفه ای را بشناسید نیز اهمیت بالایی دارد. تا در صورت نیاز به تعمیر مودم بتوانید به سرعت به مرکز تعمیرات مورد نظر خود مراجعه کنید. در دیجی بان برای تعمیر موبایل به صورت تخصصی و تیمی متبهر از تعمیر انواع لپ تاپ و کامپیوتر و مودم شما آماده است!

دیجی بان کیست؟ و چطور به شما کمک میکند؟

دیجی بان، همراه و پشتیبان همیشگی شما است و همه مسایل و مشکلات شما در فضای دیجیتال اعم از سخت افزاری و نرم افزاری را حل می کند.

با خیال راحت مودم خود را برای تعمیر به دیجی بان بسپرید و از نتیجه مطمئن باشید.

  • 4 روز مهلت تست

    یکی از دغدغه های مشتریان گارانتی تعمیرات و مهلت تست است، دیجی بان تا 4 روز پس از تحویل تعمیرات خود را گارانتی می نماید در این مدت اگر در حال استفاده از مودم هر مشکلی برای مودم شما ایجاد شود دیجی بان ایراد ایجاد شده را برای شما رفع می کند.

  • استفاده از قطعات اصل (اورجینال)

    همواره برای تعمیر مودم شما از قطعات اصل و معتبر موجود در بازار استفاده می نماییم.

  • تعمیرکاران مجرب، کارآزموه و مطمئن

    تعمیرکارانی باتجربه و مطمئن که علاوه بر تعمیرات صحیح، از دستگاه شما نیز محافظت می کنند و دستگاه شما نزد آنها ایمن و مطمئن خواهد بود

  • رسیدگی سریع و بدون معطلی

    می دانیم که زندگی روزمره همه ما به اینترنت وابسته شده  بنابراین عدم تاخیر و تعمیر مودم در کوتاه ترین زمان ممکن را از وظایف اصلی خود می دانیم و به آن توجه می کنیم.

  • تنظیم رایگان مودم بصورت تلفنی

    اگر مودم شما پس از تعمیر نیاز به نصب و راه اندازی داشته باشد دیجی بان این خدمات را بصورت تلفنی و رایگان به شما ارائه می نماید و اگر نیاز به اعزام کارشناس باشد آن را انجام می دهد.

هزینه تعمیر مودم چقدر است؟

هزینه تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع ایراد نیاز به تعویض قطعه نیز داشته باشد.

  • هزینه تعمیر مودم معمولا بین 150 تا 250 هزار تومان است.
  • میانگین هزینه تعمیر مودم نیز 220.000 تومان است.
  • کمترین هزینه تعمیر مودم در دیجی بان تا کنون 50.000 تومان و بیشترین هزینه تعمیر مودم 400.000 تومان بوده است.
قیمت تعمیر مودم

زمان تعمیر مودم چقدر است؟

مدت زمان تعمیر مودم، به نوع تعمیر و خدمات انجام شده روی دستگاه بستگی دارد، ممکن است دستگاه برای رفع خرابی به تعویض قطعه داشته باشد که این موضوع می تواند زمان تعمیر را افزایش دهد.

  • معمولا تعمیر مودم بین 3 تا 6 روز زمان نیاز دارد
  • میانگین زمان تعمیر مودم در دیجی بان 4 روز است.
  • بیشترین مدت زمان طی شده برای تعمیر یک مودم در دیجی بان 12 روز و کمترین زمان تعمیر 1 روز است.
تعمیرات مودم

تا کنون تعمیر مودم بیش از 1500 مشتری که به دیجی بان اعتماد کرده اند انجام شده است

1500+

مودم تعمیر شده و مشتری راضی

همه برندهای مودم نیاز به تعمیر پیدا می کنند، در نمودار زیر سهم هر برند از کل تعمیرات مودم دیجی بان قابل آورده شده است.

نظر برخی مشتریان درباره دیجی بان

با تشکر از مجموعه دیجی بان که دغدغه های تعمیرات را برای من حل کرد و در مدت کوتاهی مشکل مودمم برطرف شد

تشکر از شما . من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 5 روز تعمیر انجام شد و از هزینه که دادم راضی هستم

ممنون از شما . من از همه خدمات راضی بودم فقط اگه بشه روند تعمیر سریع تر بشه عالی میشه

بسیار عالی از خدمات راضی بودم

تشکر من مودمم رو واسه تعمیر دادم تو مدت 7 روز تعمیر شد اگه زمان تعمیر کوتاه تر بشه خیلی عالی میشه

با تشکر من از تعمیرات و خدماتی که گرفتم کاملا راضی بودم

برای دریافت مشاوره رایگان و درخواست تعمیر مودم با ما تماس بگیرید و در صورت نیاز میتوانید مقاله آموزشی زیر را مطالعه کنید

تعمیر تخصصی مودم

تعمیر تخصصی مودم

تعمیر سخت افزاری و نرم افزاری مودم ADSL , TD-LTE , جیبی , سیم کارتی , VDSL

تعمیر مودم و فراهم کردن اینترنت برای کابران تخصص اصلی ماست چون حدود 10 سال است به عنوان عامل فروش و پشتیبانی اپراتور ها و شرکت های بزرگ اینترنتی مانند ایرانسل ، مبین نت ، صبانت و … فعالیت کرده ایم . با توجه به افزایش هزینه خرید تجهیزات IT و همچنین مودم های اینترنت اعم از LTE , ADSL و رادیو ها تعمیرات آنها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است . ما با تخصص در زمینه فروش ، نصب و پشتیبانی انواع خدمات اینترنت و شبکه های اختصاصی میتونیم تجهیزات مورد نیاز شما در حوزه اینترنت را نصب و پشتیبانی کنیم و در صورت نیاز به تعمیر یا جایگزینی به شما سرویس دهی کنیم .

پس خدمات سخت افزاری و نرم افزاری خودتون در حوزه تجهیزات ارتباطی و تعمیر تخصصی مودم رو به دیجی بان بسپرید و با خیال راحت به کسب و کار خودتون برسید . ما سعی میکنیم تجربه ای خوب رو برای شما در کار کردن با دیجی بان ایجاد کنیم .

تعمیر مودم

تعمیر مودم یکی از نیاز های امروزی است و باید با نام تعمیر تخصصی مودم بررسی شود مورد بررسی قرار بگیرد چرا که تعمیرات مودم نیاز به تخصص های خاص  و منحصر به فردی است خود را دارد. یکی از دستگاه هایی که امروزه زندگی بسیاری از ما به آن وابستگی زیادی دارد مودم است پس تعمیر مودم نیز یکی از نیازهایی است که در زندگی بسیاری از ما وجود دارد و بهتر است به آن توجه ویژه ای شود.

اگر مودم شما خراب شود در این زمان نیاز به تعمیر مودم خواهید داشت برای حفظ سلامت مودم بسیار مهم است که تعمیرات مودم را به تعمیرکار ماهر و با تجربه در این زمینه بسپاریم تا بتوانیم اطمینان داشته باشیم پس از تعمیرات مودم می توانیم مجددا از آن استفاده کنیم. تعمیر مودم بر حسب نوع و برند می تواند متفاوت باشد پس باید بتوانیم بر حسب نوع و برند تعمیر مودم را به تعمیر کار مناسب واگذار کنیم.

خرابی مودم گاهی ممکن است رخ بدهد و در زندگی روزمره ما می تواند باعث قطع شدن دسترسی ما به اینترنت شده و ما را از دنیای وب دور کند. این مورد خرابی مودم ممکن است سختی های زیادی را برای ما ایجاد کند؛ بنابراین مهم است که در قدم اول انواع خرابی های مودم را بشناسیم و بتوانیم با طرح سوالات درست و اطلاع رسانی دقیق به تعمیرکار او را راهنمایی کنیم که بتواند در سریعترین زمان ممکن تعمیر مودم را انجام داده و به ما تحویل دهند.

در بسیاری موارد خرابی مودم شامل سوختن مودم، روشن نشدن مودم یا قطع و وصل شدن اینترنت می شود؛ اما در بسیاری مواقع شما نیاز به تعمیر تخصصی مودم دارید.

تعمیرات مودم

نشانه های رایج خرابی مودم در تعمیر مودم

چراغ های مختلفی روی مودم ها هستند که هر کدام نشان دهنده یکی از کارکرد های مودم هستند. خرابی هرکدام از آنها ممکن است شما را به تعمیر مودم نیازمند کند. یکی از مهمترین نشانه های خرابی مودم چراغ اینترنت مودم است که اگر خاموش باشد نشان دهنده خرابی مودم است در این حالت به احتمال زیاد اینترنت قطع خواهد بود یا اینترنت قطع وصل می شود.

