تعمیر پرینترهای کانن

تعمیر پرینترهای کانن و بررسی مشکل های پرینتر های کانن

تعمیر پرینترهای کانن و بررسی مشکل های پرینتر های کانن

وقتی ما یک دستگاه پرینتر می خریم از دستگاه توقع داریم تا مدت های طولانی ای برای ما به درستی کار کند و خراب نشود . ولی خب این توقع ما بیجاس و پرینتر هم مثل اکثر دستگاه های دیگر احتمال دارد با مشکل رو به رو شود و نتواند درست کار کند . لزوما دلیل مشخصی برای همه ی خرابی های پرینتر وجود ندارد اما با بررسی کلی می توان استفاده ی بیش از حد و توان پرینتر بدون سرویس دهی متناسب با میزان مصرف را دلیل عمده ای برای به مشکل خوردن و نیاز پیدا کردن به تعمیر پرینترهای کانن دانست .

در مواردی مخصوصا در پرینتر های جوهر افشان دلیل به مشکل خوردن پرینتر و نیاز پبدا کردن به تعمیر چاپگر کانن این است که مصرف کننده برای مدت نسبتا زیادی از پرینتر استفاده نمی کند . و این عدم استفاده می تواند سبب مشکل هایی مانند از کار افتادن و خشک شدن جوهر دستگاه و بعد از آن مسدود شدن راه های بسیار کوچک جوهر افشان شود . برای ما ارزشمند است  که شما توانایی این را داشته باشید که در جایگاه یک مصرف کننده ، پرینتر و مشکلات پرینتر و حتی راه و روش های تعمیر پرینترهای کانن را بلد باشید ، ما در این مبحث سعی می کنیم شما را با این موضوع آشنا کنیم .

اصلی ترین دلایل به مشکل خوردن پرینتر های کنن و نیاز پیدا کردن به تعمیرات پرینترهای کانن

 

هنگامی که پرینتر در پرینت گرفتن برگه به مشکل می خورد و نیاز به تعمیر پرینترهای کانن است

از مشکل های پرینترهای کانن می توان این مشکل را گفت که پرینتر کانن ما در گرفتن پرینت برگه مشکل پیدا می کند . در این زمان دلایل مختلفی می تواند مسبب این اتفاق باشد که ما از اولین باید هایی که شما لازم است بررسی کنید شروع به توضیح می کنیم . شما باید ببینید که چراغ اروری که بر روی پرینتر شماس روشن است یا خیر ، بعد از آن شما باید دستگاه را چک کنید تا ببینید که برگه ها در جای خودشان قرار گرفتند یا نه.

و بعدش اینکه آیا محفظه رنگ پرینتر خالی است یا خیر ، اگر با کابل یو اس بی دستگاهمان متصل شده است باید چک کنیم که اتصال سیم به درستی صورت گرفته باشد ، اگر اتصالمان وایرلس و بدون سیم است باید کانکشن رایانه ی خود را بررسی کنیم تا از صحت اتصال اطمینان یابیم . اگر هرکدام به مشکل خوردند می توانیم برای آزمایش راه دیگر را هم امتحان کنیم تا از اتصال مطمعن شویم .

 

راه کار هایی باید بدانیم :

برای حل کردن این قضیه که اتفاقا از مشکلات رایج پرینتر های کانن است ، ( اگر دستگاه شما جدید نیست و قدیمی است ) شما باید در تنظیمات دستگاه حالت بیس دستگاه را روی تنظیم پیش فرض قرار دهید ( default printer ) ، در قسمت کنترل پنل سیستم خودتان وارد بخش device and printers بشوید و بعد از آن پرینتری که قصد داریم با آن پرینت بگیریم را رویش کلیک راست موس کرده و set as default  را انتخاب کنید در این حالت پرینتر پیش فرض شما این پرینتر می شود  . اگر مشکل حل نشد شما می توانید برای تعمیر پرینترهای کانن در محل به متخصصین دیجیبان مراجعه کنید .

پیام اخطار عوض کردن محفظه رنگ ( کاتریج )

تمام پرینتر ها چه کانن چه مارک های دیگر ، قبل از تمام شدن کاتریجشان برای استفاده کننده پیام اخطاری می فرستند . در مکان هایی که استفاده از پرینتر زیاد تر از حد معمول است مانند ادارات و دفاتر فنی ، مدت زمان عمر کاتریج گاهی به چند ساعت کاهش می یابد و همین طور در خانه ها در مکان هایی که مصرف کنندگان فقط در صورت لزوم و نیاز استفاده می کنند عمر کاتریج دستگاه طولانی تر می شود . این مشکل امری طبیعیست و دلیل بر خرابی دستگاه می باشد و هر چند مدت یک بار متناسب با میزان مصرف این اتفاق رخ می دهد .

راه کار هایی باید بدانیم.

خب بدیهیست که برای حل این مشکل باید کاتریج جدید استفاده کنید تا ارور دستگاه قطع شود .

