تعمیر لپ تاپ Dell
تعمیرات لپ تاپ دل یکی از خدماتی است که به صورت کاملا تخصصی در دیجی بان ارائه شده است. دل نام برندی آمریکایی است که در سال 1984 تاسیس شده است و دفتر اصلی آن در تگزاس قرار دارد. برند دل یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برند های تولید کننده محصولات IT به خصوص لپ تاپ در ایران است. امروزه با بالا رفتن روز به روز قیمت لپ تاپ، کاربران در صورتی که احساس وجود کوچک ترین مشکلی در لپ تاپ خود می کنند به سرعت برای تعمیر اقدام میکنند بنابراین تعمیرات لپ تاپ دل یکی از فعالیت های بسیار با اهمیت است که در این مقاله آن را به صورت تخصصی بررسی می کنیم.
فرآیند تعمیر لپ تاپ دل به صورت تخصصی چگونه است؟
در فرآیند تعمیر لپ تاپ Dell، دیجی بان با دسترسی به برترین و مجرب ترین کارشناسان و تعمیرکار های متخصص در زمینه تعمیر تخصصی لپ تاپ دل با روش های مختلف از جمله تعمیر لپ تاپ دل در محل و تعمیر لپ تاپ دل آنلاین قادر هستند هرگونه مشکل و اختلال در عملکرد لپ تاپ شما را برطرف کند.
از جمله فعالیت هایی که ممکن است در تعمیرات لپ تاپ Dell انجام شود: رفع مشکلات مربوط به بخش خنک کنندگی دستگاه (فن)، تعمیر و رفع آسیب دیدگی مربوط به قاب یا لولای دستگاه، رفع انواع مشکلات نرم افزاری لپ تاپ، امکان جایگزینی قطعات سخت افزاری 100% اورجینال با قطعات آسیب دیده و تمامی خدمات مربوط به تعمیر لپ تاپ دل.
یک تعمیرکار خوب باید به تمامی بخش های سخت افزاری و نرم افزاری انواع لپ تاپ های دل که با یکدیگر تفاوت های جزئی دارند مسلط باشد تا بتواند به صورت صحیح دستگاه را عیب یابی کند و به نحو احسنت آن را تعمیر کند تا باعث خسارت بیشتر به دستگاه نشود.
انواع مدل های لپ تاپ دل عبارت اند از: Inspiron (اینسپایرون)، Vostro (وسترو)، Latitude (لتیتود)، XPS (ایکس پی اس)، Alienware (الین ویر)
از نقاط قوت لپ تاپ های دل میتوان به صفحه نمایش قوی، طول عمر زیاد باتری، مجهز به تمام ورودی (پورت) های مورد نیاز و.. اشاره کرد
از نقاط ضعف نیز میتوان به وب کم ضعیف، طراحی ضعیف ظاهری نسبت به سایر رقبا اشاره کرد.
اما به هر حال هر لپ تاپی با هر کیفیت ساخت سخت افزاری و نرم افزاری به دلیل استفاده مداوم ممکن است نیاز به تعمیر پیدا کند.
مشکلات متداول هنگام مراجعه برای تعمیر لپ تاپ دل
به طور کلی قطعات سخت افزاری اصلی لپ تاپ دل عبارت اند از: مادربرد، گرافیک، کابل فلت، رم و باتری.
مادربرد: مادربرد اصلی ترین قسمت سخت افزاری یک لپ تاپ است که در صورت وجود کوچک ترین مشکلی در مادربرد ممکن است شما برای تعمیر لپ تاپ دل مجبور شویدهزینه زیادی بپردازید. رم، هارد و بسیاری از بخش های دیگر سخت افزاری نیز به مادربرد مربوط هستند بنابراین در صورت به وجود آمدن اختلال در عملکرد مادر برد ممکن است بقیه بخش ها نیز دچار مشکل شوند.
کابل فلت: به طور کلی وظیفه کابل فلت انتقال تصاویر پردازش شده توسط گرافیک بر روی صفحه نمایشگر است بنابراین در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکل در کابل فلت ممکن است شما به طور کامل تصویر دستگاه را از دست دهید.
گرافیک: نوع گرافیک دستگاه بستگی به نیاز شما از لپ تاپ دارد که لپ تاپی با چه گرافیکی خریداری کرده باشید. به طور کلی گرافیک مربوط به کیفیت پردازش تصاویر بر روی صفحه نمایشگر می باشد.
رم: رم یکی از بخش هایی است که نقش مهمی سرعت عملکرد لپ تاپ دارد.
باتری: باتری و شارژ شدن دستگاه معمولا یکی از بخش هایی است که بیشتر کاربران با آن درگیر می شوند.در صورتی که احساس کردید دستگاه شما کند شارژ می شود به سرعت برای تعمیر لپ تاپ دل خود اقدام کنید تا باعث خرابی باتری نشود چرا که ممکن است مشکل از شارژر دستگاه باشد.
به یاد داشته باشید که اگر کارشناس تعمیر تخصصی لپ تاپ دل تشخیص بدهد که برای رفع آسیب دیدگی دستگاه شما نیاز به تعویض قطعه یا قطعات سخت افزاری است، از قطعه یا قطعات اصل و اورجینال سخت افزاری برای جایگزینی قطعه آسیب دیده استفاده شود چرا که در غیر این صورت قطعه غیراصل در مدت زمان طولانی باعث آسیب و خسارت بیشتری به دستگاه شما می شود.
هزینه تعمیر لپ تاپ دل
هزینه تعمیر لپ تاپ دل بعد از عیب یابی دستگاه توسط کارشناس به شما اعلام می شود. معمولا تعمیر لپ تاپ دل در بخش سخت افزاری به خصوص اگر نیاز به تعویض قطعه یا قطعاتی باشد نسبت به تعمیرات لپ تاپ دل مربوط بخش نرم افزاری، بیشتر است.
تعمیر لپ تاپ دل در محل
تعمیر لپ تاپ دل در محل به این صورت است که پس از پر کردن فرم و ثبت درخواست توسط مشتری، کارشناس مجرب و ماهر در مجل مورد نظر مشتری حاضر شده و با حضور مشتری به تعمیر سخت افزاری یا نرم افزاری لپ تاپ و اقدامات لازم برای تعمیرات لپ تاپ دل می پردازد. در این روش در زمان و وقت شما بسیار صرفه جویی می شود.
تعمیر لپ تاپ دل آنلاین
یکی دیگر از خدمات ارائه شده در بخش تعمیر لپ تاپ Dell، تعمیر لپ تاپ دل آنلاین است. در این روش نیز باید درخواست توسط مشتری ثبت شود سپس کارشناس مربوطه به صورت آنلاین به مشتری مشاوره داده و با شرح اختلال دستگاه توسط مشتری به کارشناس، عیب یابی صورت می گیرد و مشتری با انجام دستور العمل های گفته شده توسط کارشناس می تواند دستگاه خود را تعمیر کند. اگر احساس می کنید که مشکل لپ تاپ شما سطحی است و خودتان با کمک و راهنمایی کارشناس قادر به رفع آن هستید، این روش برای شما بسیار مناسب است.