یکی دیگر از چراغ های مهم که روی مودم قرار دارد، چراغ وای فای است که اگر دچار آسیب شود باید برای تعمیرات مودم اقدام کنید. اگر این چراغ خاموش باشد، نشان دهنده خرابی وای فای مودم است. خاموش بودن چراغ وای فای مودم به این معنی است که نمی توان به صورت بیسیم به مودم وصل شد. خاموش بودن چراغ وای فای مودم به این صورت است که نمی توان به وای فای مودم وصل شد و از آن استفاده کرد و بهتر است بدانید که استفاده از مودم و اینترنت از طریق مودم فقط با استفاده از کابل امکان پذیر است.

خدمات تعمیرات مودم به صورت تخصصی

برای این که تعمیرات مودم انجام شود، در قدم اول باید به فردی که در این زمینه تخصص و فعالیت دارد، دقت داشته باشید که این خدماتی که در ادامه به آن ها می پردازیم شامل انواع مختلف مودم ها می شود، ولی بهتر است بدانید که خدمات مودم های جیبی و مودم های همراه متفاوت است و نیاز به دقت و تجربه بالاتری است. جالب است بدانید که این خدمات توسط افرادی انجام می شود که در زمینه تعمیرات مودم مهارت و تخصص لازم را دارند.

بهتر است بدانید که در تعمیرات مودم، آداپتور مودم را در قدم اول تعمیر می کنند و اگر جوابی نگرفتند، آن را تعویض می کنند که این در هزینه تعمیر مودم اثر مثبتی دارد. ممکن است پاور مودم خراب شود که در این زمان افراد می توانند آن را تعمیر کنند. حتی ممکن است برد وایرلسی که در مودم ها به کار رفته است نیاز به تعمیر داشته باشد که افراد در این زمان آن را به افرادی که در تعمیرات مودم تخصص دارند، می سپارند.

حتی بسیاری از افراد به جای این که تعمیرات مودم را به افراد متخصص بسپارند، خودشان پسورد دستگاه را ریست می کنند و یا حتی ممکن است نیاز باشد که مودم خود را کالیبره کنند. حتی در بعضی از مواقع پورت هایی که در مودم آسیب دیده اند و یا این که شکسته اند را تعویض می کنند.

تعمیرات مودم در دیجی بان

جالب است بدانید که افرادی که در دیجی بان فعالیت دارند هم به صورت نرم افزاری و هم به صورت سخت افزاری مودم شما را مورد بررسی قرار می دهند و اگر نیاز باشد تعمیرات مودم را به صورت تخصصی انجام می دهند.

همچنین بهتر است بدانید که این افراد قابلیت این را دارند که به تعمیرات مودم های مختلف بپردازند و افراد متخصص به قسمت های مهم مودم می توانند دسترسی داشته باشند و آن ها را تعمیر و یا تعویض کنند. به نسبت دیگر سایت ها و شرکت ها، دیجی بان بعد از تعمیرات مودم هم به افراد گارانتی تعمیر و تعویض قطعه را می دهد.

خدماتی که در دیجی بان برای تعمیرات مودم به شما ارائه می شود عبارت اند از:

  • تست سلامت اداپتور مودم و تعمیر آن در صورت نیاز
  • تعویض اداپتور برای تعمیرات مودم در صورت نیاز
  • تعمیر پاور مودم در حین انجام اقدامات مربوط به تعمیر تخصصی مودم
  • تست سلامت برد وایرلس و تعمیر آن در صورت نیاز
  • عیب یابی مودم از نظر مشکلات نرم افزاری و چک کردن پسورد دستگاه
  • کالیبره کردن مودم در صورت نیاز
  • تعویض یا تعمیر پورت ها برای تعمیرات مودم

دلایل رایجی که نیاز به تعمیر مودم پیدا می‌کنید

روشن نشدن چراغ های مودم/ خاموش ماندن چراغ های مودم یکی دیگر از نشانه های رایج خرابی مودم روشن نشدن چراغ اینترنت مودم یا به زبان دیگر خاموش بودن چراغ اینترنت مودم یا خاموش و روشن شدن یا روشن ماندن چراغ های مودم است. در این حالت است که نیاز به تعمیر مودم داریم و باید تعمیرات مودم را به تعمیرکار مجرب سپرد.