تعمیر پرینترهای کانن

صفحه ی مورد نیاز ما به صورت صحیح چاپ نشود

صفحه های ما هنگامی که در کامپیوتر هستند در هر ابعادی ممکن است باشند هنگام پرینت احتمال دارد ابعاد کاغذ در کامپیوتر با کاغذ پرینتر هم خوانی نداشته باشد . و پرینتر توانایی چاپ این سایز از کاغذ را نداشته باشد و این مسئله سبب ایجاد مشکل بشود .

راه کار هایی باید بدانیم.

برای حل این قضیه شما باید قبل از پرینت گرفتن از طریق print preview  در جستجوگر اینترنت خودتان ، چیزی که می خواهید چاپ کنید را ببینید و تصمیم بگیرید . در این قسمت گزینه ای برای شما وجود دارد که اگر سایز کاغد شما در کامپیوتر با ابعاد پرینتر هماهنگ نبود آن را کاملا اندازه آن کند یا به اصطلاح فیت کاغذ قرار دهد .

شما با زدن shrink to fit  می توانید صفحه را فیت کنید .البته در گاهی مواقع مانند چاپ رزومه یا کارنامه یا رسید و … یک دکمه ی پرینت به صورت پیش فرض برای آن تعبیه شده است که می توانید از آن استفاده کنید و نگران اندازه نباشید .

 

ماندن برگه کاغد در دستگاه پرینتر

از بدترین زمان ها زمانیست که کاغذ ما در درون پرینتر ما گیر کرده است . اگر این مشکل برای تعداد بار های زیادی رخ بدهد . احتمال زیادی وجود دارد که تکه ای کوچک از کاغذی که شما پرینت گرفته اید در درون دستگاه مخصوصا قسمتی که کاغذ را جمع می کند گیر کرده باشد . احتمالی هم بر این است که در درون دستگاه قسمتی از کاغذ کش شما دچار مشکل شده باشد .

 راه کار هایی باید بدانیم.

برای حل این اتفاق شما اول از همه باید کاغذ گیر کرده را با دقت بسیار خارج کنید و حواستان باشد که کاغذ گیر کرده دوباره پاره نشود و قسمتی از آن جا نماند . در مرجله بعد اگر این اتفاق چندین بار رخ داد شما باید بخش های مختلف دستگاهتان را به خصوص قسمت کاغذ کش را بررسی کنید و در صورت خراب بودن برای تعمیر دستگاه خود اقدام کنید .

دقت کنید قبل از پرینت گرفتن ، کاغذ های سفید شما بدون خرابی و منگه باشند تا در دستگاه گیر نکنند .

شما می توانید برای تعمیر پرینترهای کانن در محل به کارشناسان دیجیبان مراجعه کنید .

 

 

eror های معمول 

تا اینجای مبحث چندتا از مشکل های رایج پرینتر های کنن را بررسی کردیم . در ادامه چندتا از ارور های دستگاه پرینتر کانن را بررسی می کنیم و توضیح می دهیم تا دیگر نیازی به تعمیر پرینترهای کانن نداشته باشید و خودنان مشکل را حل کنید .

Eror 1320  :  برای حل این اخطار دکمه resume / cancel  را می زنیم . اگر این پیام هم زمان با چراغ سبز باشد دستگاه نیاز به تعمیر دارد .
شما می توانید از دیجیبان برای تعمیر پرینتر های کانن در تهران کمک بگیرید .

Eror 1000 : این ارور برای نبود کاغذ است ، در دستگاه کاغذ بگذارید .

Eror 1305 : اگر کاغد گیر کند این پیام داده می شود شما کاغذ را خارج کنید و دکمه ادامه را بزنید . حواستان به درب پرینتر باشد که باز نباشد .

Eror 1600/1660 : این ارور ، ارور تمام شدن کاتریج است . کاتریج را تعویض کنید .

برای تعویض کاتریج و تعمیر پرینترهای کانن خود می توانید به دیجیبان درخواست دهید .

 

Eror 1401/1403 : این ارور هنگامی داده می شود که هد دستگاه به درستی نصب نباشد .

 

Eror 1841 : دلیل این ارور هم باز ماندن دریچه درون پرینتر است . ببندینش ..

 

Eror 1851 : این ارور همان ارور قبلیست با این تفاوت که هنگام چاپ گرفتن دریچه باز شود .و فرایند چاپ ادامه داشته باشد .

 

Eror 1856  : این ارور هم مانند قبلیست با این فرق که دریچه روی کاغذ باز شده باشد و فرایند چاپ متوقف شده باشد ، درب راببندید و دکمه ادامه را بزنید .

 

Eror .1681 : کاتریج هارا درست قرار نداده اید . دوباره چک کنید ..

 

Eror 1700 : اگر در دستگاه بیش از حد جوهر باشد پرینتر این ارور را می دهد .

 

 

دیجیبان می تواند شما را در تعمیرات پرینترهای کانن کمک کند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *