نحوه عیب یابی و تعمیر کیس کامپیوتر

اگر یک روز که برای شروع کار روزانه به میز خود مراجعه می کنید کامپیوتر شما روشن نشود حتما حال خوبی نخواهید داشت همه ما به اندازه زیادی به دستگاه های الکترونیکی وابسته شده ایم و روشن نشدن آنها می تواند بسیاری از کارهای ما را با توقف مواجه کند اگر شما هم با چنین حالتی مواجه شدید پیشنهاد میکنیم خودتان دست به کار تعمیر نشوید ابتدا ویدئو زیر را ببینید سپس فرم درخواست مشاور رایگان را تکمیل کنید تا کارشناسان دیجی بان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

مهم!

4 نکته مهم در مورد تعمیر کامپیوتر
حتما قبل از اقدام به تعمیر کامپیوتر

ویدئو زیر را ببینید

دیجی بان کیست؟ و چطور به شما کمک میکند؟

دیجی بان، همراه و پشتیبان همیشگی شما است و همه مسایل و مشکلات شما در فضای دیجیتال اعم از سخت افزاری و نرم افزاری را حل می کند.

با خیال راحت کامپیوتر خود و تجهیزات جانبی آن را برای تعمیر به دیجی بان بسپرید و از نتیجه مطمئن باشید.

ما برای رفع دغدغه های شما آماده ایم

مزایای استفاده از خدمات دیجی بان

  • 4 روز مهلت تست

    یکی از دغدغه های مشتریان گارانتی تعمیرات و مهلت تست است، دیجی بان تا 4 روز پس از تحویل تعمیرات خود را گارانتی می نماید در این مدت اگر در حال استفاده از کامپیوتر و تجهیزات جانبی آن هر مشکلی ایجاد شود دیجی بان ایراد ایجاد شده را برای شما رفع می کند.

  • استفاده از قطعات اصل (اورجینال)

    همواره برای تعمیر کامپیوتر شما از قطعات اصل و معتبر موجود در بازار استفاده می نماییم.

  • تعمیرکاران مجرب، کارآزموه و مطمئن

    تعمیرکارانی باتجربه و مطمئن که علاوه بر تعمیرات صحیح، از دستگاه شما نیز محافظت می کنند و دستگاه شما نزد آنها ایمن و مطمئن خواهد بود

  • رسیدگی سریع و بدون معطلی

    می دانیم که زندگی روزمره همه ما به دستگاه های الکترونیک بخصوص کامپیوتر و تجهیزات آن وابسته شده  بنابراین عدم تاخیر و تعمیر کامپیوتر در کوتاه ترین زمان ممکن را از وظایف اصلی خود می دانیم و به آن توجه می کنیم.

هزینه تعمیر کامپیوتر و لوازم جانبی آن چقدر است؟

با توجه به طیف وسیع مشکلات و ایراداتی که کامپیوتر و لوازم جانبی آن می تواند پیدا کند اعم از سخت افزاری و نرم افزاری، هزینه بسیار متفاوت است، ولی تا کنون بیشترین و کمترین هزینه ای که در دیجی بان برای تعمیر لپ تاپ پرداخت شده بین 2.800.000 تا 120.000 تومان بوده است.

  • کمترین هزینه تعمیر کامپیوتر: 120.000 تومان
  • بیشترین هزینه تعمیر کامپیوتر: 2.800.000 تومان

اگر ایرادات نرم افزاری باشند با هزینه کمتر و هرچه تعمیرات مربوط به قطعات سخت افزاری مانند LCD یا مادربرد باشد هزینه بیشتر خواهد شد.

اگر هزینه تعمیر خارج از محدوده فوق باشد حتما قبل از انجام با شما در مورد آن مشورت خواهد شد.

زمان تعمیر کامپیوتر و لوازم جانبی آن چقدر است؟

کامپیوترها و لوازم جانبی آن از دستگاه های الکترونیکی پیچیده ای هستند که از آنها استفاده می کنیم و ممکن است ایرادات و اشکالات بسیار متفاوتی پیدا می کنند بر حسب نوع ایراد زمان تعمیر آنها می تواند بسیار متفاوت باشد. تا کنون در دیجی بان:

  • بیشترین زمان تعمیر یک کامپیوتر: 10 روز
  • و کمترین زمان تعمیر کامپیوتر: 1 روز بوده است

اگر مدت زمان خارج از محدوده فوق باشد حتما با شما در مورد آن مشورت خواهد شد.

چرا به دیجی بان اعتماد کنیم؟

تا کنون تعمیر کامپیوتر و لوازم جانبی بیش از 1100 مشتری که به دیجی بان اعتماد کرده اند انجام شده است

1100+

کامپیوتر تعمیر شده و مشتری راضی

همه کامپیوترها و تجهیزات جانبی آن نیاز به تعمیر پیدا می کنند، در نمودار زیر سهم انواع تعمیرات کامپیوتر و تجهیزات جانبی آن که توسط دیجی بان انجام شده آورده شده است.