در ابتدا برای تعمیر تخصصی مودم باید علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم / دلیل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم را پیدا کرد و سپس بر اساس دلیل خرابی که می تواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد راهکار مناسب برای تعمیرات مودم را پیدا نمود. یکی دیگر از خرابی های رایجی که در مودم ها اتفاق میفتد ممکن است روشن نشدن چراغ وای فای مودم باشد و سوالی که معمولا از طرف کاربر و صاحب مودم مطرح می شود، این است که علت روشن نشدن چراغ وای فای مودم چیست؟

یا اینکه چرا چراغ اینترنت/ وای فای مودم روشن نمیشه یا اینکه علت خاموش بودن چراغ اینترنت/ وای فای مودم چیست؟ در این حالت نیز تعمیرکاران باید بر حسب اینکه کدام یک از چراغ های مودم خاموش مانده یا روشن و خاموش می شود در مورد راهکار تعمیر مودم تصمیم بگیرند.

تعمیر مودم

تعمیرات مودم سوخته امکان پذیر است؟

یکی دیگر از ایرادهایی که برای بسیاری از مودم ها ایجاد می شود و نیاز به تعمیرات مودم پیدا می کنند، سوختن مودم است سوختن مودم معمولا به دلیل شک های الکتریسیته ایجاد می شود.

مثلا سوختن مودم می تواند به دلیل تغییر جریان برق اتفاق بیفتد یا سوختن مودم می تواند به دلیل قطع و وصل شدن مکرر برق اتفاق بیفتد البته دیده شده که سوختن مودم به دلیل رعد و برق هم اتفاق افتاده است. در این حالت تعمیر کاران می توانند با تعویض بعضی از قطعات مودم به تعمیر تخصصی مودم بپردازند. البته اگر خسارت وارد شده به مودم زیاد باشد تعمیر مودم سوخته امکان پذیر نیست و باید به جای تعمیرات، مودم جدید خرید.

تعمیرات مودم : یکی از مشکلات رایج خرابی مودم

در تعمیرات مودم موارد زیادی تاثیر گذار هستند. نوع مودم هم در تشخیص و تعمیر خرابی آن موثر است مثلا روشن نشدن چراغ adsl در مودم های adsl نشان دهنده خرابی مودم adsl و قطع بودن اینترنت آن خواهد بود. مثلا سوالاتی که از طرف کاربران مطرح می شود این است که دلیل خاموش بودن چراغ اینترنت مودم adsl چیست؟

یا علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم adsl در اقدامات مربوط به تعمیر مودم چیست؟ بیان کردن نوع مودم می تواند به تعمیرکار کمک کند که سریعتر بتواند ایراد مودم را پیدا کرده و بعد برای تعمیر تخصصی مودم اقدام کند چون در بسیاری از موارد ایرادات مشترک بین برندها و انواع مودم ها وجود دارد.

در بعضی موارد نیز برند مودم در سوالات کاربران مطرح می شود مانند اینکه خاموش شدن چراغ اینترنت مودم tp-link   تی پی لینک یا اینکه علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم d-link در این حالت تعمیر کار میتواند به دلیل اینکه اطلاعات نوع مودم را نیز دریافت می کند می تواند سریعتر ایراد مودم را پیدا کرده و به نسبت برای تعمیر آن اقدام کند. البته برند تعمیرات مودم زایکسل نیز در خیلی از موارد مورد درخواست کاربران است و به دلیل زیاد بودن این نوع مودم در بازار می تواند تعداد درخواست تعمیر مودم زایکسل را نیز افزایش دهد.

تعمیر مودم در انواع متفاوت: ایرانسل

مودم های ایرانسل شرایط متفاوت تری برای تعمیر دارند به دلیل وایرلس بودن مودم های ایرانسل بعضی تعمیرکاران خاص در تعمیر مودم ایرانسل تخصص و مهارت بیشتری دارند به دلیل اینکه تعمیر مودم های مودم های وایرلس می تواند پچیدگی های بیشتری داشته باشد میتوان حدس زد که تعداد تعمیرکارانی که قابلیت پاسخگویی به درخواست های تعمیر / تعمیرات مودم ایرانسل یا تعمیر مودم های مبین نت را دارند زیاد نخواهد بود؛

بنابراین یافتن افرادی که بتوانند تعمیر مودم های ایرانسل را به صورت تعمیر تخصصی مودم انجام دهند برای شرکت هایی که در این زمینه فعال هستند می تواند بسیار مهم و حیاتی باشد. برای تعمیرات مودم ایرانسل اول باید علت قطع شدن مودم ایرانسل را یافت تا سپس برای تعمیر آن اقدام لازم را انجام داد.

  • تعمیر مودم adsl / تعمیر مودم tp link

یکی از دلایلی که اقدامات مربوط به تعمیر مودم اهمیت زیادی دارد این است که مودم همواره یکی از مهمترین ابزاری است که بطور روزانه از ان استفاده می کنیم. اگر مودم خراب شود ارتباط ما با اینترنت قطع می شود و نمیتوانیم بسیاری از کارهای روزانه خود را انجام دهیم یکی از مودم هایی که بسیاری از ما از آن استفاده می کنیم مودم های ADSL هستند پس تعمیر مودم ADSL هم از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

از مهمترین ایراد هایی که موضوع تعمیر مودم adsl را مهم جلوه می دهد عدم اتصال به اینترنت با وجود تنظیمات دقیق و کامل است.

علاوه بر نوع مودم برند مودم نیز در تعمیر آن موثر است زیرا بعضی از مودم ها دارای ایرادات مشترک هستند مثلا برند tp link یکی از برندهایی است که در بازار بسیار مورد استفاده قرار می گیرد پس تعمیر مودم tp link نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. برای تعمیر مودم adsl به خصوص تعمیرات مودم tp link به موارد زیر توجه می شود:

  1. از روشن بودن مودم adsl اطمینان حاصل کنید ضمنا مطمئن باشید که مودم بصورت کامل و صحیح به کامپیوتر متصل است
  2. مطمئن شوید که سروریس اینترنت شما فعال است یعنی چراغ اینترنت adsl روشن است اگر چراغ adsl شما خاموش است با یک مودم دیگر چک کنید اگر چراغ adsl مودم دوم روشن شد احتمال بسیار زیاد مودم شما خراب است و به سرویس تعمیر مودم adsl نیاز دارید.
  3. از سالم بودن کابل انترنت مودم خود اطمینان حاصل کنید.
  4. یکی دیگر از اشکالات مهم مودم ها در اکثر برند ها از جمله tp link می تواند خش خش و نویز روی خط باشد که باید بر حسب فاصله مودم و مقدار کابل کشی آن را کنترل کرد که اگر ایرادات خط و کابل وجود نداشته باشد احتمال زیاد نیاز به خدمات تعمیرات مودم ADSL خواهید اشت.
  5. از طرف دیگر برند های مودم adsl در نحوه تعمیر تخصصی مودم و رفع خرابی های آن می تواند مهم باشد. مثلا برای تعمیر مودم tp link می توان به ایرادات معمول مودم های tp link توجه کرد و ایرادات مهم و تکرارپذیر آنها را در فهمیدن ایرادات مودم و تعمیر آن مورد نظر داشت.
  6. تعمیر مودم adsl در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت مودم ها بسیار توجیه پذیر است در این شرایط و با افزایش قیمت مودم تعمیرات مودم بسیار به صرفه تر از خرید مودم جدید است. بنابراین اگر مودم شما خراب شد قبل از اینکه مودم جدید بخرید حتما در مورد سرویس تعمیر مودم Adsl بصورت کامل تحقیق کنید.

تعمیرات مودم

اگر چراغ اینترنت مودم شما خاموش است برای تعمیر مودم اقدام کنید.

یکی دیگر از دلایلی که اکثر کاربران برای تعمیر مودم به مرکز تعمیرات مودم مراجعه می کنند، این است که مشکلی در روشن شدن چراغ های مودم اتفاق بیافتد. روشن نشدن چراغ اینترنت مودم به معنی این است که اینترنت مودم شما قطع شده است این اشکال از جمله مواردی است که بسیاری از کاربران اینترنت در مواقع مختلفی با آن روبرو می شوند.

مرحله اولی که برای تعمیر مودم وجود دارد این است که کاربران باید بتوانند علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم را پیدا کنند. چون دلیل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم می تواند ناشی از اشکالات سخت افزاری، نرم افزاری یا تنظیمات مودم باشد. بنابراین برای تعمیر مودم مهم است که اول دلیل اشکال مشخص شود تا بتوان برای آن راه حل مناسب را پیدا کرد.

در ادامه مراحل علت یابی اشکال مودم که منجر به روشن نشدن چراغ اینترنت مودم می شود را بررسی میکنیم:

  • تمدید بودن اشتراک: بهتر است در ابتدا قبل از هرگونه اقدام برای تعمیر مودم خود از تمدید بودن سرویس اینترنت خود مطمئن شوید. به عبارت دیگر مطمئن شوید که سرویس اینترنت شما از نظر مدت زمان و حجم معتبر است و هیچکدام از موارد فوق به اتمام نرسیده است.
  • نویز ها را در تعمیر مودم دست کم نگیرید: مورد دوم که می تواند باعث خاموش بودن چراغ اینترنت مودم شود نویز است برای دستیابی به این موضوع بهتر است خط تلفن خود را از نظر داشتن نویز کنترل کنید اگر خط تلفن شما نویز داشته باشد این نویز می تواند علت خاموش بودن چراغ اینترنت مودم شما باشد.
  • خرابی کابل ها: قدیمی بودن کابل ها، فرسوده بودن آنها و خوردگی ناشی از این موارد می تواند  باعث خاموش بودن چراغ اینترنت مودم باشد برای بررسی این موضوع بهتر است کابل ها و سیم های تلفن و مودم را کنترل کنید و اگر قدیمی هستند و فرسوده شده اند آنها را تعویض کنید. برای اینکار می توانید به مراکز تعمیرات مودم مراجعه کنید.
  • خرابی پریزها: در بعضی موارد خرابی و فرسودگی پریز تلفن می تواند باعث قطع شدن اینترنت بشود در این حالت معمولا پریز شکستگی داشته و اتصال درستی در اختیار مودم قرار نمی دهد و این موضوع می تواند علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم باشد در این حالت بهتر است قبل از اقدام برای تعمیر مودم پریز تلفن خود را تعویض نمایید.
  • خرابی مودم: احتمال دیگری که می تواند باعث خاموش شدن چراغ اینترنت مودم شما و نیاز شما به مراجعه به مرکز تعمیر مودم شود خرابی سخت افزاری مودم است. برای اطمینان از این دلیل می توانید اینترنت خود را با یک مودم دیگر تست کنید. اگر اینترنت با یک مودم دیگر در دسترس شما بود مشخص است که اشکال از مودم شماست. در این حالت باید مودم خود را از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری کنترل کنید تا اگر خراب است برای تعمیر مودم خود اقدام کنید البته در نظر داشته باشید که در بعضی موارد نیز خاموش بودن چراغ اینترنت مودم به علت تنظیمات نادرست مودم است که در این حالت نیاز به تعمیر سخت افزاری نیست و می توان با تنظیمات جدید اینترنت را مجددا وصل کرد.
  • تعویض مودم هنگام تعمیر مودم: نکته قابل توجه دیگری که وجود دارد و می تواند علت خاموش بودن چراغ اینترنت مودم باشد این است که اگر مودم خود را تعویض کرده اید برخی از ISP ها مشخصات و شناسه سخت افزاری مودم شما را در سیستم خود ثبت می کنند و اگر شما با مودم دیگری قصد داشته باشید به اینترنت وصل شوید امکانپذیر نیست؛ بنابراین در این حالت باید مودم خود را از خط تلفن جدا کرده و از ISP بخواهید خط شما را ریست کند.
  • اتصال نامناسب اسپلیتر: یکی دیگر از مواردی که باعث خاموش بودن چراغ اینترنت مودم می شود و ممکن است گمان کنید به تعمیرات مودم خود نیاز دارید، اتصال نامناسب اسپلیتر است البته این اشکال بیشتر در مودم های قدیمی ایجاد می شود که اسپلیتر جداگانه دارند در مودم های جدید اسپلیتر داخل مودم است و این مشکل دیگر ایجاد نمی شود. اسپلیترها می توانند مانع دسترسی داده به سیگنال شوند و ارتباط اینترنتی را قطع کنند. بنابراین کابل متصل به تلفن را مستقیم به پورت DSL وصل کنید تا این مشکل برطرف شود.

اگر هیچ کدام از مواردی که در این مطلب درمورد روشن نشدن چراغ اینترنت مودم مطرح شد، مشکل شما را رفع نکرد بهتر است با یک تعمیرکار مجرب برای تعمیر تخصصی مودم یا خط تلفن خود مشورت کنید و یا به مرکز تعمیر مودم مراجعه کنید تا مشکل شما را به بهترین شکل ممکن حل کنند.

© کپی رایت - کلیه حقوق این سایت برای مجموعه دیجی بان محفوظ است.