نظر برخی مشتریان درباره دیجی بان

با تشکر از شرکت دیجی بان . من از نحوه برخورد پرسنل و انجام کارها راضی بودم

سودابه مرادیتعمیر مادربورد کامپیوتر

کامپیوتر من مشکل هارد داشت به خوب تعمیر شد و سالم  و در مدت کوتاه تحویل شد

ممنونم

ماهان علی یاریتعمیر هارد کامپیوتر

فن مشکل کامپیوتر داشت و داغ میکرد و صدا میداد ضمنا مشکل نرم افزاری هم داشتم

فن تعویض با تعویض اوکی شد و با نضب مجدد ویندوز کاملا کامپیوترم درست شد

علی اکبر موحدیتعمیر فن و نرم افزار

با تشکر از از سایت دیحی بان مشکل کارت گرافیک و پرش مانیتور داشتم برطرف شد

سید مجید حسینیتعمیر کارت گرافیک

برای دریافت مشاوره رایگان و درخواست تعمیر کامپیوتر و تجهیزات جانبی آن اینجا کلیک کنید و در صورت نیاز میتوانید مقاله آموزشی زیر را مطالعه کنید

نحوه عیب یابی و تعمیر کیس کامپیوتر

ممکن است یک روز که می خواهید کیس کامپیوتر خود را روشن کنید، متوجه بشید که کامپیوتر روشن نمیشود. اولین چیزی که از ذهن شما میگذره این است که، «چطور بفهمم مشکل کیس من چیست؟»

این اتفاق معمولاً برای بیشتر افرادی که با کامپیوتر کار می‌کنند می‌افتد، اما تصور کنید که شما کار خیلی ضروری با سیستم دارید و کامپیوتر در آن لحظه روشن نشود، برای رفع مشکل روشن نشدن کامپیوتر حتماً لازم نیست که یک تعمیرکار کامپیوتر حرفه‌ای باشید. در ۹۰ درصد مواقع شما خودتان می توانید کیس کامپیوترتان را تعمیر کنید.

تعمیر کیس کامپیوتر

تعمیر کیس کامپیوتر

در این مقاله می خواهیم راه های عیب یابی  سیستم و رفع مشکل آن را برای شما توضیح دهیم. این مقاله صرفاً برای متخصصین تعمیر کار درست نشده است لازم نیست که تخصص خاصی در این زمینه داشته باشید این موارد یکی از ابتدایی ترین مشکلات یک کامپیوتر است پس شاید از دیدگاه متخصصین تعمیرکار یک مقاله ابتدایی به نظر برسد و شما کاربر کامپیوتر خیلی راحت میتوانید تعمیر کیس کامپیوتر خود را انجام دهید.

 

۲ اصطلاح برای  تعمیر  کیس کامپیوتر وجود دارد:

1-خاموش 2- روشن

اصطلاح dead در خرابی مدل خاموش، یعنی اینکه کیس کامپیوتر در حالت خاموش است و اصطلاحاً مرده است و روشن نمی شود. اولین نکته خیلی مهم قبل از شروع به تعمیر کیس کامپیوتر و هر گونه عیب یابی این است که به گارانتی کیس توجه کنیم که  اگر کیس هنوز شامل گارانتی میشود از گارانتی آن استفاده کنیم. توجه داشته باشید که اگر برای تعمیر کیس کامپیوتر کیس را باز کنید امکان دارد که گارانتی شامل کیس نشود.

مرحله بعدی چک کردن برق  کابل سیستم کامپیوتر است که آیا برق به کابل پاور و منبع تغذیه کیس می رسد یا نه مرحله بعد چک کردن برق خود پاور و یا همان منبع تغذیه است برای این کار در کیس را باز کنید و دنبال کابل بزرگ که حدوداً از ۲۰ تا ۲۴ پایه داره بگردید و داخل کیس پیداش کنیم کابل را از سوکت مادربرد جدا کرده سیم سبز و یکی از سیمهای مشکی رو به همدیگه متصل کنید با این کار شما، فن power روشن می شود در صورتی که روشن شد باید به سراغ بایوس سیستم برویم ما در اینجا باید جامپر  cmos clear  رو پیدا کنیم این جامپر معمولاً یا دو پایه داره و یا سه پایه، باید توسط یک جسم رسانا مانند نوک پیچ گوشتی جامپر های مورد نظر رو یک بار اتصال بدیم با این کار اطلاعات  setup به صورت کارخانه ای در میاد.

و بعد تست کنید که آیا روشن میشود یا نه؟ اگر این مرحله اوکی بود باید تمام قطعه های روی مادربرد از قبیل رم، سی پی یو، مودم، هارد دیسک، کارت گرافیک، دی وی دی رایتر، کارت tv و هر قطعه دیگه ای که به اسلات های pci وصل شده به جز کابل دیتا و تغذیه را از روی مادربرد خارج  کنید و تست کنید سیستم بعد از هربار که روشن شد قطعه را که تست کردیم را وصل می کنیم و سراغ قطعه بعدی می رویم تا قطعه معیوب را پیدا کنیم.

در صورتی که قطعه را پیدا کردید می توانید سراغ یک تعمیرکار سخت افزار کامپیوتر بروید البته در سایت دیجی بان می توانید فرم پر کنید کارشناسان متخصص دیجی بان با شما تماس می گیرند و هماهنگی های لازم برای تعمیر سیستم شما را انجام می دهند کارشناسان دیجی بان حتی برای تعمیر کیس کامپیوتر شما در محل نیز مراجعه می‌کنند.

حالت بعدی تعمیر کیس کامپیوتر ، حالت روشن است

وقتی که سیستم روشن می شود در صورت نداشتن تصویر یا بوق زدن کیس متوجه می شویم که سیستم ایراد دارد اولین کار عیب یابی سیستم است

۱ اگر سیستم بوق زد

باید حالت بوق بررسی شود. ۱ بوق کشیده به مدت ۳ الی ۴ ثانیه به صورت متداوم یا اینکه بوق کمتر از یک ثانیه پشت سر هم در این حالت متوجه می شویم که سیستم یا خراب شده یا کثیف شده است.

اولین کاری که باید بکنید این است که رم را از جایش خارج کنید و با یک تکه کاغذ پایه هایش را با دقت تمیز کنید و بعد هم در جایگاهش قرار دهید قبل از این که رم را در بیاورید کامل به نحوه ی قرارگیری آن دقت کنید که مبادا رم را برعکس داخل سوکت قرار دهید اگر رم به دو بخش تبدیل شود یک بخش همیشه بزرگتر از بخش دیگر است اول پایه ها را از هم باز کنید و بعد رم رو داخل سوکت قرار دهید بعد از این که رم را داخل سوکت خودش قراردادید دو طرف گوشه رم را با دو انگشت شست فشار دهید تا این که کامل در سوکت جا بیفتد. الان وقت تست است حالت بعدی به صورتی است که اولین بوق  از 3 تا ۴ ثانیه طول می‌کشد و بعد از آن دو بوق کوتاه پشت سر هم زده میشود در این صورت مشکل از کارت گرافیک است و باید مانند دراوردن رم، کارت گرافیک نیز از جایش در بیاید و سرویس شود و بعد هم تست شود توجه داشته باشید که اسلات آبی رنگ در مادربرد محل قرار گرفتن کارت گرافیک است و اما بوق زدن به مدت یک ثانیه پشت سر هم این حالت بوق زدن زمانی پیش می آید که ما پردازنده مرکزی غیر استاندارد روی مادر برد نصب کرده باشیم معمولاً ما این مشکل را در مادربردهای ایسوس داریم.

میرسیم به حالت بعدی که سیستم روشن میشه ولی تصویر ندارد در این حالت هم باید تمام مراحل گفته شده قبل را اجرا کرد به اضافه ریست کردن تنظیمات بایوس توسط جامپرclear cmos و تست کردن مجدد آن،

یک نکته در مورد چراغ پاور مادربرد است که اگر خیلی ضعیف روشن باشد و سیستم بالا نیاید احتمال ایراد از خود مادر برد و یا منبع تغذیه میتواند باشد

بیشتر در کامپیوترهای قدیمی دیده شده که یکی از خازن های مادربرد ترکیده است و مایع درونش به بیرون نشت کرده و باعث اشکالاتی از این دست شده است. پس مادربرد خود را بررسی کنید و ببینید که آیا نشانه‌ای از یک خازن متورم پیدا می‌کنید یا نه؟

ممکن است فقط بالای آن باز باشد شاید مایع قهوه ای رنگی روی مادربرد ببینید و شاید هم خازن فقط یکم باد کرده باشد اگر نشانه ای از مشکل خازن پیدا نکردید باید منبع تغذیه را تست کنید منبع تغذیه یا همان   power در کنار هارد درایو و فن از قطعه هایی است که خیلی دچار خرابی میشود که مشکلات آن بیشتر ناشی از داخل خود منبع تغذیه است

اگر خازنها دچار مشکل شده اند به هیچ وجه نباید فکر تعمیر پاور خراب باشید تنها راه نتیجه گیری تعویض منبع تغذیه است زیرا اگر هم که خراب باشد ممکن است ولتاژ بالایی درونش ذخیره شده باشد اما راه های شناسایی یک منبع تغذیه خراب چیست یکی استفاده از منبع تغذیه جایگزین و روش دیگر نصب همین منبع تغذیه روی یک کیس دیگر است اگر کامپیوتر دیگری در دسترس است این منبع تغذیه را درون کیس دیگر بگذارید و تست کنید.

 

 

در صورت انجام دادن تمام مراحل قبل و تعمیر نشدن کیس کامپیوتر باید حتماً به تعمیرگاه سخت افزاری دیجی بان مراجعه کنید، در سایت www.digibaan.ir خرابی سیستم خود را ثبت کنید بلافاصله تعمیرکاران با شما تماس میگیرند و شما را راهنمایی میکنند . در صورت نیاز به خانه ی شما مراجعه میکنند و سیستم شما را در محل تعمیر میکنند با توجه به دزدی اطلاعات ، تعمیر کامپیوتر در محل یکی از اسوده ترین روش هاست.

 

× مشاوره نیاز داری؟ اینجا کلیک کن